چند گام ساده برای هیدراته کردن موها

موی خشک و شکننده، جلوه مناسبی نداشته و معمولا ظاهری غیر سالم دارد. بسیاری از افراد دارای موی خشک نیز  ریزش و شکستگی موی قابل توجهی را تجربه می کنند. خشکی مو به مراقبت های خاصی نیاز دارند.

گردآوری – نبض ما

مو زمانی که به اندازه کافی رطوبت ندارد خشک می شود، و در نتیجه شکننده و کدر می شود. به همین دلیل است که با هیدراته کردن مو و تبدیل کردن مو به حالتی سالم، درخشان و قابل کنترل، در جهت حل این مشکل بر می آیند.

خشکی مو  می تواند به دلیل بیماری یا کمبود تغذیه ، استفاده از محصولات مو ، بیش از حد شستن مو ، قرار گرفتن در معرض آب کلر، و استفاده مکرر از  رنگ مو بوجود آید.

مراقبت خوب از موها شامل خوردن یک رژیم غذایی سالم، استفاده از محصولات با کیفیت مراقبت از مو  بر اساس نوع مو از خشکی مو جلوگیری می کند. به علاوه، بسیاری از داروهای خانگی ساده است که می تواند به درمان موهای خشک و بازگرداندن سلامت و درخشش آن کمک کند.

علل خشکی مو

  • ابتلا به بی‌اشتهایی عصبی.
  • شستن بیش از حد موها.
  • استفاده از مواد خشک‌کننده قوی مو یا فراورده‌هایی که حاوی الکل هستند.
  • سشوار کشیدن مکرر موها.
  • ابتلا به عارضه‌ای به نام نشانگان موی فرفری منکس.
  • ابتلا به سو‌ء‌تغذیه.
  • کم‌کاری غده تیروئید و پاراتیروئید.

درمان خشکی مو به کمک روغن

درمان خشکی مو های سر به وسیله استفاده از روغن‌های مقوی و مالیدن آن‌ها بر موهای سر می‌باشد. یکی از روغن هایی که می توانید از آن استفاده نمایید روغن زیتون است. همیشه در نظر داشته باشید که هنگامی که می‌خواهید از روغن برای تقویت موهای‎تان استفاده کنید، خشک باشند؛ زیرا روغن و آب انحلال ناپذیر هستند و آب اجازه نمی‌دهد که روغن فواید خود را به مو برساند.

برای رفع خشکی مو چند نوع روغن مقوی را با هم ترکیب کنید و سپس به شیوه زیر عمل نمایید.

موها را شانه کنید

موهای خود را به طور کامل شانه کنید و شانه خود را با یک حوله بپوشانید تا از چکیدن قطرات روغن جلوگیری کند.

 روغن را روی موی خود به صورت دسته دسته بمالید

روغن را جداگانه به هر یک از دسته‌های مو که جدا کرده‌اید، بمالید. این کار را از نوک مو‌ها شروع کنید. سپس آن را بر تمام سطوح پخش نمایید تا مو‌ها از روغن اشباء شود. توجه کنید که ۲ سانتی متر از ریشه مو را خشک باقی بگذارید. در نقاط آسیب دیده که روغن بیشتری جذب می‌کنند، بیشتر از آن بزنید.

سشوار بکشید

برای اینکه مو‌ها بیشتر روغن را به خود جذب کنند، روی موهای خود سشوار بگیرید. حرارت هوای گرم را به وسیله سر سشوار بر ساقه مو هدایت کنید، ولی حرارت را مستقیماً به ریشه مو نرسانید تا از خشکی مو جلوگیری کنید. میزان روغن مورد نیاز با حرارت جذب مو خواهد شد و هر چه اضافه ماند را می‌توان با یک حوله پاک نمود.

صبر کنید

اگر مو‌هایتان خشک معمولی است، روغن را به مدت ۲۰-۴۵ دقیقه باقی بگذارید. در صورتی که مو‌های‎تان رنگ کرده و آسیب دیده‌اند، ۴۵ دقیقه الی ۲ ساعت به آن‌ها استراحت دهید. و برای تغذیه کامل ساقه مو، بهتر است روغن را برای تمام مدت شب روی مو نگه داشت (فقط لازم است بالش خود را با یک حوله بپوشانید.)

شامپو بزنید

شامپو مناسب را بر موهای خشک بمالید و ماساژدهید تا کف کند. اگر شامپو خوب کف نکرد، مقدار خیلی کمی آب به مو‌هایتان بزنید. سپس آن را با آب گرم بشوئید.

از نرم کننده استفاده کنید

پس از شستشوی کامل، مقداری نرم کننده به مو‌هایتان بزنید تا نرم‌تر و لطیف‌تر شود.

برای موهای بور از این روش ها می توانید استفاده کنید

آب لیمو و آب گرم را با هم مخلوط کنید و برای شستشوی موهای بور از آن استفاده کنید. آب لیمو سبب درخشان و شفاف شدن موهای بور می شود.

روش دیگری که می توانید برای تقویت موهای بور از آن استفاده کنید این است که ماست و پنج قطره روغن اسطوخودوس و آب و بابونه را با هم ترکیب کنید و به موهای خود بمالید. این ترکیب باعث شفاف شدن موهایتان می شود.

 توصیه هایی برای هیدراته کردن موها

از زمان اعمال گرمای شدید سشوار به موی خود بکاهید تا از خشکی مو بکاهید.

مدت زمانی که مو در تماس مستقیم با نور خورشید است را کاهش دهید. شما می توانید از چتر استفاده کرده یا کلاه بپوشید.

از آب گرم یا خنک برای شستن موها استفاده کنید.  آب داغ باعث از بین رفتن  روغن و خشکی مو می شود.  آب خنک باعث ماندگاری رطوبت شده و آن را براق تر نشان می دهد.

غذاهای غنی از اسید چرب امگا سه را 3 تا 6 رژیم غذایی هفتگی  جا دهید. غذاهایی که اسید چرب امگا 3 دارند، شامل ماهی ساردین، ماهی سالمون،  سویا، میگو و گردو می شود.

غذا را با روغن کانولا بپزید. از روغن برزک برای درست کردن سس های خانگی استفاده کنید که شامل ویتامین ها و مواد مغذی عالی می شوند. هر دو روغن شامل سطوح بالای اسید چرب امگا 3 می شوند که به تقویت فولیکول ها کمک کرده و مو را درخشان تر می کند.

استفاده از مکمل امگا 3 می تواند کمک کند تا مواد مغذی کافی برای مو و بدنتان تأمین شود.

مقدار مناسب آب بنوشید تا بدن و موی شما هیدراته باقی بماند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید