آیا بادکش درمانی برای لاغری مفید است؟

بادکش درمانی نوعی درمان طب سنتی است که برای از بین بردن انواع درد ها و دیگر موارد مشابه مورد استفاده قرار می گیرد. حال ببینیم بادکش درمانی چیست؟

نبض ما- در بادکش درمانی ، از فنجان هایی به جنس شیشه یا ظروف سفالی استفاده شده و پزشک متخصص طب سنتی، فنجان شیشه ای را بر روی سطح پوست بیمار قرار می دهد.

هنگامی که فنجان در ناحیه مورد نظر و روی پوست قرار می گیرد، نوعی خلا یا مکش ایجاد می کند. پوست بدن فرد به داخل فنجان کشیده شده و شروع به قرمز شدن می کند. به طور معمول، این لیوان ها یا فنجان های سیلیکونی به مدت سه دقیقه در محل قرار می گیرند. اما در برخی از درمان ها نیاز به مدت زمان بیشتری بوده و ممکن است تا بیست دقیقه ادامه پیدا کند.

در صورتی که محل مورد نظر خشک باشد، فشار دلخواه ایجاد نمی شود و بنابراین، بهتر است که محل مورد نظر کمی نرم و مرطوب باشد. البته قبل از بادکش درمانی، پوست فرد بررسی می شود تا پزشک متخصص بتواند فنجان ها را از یک منطقه به یک منطقه بزرگ‌تر منتقل کند.

بادکش درمانی برای لاغری

بادکش درمانی مرطوب

در بادکش درمانی مرطوب، مکش یا خلاء ملایمی ایجاد شده و همچنین این فنجان ها را می توان به مدت سه دقیقه در محل مورد نظر قرار داد، تا زمانی که کاملا خشک شود. با این حال، در طول یک جلسه درمان مرطوب؛ درمانگر، به طور معمول از یک اسپکولپل استریل استفاده کرده و سپس در جلسه دوم، بادکش درمانی را تکمیل می کند.

این کار ممکن است تا 10 روز طول بکشد تا پوست بیمار پس از یک جلسه درمان مرطوب به حالت طبیعی برگردد. البته توجه داشته باشید که پوست، قبل و بعد از جلسه درمان مرطوب، باید تمیز شود تا خطر ابتلا به عفونت کاهش یابد.

در طب چینی، روش های بادکش درمانی برای کمک به بهبود بیماری های تنفسی مانند پنومونی و برونشیت استفاده می شود که معمولا با عفونت های سرماخوردگی و سایر بیماری های قفسه سینه همراه است.

در طول بادکش درمانی، پزشک متخصص طب جایگزین می تواند فنجان ها را در اطراف بدن به صورت پراکنده قرار داده و ماساژ بدن انجام شود.

بادکش درمانی ران

همچنین برای کاهش وزن و کاهش سلولیت، ماساژ از طریق بادکش درمانی استفاده می شود. معمولا برای این نوع درمان، از فنجان های سیلیکونی استفاده می شود، زیرا این فنجان ها، فشرده تر و انعطاف پذیرتر هستند.

در ماساژ فتوتراپی، به عضلات کمی فشار وارد می شود. فشار منفی برای کمک به مدیریت درد صورت می گیرد. با روش درمانی فتوتراپی، پوست، بافت و ماهیچه ها به سمت بالا حرکت می کنند تا موجب گردش خون و کنترل درد شوند.

برای انجام ماساژ در بادکش درمانی، از روغن های مختلفی استفاده می شود که برای کمک به کنترل درد انجام شده و موجب احساس آرامش و استرس فرد می شود

بادکش درمانی برای لاغری

بادکش درمانی در اهداف لاغری چندین مزیت دارد از جمله کمک به ارتقاء جریان خون که از این طریق، گردش خون را به عضلات و بافت افزایش می دهد، اکسیژن را به سلول ها منتقل می کند و مایعات و سموم اضافی از بین می روند.

روش بادکش درمانی باعث افزایش فرآیند لاغری می‌شود. هنگامی که چربی در نقطه ای از بدن جمع می شود ممکن است باعث سلولیت شود و به وسیله بادکش درمانی، نقاط مختلف بدن تحریک شده و سیستم گردش خون تقویت می شود. گردش خون می تواند سموم و آب اضافی را که موجب  مشکلات وزن شما می شود، حذف کرده و از بین ببرد.

لاغری سریع با سرکه سیب

عوارض بادکش درمانی

برخی از عوارض بادکش درمانی عبارتند از:

  • خون مردگی و قرمزی پوست
  • درد و ناراحتی در ناحیه مورد نظر
  • عفونت و اثرات سوختگی
3.9/5 - (13 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. ناشناس می‌نویسد

    ببخشیدمن بیشترین اصافه وزنم پیلو باسن دارم سلویت زیاد توی ناحیه باسن بادکش چند مرتبه توی هفته زمانش چقدر باشه ممنونم راهنمایم کنید

از پزشکان نبض‌ما بپرسید