کاهش هزینه درمان با اضطراب‌زدایی از جامعه

رئیس سومین کنگره بین‌المللی اضطراب با اشاره به اینکه به طور متوسط حدود 30 درصد از مردم ایران دچار اختلالات اضطرابی هستند گفت: طرح اضطراب‌زدایی از جامعه توسط مرکز علوم اعصاب شفا در حال اجرا است.

به گزارش نبض ما، علی گرجی در سومین کنگره بین‌المللی اضطراب اظهار داشت: به طور کلی همه جوامع بشری امروزه دچار استرس و تنش‌های ناشی از تغییر سبک زندگی، جنگ و مشکلات اقتصادی هستند.

وی افزود: در صورتی که استرس و تنش در زندگی مدیریت نشود می‌تواند منجر به اختلال اضطرابی شود افزود: اختلال اضطرابی یک بیماری است و به طور کلی 30 درصد مردم جهان از جمله مردم ایران در دوره‌ای از زندگی دچار این اختلال اضطرابی هستند.

مدیر مرکز علوم اعصاب شفا ادامه داد: نشانه‌های اختلال اضطرابی در کودکان جویدن ناخن و شب‌ادراری بوده و این مشکل در بزرگسالان به صورت تپش قلب، تعریق، اختلال خواب و دلهره بدون دلیل بروز می‌کند.

مدیریت تنش ها را آموزش می دهیم

گرجی اضافه کرد: در مرکز علوم اعصاب شفا طرح اضطراب‌زدایی از جامعه اجرایی شده و برهمین اساس تلاش می‌کنیم مدیریت تنش‌ها را آموزش دهیم.

رئیس سومین کنگره بین‌المللی اضطراب گفت: این طرح در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی بوده چرا که فردی که سرحال و سلامت است و به دور از اضطراب بوده بهتر می‌تواند برنامه‌های خود را انجام دهد و این مساله در تولید و بازده کشور اثرگذار است.

گرجی تصریح کرد: در صورتی که تنش مدیریت نشود مشکلاتی همچون سردرد، کمردرد، سوزش سر دل و … را به همراه داشته و سالانه میلیاردها تومان هزینه دارو به همراه دارد.

بکارگیری درمان‌های نوین برای اختلال پس از سانحه

رئیس سومین کنگره بین‌المللی اضطراب اضافه کرد: پس زمینه طلاق، اعتیاد و بسیاری از مشکلات اجتماعی اضطراب بوده که با مدیریت این مشکل و آموزش راهکارهای کنترل آن می‌توان بسیاری از مشکلات را کاهش داد.

گرجی گفت: در این کنگره علاوه بر موضوع اضطراب مساله اختلالات اضطرابی پس از سوانح نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته و درمان‌های نوین در این زمینه نیز مطرح می‌باشد.

سومین کنگره بین المللی اضطراب با حضور اساتید برجسته ایرانی و خارجی و 10 تن از اساتید بین المللی از آمریکا، استرالیا، سوئیس، آلمان، کانادا و انگلیس در تاریخ 3 و 4 آذر ماه 95 به همت مرکز علوم اعصاب شفا بیمارستان خاتم الانبیاء تهران و بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل سالن همایش معاونت توانبخشی جمعیت هلال احمر جنب بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) برگزار می گردد.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم