نحوه جالب سلام کردن، از تعظیم تا بیرون آوردن زبان

در هر کشور و منطقه‌ای و با هر فرهنگ و آداب و رسومی، سلام کردن بخشی واجب از معاشرت روزانه انسان‌هاست. اما نوع سلام کردن‌ها در منطقه‌های مختلف جهان کمی با هم متفاوت است.

نبض ما– قدیم ها جواب سلام علیکم، و قلبی لدیکم بود، اما امروز سلام دیگر سلامتی نمی آورد، حتی اگر در فضای مجازی به اصطلاح خانواده مجازی پیام تان دو تیکه شود، گاهی حتی جوابی نمی شنوی. با این مقدمه، نحوه جالب سلام کردن در نقاط جهان را مرور کرده است.

سلام کردن در ژاپن: تعظیم کردن به نشانه‌ی احترام

شیوه رایج سلام کردن در کشور ژاپن خم شدن طرفین به سوی هم (تعظیم کوتاه کردن) به نشانه احترام است. در این روش معمولاً فرد کوچک‌تر زودتر تعظیم می‌کند.

سلام کردن در روسیه: دست دادن سفت و محکم

در روسیه روش استاندارد سلام کردن آقایان در مراکز عمومی دست دادن سفت و محکم است.

سلام کردن در تایلند: Wai

کف دستانتان را به روی هم قرار داده و مقابل قفسه سینه بگیرید، سپس سر خود را اندکی به جلو خم کنید بطوریکه که شست‌ها نزدیک چانه و نوک انگشتان به سوی پیشانی قرار گیرد.

سلام کردن در آرژانتین: بوسیدن گونه‌ی راست

در کشور آرژانتین به عنوان بوسه‌، گونه‌ی راست خود را به آرامی به گونه‌ی راست طرف مقابل بفشارید.

سلام کردن در نیوزلند: هنگی (Hongi) قراردادن بینی‌ها به روی هم

در این رسم قدیمی احوالپرسی که در نیوزلند رایج است و «هُنگی» نام دارد، دو طرف به طور همزمان با چسباندن بینی و پیشانی‌هایشان به هم، به یکدیگر سلام می‌کنند.

گرینلند (جزیره‌ای واقع در شمال اقیانوس اطلس): کونیک (Kunik)

این شیوه‌ی سلام و احوالپرسی اغلب بین افراد خیلی صمیمی اتفاق می‌افتد. برای انجام آن باید بینی و لب بالایی خود را مقابل گونه یا پیشانی طرف مقابل قرار داده و نفسی بکشید.

بوتسوانا (واقع در جنوب آفریقا): دست دادن با دقت و جزئیات

دست راست خود را برای دست دادن معمولی به سمت طرف مقابل دراز کنید دست او را بگیرید سپس با دست دیگر آرنج دست راست خود را بگیرید، شست دست خود را به شست دست شخص مقابل قفل کرده و بازوی دست راست خود را بالا ببرید و در پایان مجددا به حالت دست دادن عادی برگردید برای بار آخر دست طرف مقابل را بفشارید. گاهی پس از پایان دست دادن، دست را به سمت قلب خود می فشارند به عنوان نشانی از برقراری ارتباط با طرف مقابل.

هند: احترام ناماسته

این روش سلام و احوالپرسی با قرار دادن کف دست‌ها به روی یکدیگر طوری که انگشتان رو به بالا باشند و سپس اندکی خم شدن در حین گفتن کلمه «ناماسته» انجام می‌شود.

اکراین: بوسیدن سه‌گانه

هیچ وقت در اکراین بعد از بوسیدن هر دو گونه صورت خود را عقب نکشید. اینجا برای احوالپرسی رسم بر بوسیدن سه باره‌ی گونه‌هاست – چپ، راست، چپ.

تبت (واقع در چین): بیرون آوردن زبان

مردم تبت هنوز هم بنا به یک سنت قدیمی که متعلق به قرن نهم است، از طریق بیرون آوردن زبان، با یکدیگر سلام و احوالپرسی می‌کنند و این روش را نوعی احترام می‌دانند.

جنوب آفریقا: دست دادن با دقت و جزئیات

در روش سلام کردن «بوتسوانا» افراد دست راست خود را به سمت طرف مقابل دراز می‌کنند، شست‌هایشان را در هم قفل می‌کنند و سپس با دست دیگر آرنج دست راست خود را می‌گیرند!

فیلیپین: مانو (Mano): چسباندن پشت دست به پیشانی

«مانو» نام روشی است که فیلیپینی‌ها در آن با یکدیگر احوالپرسی می‌کنند. در این روش به هنگام سلام و احوالپرسی، فرد کوچک‌تر برای احترام دست بزرگ‌تر را می‌گیرد و پشت دستش را به پیشانی خود می‌زند.

فرانسه: بوسه بر گونه‌ها

در فرانسه سلام و احوالپرسی تاحدی شبیه به ایران خودمان است و آن‌ها گونه‌های هم را می‌بوسند. معمولا دو بوسه بر دو گونه نشانه سلام است، اما گاهی در مناطق مختلف تعداد بوسه‌ها بیشتر می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید