چگونه طب سوزنی درد را کاهش می‌دهد؟

طب سوزنی از زمان‌های قدیم در درمان انواع دردها کاربرد داشته اما بسیاری از افراد بر این باورند که این روش اساس علمی ندارد.

نبض ما– متخصصان علوم پزشکی در یک آزمایش جدید به ارزیابی دقیق‌تر چرایی تاثیرگذار بودن طب سوزنی در درمان انواع دردها پرداخته‌اند.

مطالعات انجام شده در گذشته نتایج مختلفی را به همراه داشته و دستورالعمل‌های بالینی برای استفاده از این روش مغایر با هم بوده است. در این بررسی متخصصان و پزشکان آمریکایی به بررسی این موضوع پرداختند که چرا مطالعات گذشته در مورد طب سوزنی مورد اختلاف بوده است.

در این بررسی از وسیله‌ای استفاده شد که به محققان اجازه داد تا نمونه‌هایی از مولکول‌های انسانی از پوست را برداشته تا بتوانند به کمک آن تاثیر طب سوزنی را ارزیابی کنند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، در این آزمایش متخصصان به دنبال آن بودند که تاثیر طب سوزنی در آزادسازی “نیتریک اکسید” بر روی پوست را بررسی کنند.

به گفته آنها “نیتریک اکسید” جریان خون را افزایش می‌دهد که عامل انتشار مواد تسکین‌دهنده است و باعث می‌شود پوست گرم شود و تاثیر درمانی طب سوزنی افزایش یابد.

با این حال متخصصان معتقدند که انجام مطالعات بیشتر برای مشخص شدن جزئیات این فرآیند و کشف مکانیزم دقیق اثرگذاری طب سوزنی ضروری است.

منبع: ایسنا

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید