از امنیت و سلامت در نمایشگاه خودرو چه خبر؟

آمار تصادفات جاده ای نشان می دهد که سلامت و امنیت بسیاری از افراد در حین رانندگی، نیازمند استاندارد کردن قطعات ایمنی در طراحی خودرو واستفاده از تجهیزات ایمنی جدید جهت ارتقای ایمنی خودروها است. بررسی تجهیزات ایمنی خوروهای نمایشگاه خودرو فرصتی مناسب برای گره زدن مباحث سلامت، امنیت و خودرو است.

به گزارش نبض ما، نمایشگاه خودرو تهران پس از ۱۱ سال به عنوان یکی از مهمترین اتفاق های خودرویی این چند ساله صنعت خودرو ایران است. این نمایشگاه  از روز ۲۶ بهمن (سه شنبه) تا ۳۰ بهمن در شهر آفتاب در حال برگزاری است. در حال حاضر با توجه به تعداد کشته شدگان تصادفات جاده ای در ایران، تجهیز خودروها به قطعات پیشرفته ایمنی، بسیار مهم بنظر می رسد و لازم است، با استاندارد کردن تجهیزات ایمنی در خودروهای ساخت داخل شاهد کاهش چشم گیر آمار تصادفات و تلفات رانندگی در کشور باشیم.

نمایشگاه ماشین سال 95

برند هایی حاضر در نمایشگاه خودرو

۱- پژو

۲- سیتروئن

۳- رنو

۴- دی اس

۵- بی وای دی

۶- چری

۷- ام وی ام

۸- ب ام و

۹- میتسوبیشی

۱۰- ام جی

۱۱- سایک

۱۲- نیسان

۱۳- دانگ فنگ

۱۴- هایما

۱۵- چانگان

۱۶- ایران خودرو

۱۷- برلیانس

۱۸- سایپا

۱۹-تویوتا

۲۰- لکسوس

۲۱- و…

به گزارش نبض ما، در این گزارش می خواهیم، تعدادی از خودروهایی را که دارای امنیت فوق العاده است معرفی کنیم چرا که میزان امنیت خودروها رابطه مستقیم با سلامت مصرف کنندگان دارد  و ممکن است شما بتوانید این خودروها را خریداری و استفاده کنید!

 730Li از کمپانی BMW

از نیمه دوم سال 91، که سناریوی ممنوعیت واردات 2500 سی‌سی‌ها مطرح شد، مشتریان ثروتمند ایرانی از خریدن لوکس‌ترین خودرو ب‌ام‌و در ایران محروم شدند. اما با معرفی نسل ششم سری7 در سال 2015 شرایط برای برگشت این لوکس آلمانی به ایران دوباره فراهم شد.

بی ام و

ولی سال گذشته میلادی با معرفی نسل هفتم، پیشرانه‌های سری7 نیز تغییر کرد و مهم‌تر اینکه یک پیشرانه 4 سیلندر هم، برای اولین‌بار در تاریخ سری7، به لیست پیشرانه‌های آن اضافه شد. شاید باورش سخت باشد که ب‌ام‌و بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین سدانش را با پیشرانه 4 سیلندر روانه بازار کند، ولی واقعیت اینجاست که این پیشرانه توربوشارژ عملکرد بهتری نسبت به پیشرانه 6 سیلندر نسل قبل دارد؛ چه به لحاظ قدرت و گشتاور و چه به لحاظ مصرف سوخت. پیشرانه 4 سیلندر سری7 قبلا روی سری2 اکتیو تورر نیز نصب شده بود.

سری 7 BMW

اضافه‌شدن این پیشرانه 4 سیلندر خبر خوبی برای هواداران ایرانی سری7 است، چراکه حجم این پیشرانه بیشتر از 2.0 لیتر نیست و دیگر ممانعتی برای ورود به کشور ندارد.

سری 7 ب‌ام‌و همواره با خود تکنولوژی­‌های متعددی به دنیای خودرو معرفی می­‌کند و این نسل هم از این قاعده مستثنی نیست. مهندسان ب‌ام‌و پس از آزمایش قطعات کربنی در شاسی سری­‌های BMW M و BMW i تصمیم گرفته­‌اند در سری 7 نیز این قطعات را به کار ببندند. این سیاست باعث کاهش وزن 130 کیلوگرمی و همچنین استحکام بالای سازه اصلی اتاق نسبت به نسل قبل شده است.

بی ام و 730li

از دیگر نوآوری­‌ها می­‌توان به چراغ­‌های لیزری ب‌ام‌و اشاره کرد که دید و پخش نور را تا حد قابل توجهی افزایش داده است. برد نوربالای خودرو به کمک تکنولوژی­‌های جدید به 600 متر رسیده است.

کابین خودرو هم امکاناتی در سطح بالا در اختیار شما قرار می­‌دهد، خصوصا برای سرنشینان عقب. صندلی­‌های راحت عقب فضایی ایده­‌آل و آرام در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. این صندلی­‌ها به امکاناتی همچون سیستم گرم­‌شونده همراه با هشت انتخاب برای ماساژور و سه سطح شدت ماساژ مجهز شده­‌اند.

 DS 5 از کمپانی DS 

همه ما ایرانی ها با کیفیت سواری در سیتروئن زانتیا خاطره ها داریم و نام سیتروئن کیفیت بالا ساخت را در ذهن ها تداعی می کند. حال فکر کنید سیتروئن بخواهد خودرویی لوکس و با کیفیت بالا را به صورت انحصاری طراحی و تولید کند ، نتیجه اش یک سوپر لوکسی به نام DS5  است.

سیتروئن

سیتروئن در بخش امنیت DS5 LS همچون سایر بخش ها کم نگذاشته که گواه آن کسب 5 ستاره پر افتخار ایمنی از سازمان مطرح EURONCAP است. از جمله ویژگی ها و تجهیزات ایمنی به کار رفته در این سدان فرانسوی می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

ایربگ های راننده – سرنشین جلو – جانبی – صندلی های جلو و پرده ای ، ترمز دستی الکترونیکی و اتوماتیک ، سیستم پایش و هشدار نقاط کور ، سیستم کنترل کشش و پایداری هوشمند ، کروز کنترل مجهز به محدود کننده سرعت، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم ضد قفل ترمز ها ABS ، سیستم نیروی ترمز الکترونیکی EBV، سیستم کنترل و ایستایی در شیب HHC ، سیستم ترمز اضطراری الکتریکی، شاسی تقویت شده است. 

DS5

نکته ای هم که شاید گفتن آن خالی از لطف نباشد این است که تمام خودروهای رییس جمهور های فرانسه DS 5 است ! 

XC90 از کمپانی Volvo

ولوو

ولوو از مدل جدید XC90 شاسی‌بلند ۲۰۱۶ به عنوان اولین محصول از «ولووی جدید» و پروژه احیای کمپانی نام می‌برد. این خودرو اولین محصولی است که ولوو پس از رفتن به زیر سایه «جیلی»، خودروساز چینی، به صورت مستقل توسعه داده است. XC90 همچنین اولین مدلی است که بعد از یک دهه، تجدیدنظر کلی در مورد طراحی آن می‌شود. این مدل بر اساس پلتفرم جدید ساختار تولید مقیاس‌پذیر (SPA) ارائه می‌شود؛ پلتفرمی که در طیف وسیعی از وسایل نقلیه می‌تواند استفاده شود
وقتی یک برند خودرو که روح و ذهنش را وقف ایمنی در محصولاتش می‌کند، تصمیم می‌گیرد که کیسه‌های هوای کناری در عقب را کنار بگذارد، بسیار تعجب‌برانگیز خواهد بود؛ کاری که ولوو در XC90 آن را انجام داده است. وقتی بابت این موضوع از ولوو سؤال شد، رئیس بخش ایمنی فعال ولوو به صورت زیر مسئله را روشن کرد:

مهندسان توانسته‌اند با استفاده از یک سری اقدامات غیرمستقیم مانند درهای ضخیم‌تر و استحکام بیشتر ستون‌های عقب بدنه، عملکرد خودرو در مقابل برخوردهای جانبی در عقب را بهبود بخشند.

ولوو XC90

ولوو اخیراً به دنبال تکنولوژی‌هایی مانند کیسه‌های هوای مخصوص عابران پیاده بوده تا امنیت این افراد را نیز حفظ کند. ولی در XC90 مدل ۲۰۱۶ از چنین چیزی استفاده نکرده است. در همین حال، این خودرو تنها از یک موتور چهار سیلندر برای پیشرانه استفاده خواهد کرد که این موتور در ارتفاع پایین‌تری زیر کاپوت قرار می‌گیرد. درنتیجه فضای زیادی بین کاپوت و نقاط سخت موتور و بقیه قطعات ایجاد می‌شود که در هنگام برخورد با عابر پیاده از صدمات وارده به وی می‌کاهد.

نکته : خودرو های معرفی شده دلیل بر نا امن بودن دیگر خودرو ها نیست، هدف نبض ما این بود تا امن ترین خودروهای داخل کشور را معرفی کند.

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید