مگس ها چطور وحشتناک‌ترین جنایات را تشخیص می دهند؟

مگس ها اغلب اولین بازدیدکنندگان صحنه قتل هستند. با توجه به مطالعه عادات غذایی وحشتناک آن‌ها سرنخ‌های مهمی برای کمک به گرفتن قاتل را نشان می‌دهند.

نبض ما– به گزارش گاردین، مگس ها از نظر بسیاری از مردم به عنوان یک مزاحم در بهترین حالت، یک منادی از مرگ در بدترین حالت در نظر گرفته می‌شوند. آنها موجوداتی هستند که مورد تنفر ما قرار می‌گیرند و ما خوشحال از کشتن آنها. اما آنها در پرواز یکی از شگفتی‌های بزرگ طبیعت‌اند و شاید بهترین دوست جرم باشند.

علاوه بر سرنخ‌های آشنا در پزشکی قانونی مانند اثر انگشت، مو و لکه‌های خون، بیشتر و بیشتر محققان جنایی با تکیه بر خدمات مگس تشخیص خود را انجام می‌دهند.

حشره‌شناسی پزشکی قانونی اصطلاحی است فنی برای استفاده از حشرات به منظور کمک به جنایات. با توجه به مگس‌های مختلف و خوردن نقاط مختلف بدن در مراحل مختلف تجزیه، مسیر قابل پیش‌بینی از مگس‌ هایی که بر سر جسد می‌رسند وجود دارد.

مگس

اما این علم جدید نیست و مدت زمان زیادی است که مگس ها به انسان و حس ضعیف ما در بو کمک می‌کنند.

در روستای کوچکی در چین یک کشاورز روستایی با داس کشته شد و پلیس به دنبال راهی برای پیدا کردن قاتل بود. او از همه کشاورزان خواست تا در یک جلسه همراه با داس خود شرکت کنند. سپس جلسه تا ظهر ادامه یافت و با گرم شدن هوا مگس ها ظاهر شدند و همه آنها بر سر یک داس رفتند. صاحب داس شوکه شد و اعتراف کرد. اگرچه قاتل تمام نشانه‌های قابل رویت خون را از بین برده بود اما مگس ها باز هم تشخیص دادند.

۸۰۰ سال بعد، این‌بار در انگلستان، مگس بار دیگر به صورت قانونی یک  قاتل را شناسایی کرد، درک ما از حشره‌شناسی پزشکی قانونی تا حد زیادی در طول ۸۰ سال گذشته افزایش یافته است.

تا زمانی که مگس ها قهرمانان گمنام محیط‌زیست در اطراف ما هستند، پوسیدن لاشه و کار کثیف ضروری برای حفظ یک اکوسیستم سالم را انجام می‌دهند. اکنون مگس ها به لطف عادات غذایی‌شان و تغذیه از لاشه‌ها، ناخواسته به تبدیل جهان به مکانی امن‌تر کمک کرده‌اند.

منبع: ایسنا

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید