روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

پیر شدن کابوسی است که همه ما را می ترساند. چین و چروک و کدر شدن پوست ازجمله موضوعاتی است که شدیداً خانم ها را نگران می کند. اما با مراقبت خوب، داشتن برنامه غذایی سالم و ورزش منظم می توانید این مشکل را چندین سال عقب بیندازید.

نبض ما– همانطور که سن بالاتر می رود سلول های پوست نیز نازک تر می شوند. هنگامی که درم شروع به نازک شدن میکند ساختار پوست  تغییر کرده و چربی پوست کمتر می شود و پوست خشک می شود و بخاطر همین چین و چروک بوجود می آید.

برای دریافت یک کرم معجزه آسا برای بازسازی پوستتان اینجا کلیک کنید 

چین و چروک صورت ، مثل خطوط اخم،  خطوط بین ابرو و پا کلاغی که خطوط  گوشه چشم   ایجاد می شود. حتی نور خورشید بیش از حد می تواند چین و چروک ایجاد کند. اگر سیگار می کشید احتمال چین و چروک بیشتر از افراد غیر سیگاری است.

سیگار کشیدن  باعث کاهش کلاژن پوست می شود، که بخش مهمی از ساختار پوست را تشکیل میدهد.

کلاژن ماده ای است که به عنوان یک چسب در بدن عمل می کند و با این توانایی پوست را از چروکیدگی و استخوان ها را از محافظت می کند.

روش های خانگی رفع چین و چروک

مزایای مصرف مواد حاوی کلاژن تنها برای استخوان ها و قلب نیست بلکه برای پوست به خصوص زیبایی و جوان سازی پوست بسیار اهمیت دارد و در واقع ماده ای برای افزایش استحکام پوست در برابر چین و چروک شدن است.

رفع چین و چروک با این راهکارها

با رعایت رهنمودهای زیر تاثیر شگرفی بر روی پوست تان مشاهده خواهید کرد:

مطالب مرتبط: همه چیز درباره خواص دارویی نارگیل

ماساژ روغن زیتون

 برای این منظور از روغن زیتون خالص استفاده کنید. شما تنها به چند قطره نیاز دارید.

با روغن زیتون گرم قسمت مورد نظر را به آرامی به صورت حرکات رو به بالا و رو به پایین به مدت ده دقیقه ماساژ دهید.

برای نتیجه بهتر می توانید چند قطره روغن نارگیل نیز به آن اضافه کنید.

روغن زیتون به همراه روغن نارگیل برای رطوبت رسانی به پوست به صورت موثر بسیار عالی عمل خواهد کرد.

روغن زیتون

مطالب مرتبط: راههای اصولی و صحیح استفاده از ماسک صورت

ماساژ با مرکبات

 میوه هایی نظیر پرتغال و لیمو سرشار از ویتامینc و E است که برای سلامت پوست بسیار مفید عمل می کند.

این میوه ها برای به دست آوردن نرمی پوست خوب است. شما می توانید از ماسک های این میوه ها در مناطق چین و چروک دار و همچنین برای جوش های سرسیاه استفاده کنید.

آب سرد

آب سرد در جلوگیری از چین و چروک مؤثر است. پوست صورتتان را بلافاصله بعد از شستن خشک نکنید. در عوض با دستتان روی آن بمالید تا کمی از آب جذب پوست شود.

معجزه آب هویج

برای دوهفته روزی یک لیوان آب هویچ بخورید.سپس معجزه این ماده غذایی مفید را خودتان دریابید.

مطالب مرتبط: خواص درمانی و عوارض جانبی روغن کرچک

روغن بذرکتان (Flaxseed)

روغن کتان یک از بهترین گزینه ها برای رفع موقت چین و چروک پیشانی است. شما پس از آنکه ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری از این روغن را دو هفته یک بار به صورت مرتب استفاده کنید از محو شدن خطوط پیشانی متحیر خواهید شد. به همین ترتیب می توانید روغن کرچک را نیز برای تغییر فوری در خطوط پیشانی امتحان کنید.

تخم کتان

ژل آلوئه ورا با سفیده تخم مرغ

آلوئه ورا و سفیده تخم مرغ هر دو سرشار از ویتامین E است که مشهور به ویتامین جوانی است. یک خمیر ترکیبی از این دو مواد تهیه کنید و آن را به صورت خمیر آرام به پیشانی بزنید . این خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه روی پیشانی نگاه داشته و سپس برای نتیجه بهتر با آب گرم بشویید.

ماسک خیار و گلاب

یکی دیگر از نسخه های طبیعی و گیاهی استفاده از مخلوطی رنده پوست خیار و گلاب است. بهترین شیوه برای تهیه این ماسک این است که پوست خیار را به کمک رنده ریزریز کنید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه درون گلاب مرغوب خیس کنید. سپس پوست خیار خیس شده در گلاب را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت‌تان ماسک کنید.

اسفناج درمانی به سبک بوعلی‌سینا

ماساژ صورت با اسفناج تاثیر زیادی در فرم‌گیری عضلات صورت و آبرسانی و تغذیه  سلول‌های پوستی دارد. این ماسک از آن جهت که با برگ‌های تازه اسفناج و شیر تازه پرچرب تهیه می‌شود علاوه بر آبرسانی به سلول‌های پوست به افزایش نشاط و شادابی آنها نیز کمک کرده و پوستی با نشاط و جوان به خانم‌ها هدیه می‌کند.

برای تهیه این ماسک کافی است ۲ برگ اسفناج بزرگ و تازه را در نصف لیوان شیر جوشیده و داغ بریزید و آن را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. این کار موجب می‌شود تا برگ‌ها نرم و لطیف شود. بعد از این مدت برگ‌ها را از شیر خارج کرده و آنها را به کمک قاشق یا هاونگ به صورت خمیر درآورید و روی صورت‌تان ماسک کنید. اجازه دهید این ترکیب ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت روی صورت‌تان بماند. سپس آن را با کمک آب نیمه ولرم بشویید.

پای مرغ منبع کلاژن

کلاژن – پروتدین و کلسیمی که بدن شما برای جوانی و زیبایی نیاز دارد در پای مرغ وجود دارد. پای مرغ منبع غنی از کلسیم و پروتئین و مهم تر از همه کلاژن است که در واقع با مصرف آن به نوعی بدن خود را از لحاظ استحکام و زیبایی بیمه می کند و این راز علاقه ی چینی ها به مصرف پای مرغ است.

چند نکته:

مطالب مرتبط: بیماریهای زنان سیگاری!

سیگار پوست را پیر می کند

هـیـچ مـبـالـغـه ای در کـار نـیـسـت! سـیـگـار موجب آسیب گسترده رادیکال های آزاد می شود و پیری زودرس می آورد. سیگار موجب گـسـتـرش خطوط دور لب می شود و حتی قرار گرفتن در معرض دود سیگار هم منجر به افزایش فعالیت رادیکال های آزاد سمی در پوست می شود و آسیب های گسترده پوستی به همراه می آورد.

سیگار

برای جوانسازی پوست ؛ هر روز بخور درمانی کنید

در این شیوه احتیاجی به اضافه کردن هیچ گیاه دارویی و ماده طبیعی وجود ندارد. بخار آب به تنهایی برای افزایش میزان رطوبت، درمان چین و چروک‌ های سطحی و  ایجاد لطافت پوست موثر است. در این حالت تنها کافی است هفته‌ای دو تا ۳  بار از بخار آب برای آبرسانی به سطح پوست و  پاکسازی آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست اقدام کنید. تنها باید مراقب باشید که به هنگام استفاده از این روش فاصله مناسب را با ظرف بخور حفظ کنید تا بخار آب پوست صورت‌تان را نسوزاند.

در کمتر از یک ساعت چین و چروک را محو کنید

اگر به یک مهمانی دعوت شده‌اید و می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن چین و چروک‌ های سطحی پوست‌تان را برطرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم از ماسک گلیسرین و مغز خیار برای برطرف کردن چین‌ها بهره بگیرید.  استفاده از این ماسک به مدت ۷  روز علاوه بر تقویت سلول‌های پوستی و آبرسانی مناسب به برطرف شدن خشکی پوست و چین و چروک‌ های ایجاد شده در سطح پوست کمک می‌کند.

این شیوه ساده‌ترین، کاربردی‌ترین و یکی از اورژانسی‌ترین شیوه‌های درمان چین و چروک پوست و پیشگیری از پیری زودرس پوست است. برای استفاده از این ماسک کافی است یک خیار متوسط را بدون پوست رنده کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین ترکیب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه هر شب روی پوست خود قرار دهید.

نبض ما-گردآوری

4.3/5 - (76 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظر
  1. انجام پایان نامه می‌نویسد

    خیلی خوب بود سپاس

    1. ملیحه اسرار می‌نویسد

      سلام در کدام بخش داکار هستین

  2. ملیحه اسرار می‌نویسد

    سلام در مورد چین چروک صورت سوال داشتم

از پزشکان نبض‌ما بپرسید