قوانین حمام بردن نوزاد

حمام بردن نوزاد تا حد زیادی وابسته به اعمال محتاطانه است. رفتارهای عجولانه، بدون آگاهی و دقت کافی به هیچ وجه نباید در زمان استحمام صورت گیرد.

به گزارش نبض ما به نقل از سلامت آنلاین، روند مراقبت از فرزندان اغلب دو سوی مثبت و منفی دارد. درست از لحظه ای که زنی باردار می شود، تصوراتی در ذهن او شروع به تلاطم می کند تا مطمئن شود که چطور می تواند خود را برای تولدش آماده کند. بهداشت یکی از عوامل مهمی محسوب می شود که برای نگهداری نوزاد و مراقبت از سلامت و دور نگه داشتن او از آلودگی لازم است.

تولد اولین فرزند، نگهداری او، در آغوش گرفتن کودک، احساسی که از لمس پوست حساس کودک برانگیخته می شود و… همگی لحظاتی فوق العاده دلچسب و صمیمانه برای مادر محسوب می شود. از سوی دیگر، بخش متفاوتی هم هست که مراقبت از کودک، تامین نیازهای ثابت او، تمیز کردن و مانند این ها را شامل می شود و باید با زندگی روزمره والدین تطبیق داده شود.

حفظ بهداشت نوزاد

متخصصان زنان و زایمان معتقدند: اگرچه حفظ بهداشت نوزاد مهم است، با این حال لازم نیست او را هر روز حمام کرد. پوست نوزاد بسیار نرم و لیز است و ممکن است در صورت عدم دقت و مراقبت کافی، حمام بردن نوزاد باعث سقوط و صدمه دیدن وی شود. علاوه بر این، حمام کردن روزانه کودکان نوزاد هرچند فضای حمام مرطوب است، اما پس از آن ممکن است باعث کاهش یا حتی از بین رفتن رطوبت در پوست حساس او شود و پوستش را خشک و پوسته پوسته کند. احتمال ابتلای کودک به سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز در پی استحمام زیاد کودکان افزایش می یابد و به همین دلایل پس از نظر مثبت پزشک مبتنی بر رسیدن زمان حمام او، از آن پس حمام بردن نوزاد باید فقط به دو یا سه بار در هفته محدود باشد.

احتیاط در حمام بردن نوزاد

به حمام بردن نوزاد تا حد زیادی وابسته به اعمال محتاطانه است. رفتارهای عجولانه، بدون آگاهی و دقت کافی به هیچ وجه نباید در زمان استحمام صورت گیرد. می توان کودک را هنگام حمام بردن در وان یا تشتی کم عمق و تمیز که آب ولرم در آن ریخته شده نهاد و او را شست.

روزهایی که حمام بردن نوزاد توصیه نمی شود می توانید با یک دستمال تمیز و مرطوب در فواصل منظم صورت، دست ها، پاها و بدنش را پاک کنید. همچنین می توانید از پودر بچه هم برای تر و تمیز نگاه داشتن و جلوگیری از عرق سوز شدن بدنش استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید