رکورد تاریخی کارلوس، صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۱۸

تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری مقابل ازبکستان صعود خود به جام جهانی ۲۰۱۸ را قطعی کرد.

نبض ما–  تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در هفته هشتم از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 در قاره آسیا و از گروه A این رقابت‌ها از ساعت 21:15 امشب (دوشنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان کی‌روش به پایان رسید.

ازبکستان در این دیدار با ترکیب لوبانوف، کریمتس، اسماعیلف، شوراخمدوف، آندرف، حیدروف، آفنین، احمدوف، شمورادوف، سرگیف و عبدوخولیکوف به مصاف تیم ملی ایران خواهد رفت.

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، علی کریمی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش (وحید امیری – 2+45)، مسعود شجاعی، مهدی طارمی و سردار آزمون از ابتدا برای ایران به میدان خواهند رفت.

با این پیروزی تیم ملی ایران در پایان هفته هشتم از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 در قاره آسیا با 20 امتیاز ضمن تداوم صدرنشینی خود در گروه A، بعد از برزیل به عنوان دومین تیم راه یافته به جام جهانی روسیه انتخاب شد و دو بازی پایانی خود را عملاً تشریفاتی کرد. بعد از تیم ملی کشورمان ، کره‌جنوبی با 7 بازی و 13 امتیاز در جایگاه دوم و ازبکستان با 8 بازی و 12 امتیاز در جایگاه سوم باقی ماندند.

شاگردان کی‌روش با برتری یک بر صفر مقابل ازبکستان همچنان تنها تیم مقدماتی جام‌جهانی هستند که دروازه خود را بسته نگه داشته و رکورد گل نخوردن خود را به 1018 دقیقه رساندند.

دیدار بعدی تیم ملی کشورمان در چهارچوب این رقابت‌ها روز پنجشنبه 9 شهریور ماه مقابل کره‌جنوبی خواهد بود که نتیجه آن تاثیری در سرنوشت تیم ملی ندارد.

کی‌روش 4 نشان داد

کارلوس کی‌روش پس از پیروزی برابر ازبکستان با پیراهن شماره چهار به سمت هواداران رفت. کارلوس کی‌روش پس از پیروزی برابر ازبکستان با پیراهن شماره چهار به سمت هوادران رفت. او چهارمین صعود به جام جهانی را تجربه کرده و این برای او یک رکورد محسوب می شود. کی‌روش پیش از این با آفریقای جنوبی، پرتغال و ایران به جام جهانی صعود کرده بود و این بار و برای دومین بار پیاپی با ایران توانست به جام جهانی صعود کند.

کارلوس کی‌روش شادمانه‌ترین شادی گل سال‌های حضورش در ایران را بعد از گل مهدی طارمی انجام داد. گل دقیقه 88 مهدی طارمی سبب شد تا کارلوس کی روش کنار زمین دور شادی بزند. او به عکس گل صعود 4 سال قبل عصبی نبود و مشت گره کرده نداشت. طول فاصله نیمکت را با مشت هایی که رو به آسمان بودند دوید و خوشحالی کرد و حسابی هیجان داشت.

پیام تبریک فیفا و AFC برای صعود تیم ملی به جام جهانی

صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی واکنش های فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا را به دنبال داشت.

 

ایران با ازبکستان چه کرد؟!

در حاشیه بازی حساس ایران و ازبکستان، محمدرضا میرشاه ولد این کارتون را در خبرورزشی منتشر کرد.

منبع: خبرآنلاین

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید