ویژگی های یک کالسکه خوب و انواع آن

کالسکه یکی از اقلام سیسمونی است که معمولا تا حدود پنج سالگی کودک مورد استفاده قرار خواهد گرفت و اگر اهل گشت و گذار و خیابانگردی هستید بسیار برای شما مفید خواهد بود. اما چگونه یک کالسکه خوب بخریم؟

نبض ما– کالسکه یکی از اقلام سیسمونی است که معمولا تا حدود پنج سالگی کودک مورد استفاده قرار خواهد گرفت و اگر اهل گشت و گذار و خیابانگردی هستید بسیار برای شما مفید خواهد بود، اما فراموش نکنید کالسکه خوب فقط یک محفظه با سه یا چهار چرخ نیست.

چون علاوه بر آسایش کودک، شما به عنوان نیروی محرکه آن نیز باید در آرامش و آسایش کامل باشید تا از استفاده کردن آن لذت کافی ببرید. بنابراین در انتخاب این وسیله باید دقت کافی داشته باشیم.

مطالب مرتبط: لیست وسایل مورد نیاز سیسمونی نوزاد+ویدئو

برای خرید کالسکه خوب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نمیخواهیم شما را به خرید کالسکه خوب از برندهای گرانقیمت ترغیب کنیم اما باید سراغ کمپانی هایی بروید که در ایران خدمات پس از فروش ارائه می دهند. شاید یک برند تازه وارد یا گمنام با وجود کیفیت خوبش قیمت پایین تری به نسبت همتایانش داشته باشد اما احتمالات را هم در نظر بگیرید. اگر چرخ این کالسکه خوب و مرغوب اما کمیاب شما شکست، چطور میخواهید نمونه اش را گیر بیاورید؟

اگر فرزندتان بهار و تابستان به دنیا می آید، سایه بان دار بودن کالسکه را مورد توجه قرار دهید و اگر در روزهای پاییز و زمستان قرار است در کالسکه بنشیند از مدلهایی که سایبان ضدآب یا چتر دارند استفاده کنید. سبد زیرین کالسکه خوب هم برای قرار دادن ساک کودک و حتی کیف خودتان به کارتان می آید. پس ترجیحا یک کالسکه سبددار انتخاب کنید.

امن بودن یک کالسکه خوب به وضعیت چرخها، نوع ترمز و البته کمربند و جنس پارچه آن بستگی دارد. هنگام خرید از محکم بودن و البته زبر نبودن کمربند کالسکه مطمئن شوید و دقت کنید نگهدارندهای که قرار است بین پاهای نوزادتان قرار گیرد، راحت و متناسب باشد. نوزاد شما در ماههای اول توانایی نگهداشتن خودش را ندارد پس هم به وجود تجهیزات ایمنی توجه کنید و هم از سر نبودن رویه کالسکه مطمئن شوید.

کاسکه

برخی ویژگی های کالسکه خوب

برای انتخاب کالسکه خوب به برخی موارد که به آنها اشاره می‌کنیم توجه داشته باشید:

۱ ـ قابلیت تنظیم زاویه کفی کالسکه تا ۱۸۰ درجه

۲ ـ قابلیت اهرم شدن برای عبور از فضاهای کوچک

۳ ـ قابلیت تاشدن کالسکه برای قرار گرفتن در فضاهای محدود مثل صندوق عقب خودرو یا انباری

۴ ـ وزن سبک درمقابل استحکام بالا که به همین دلیل نمونه‌های آلومینیومی جزو محبوب‌ترین‌هاست.

۵ ـ قابلیت تنظیم ارتفاع برای والدین با قدی متفاوت

۶ ـ داشتن سبد یا محفظه خرید

۷ ـ سیستم مناسب و قابل اطمینان ترمز

۸ ـ ضد حساسیت بودن مواد استفاده شده در بدنه و کفی کالسکه

۹ ـ دارا بودن دسته‌های ارگونومیک

۱۰ ـ کمربند قابل اطمینان داخلی برای حفاظت از کودک.

انواع کالسکه خوب

به طور کلی کالسکه ها به سه دسته تقسیم می شوند.

کالسکه های سنتی

این کالسکه ها از سینی غذا گرفته تا سایبان و سبد قرار دادن وسایل، همه را در خود دارند و در برخی از انواعشان کریری جداگانه روی کالسکه نصب می شود.

برخی از انواع شان را می توانید از همان روزهای بعد از تولد استفاده کنید. اما اگر می خواهید در سالهای بعد کالسکه دیگری نخرید، مدلی جادار انتخاب کنید که فضای میز غذایش جای کودک دو، سه ساله شما را با وجود لباسهای زمستانی اش تنگ نکند.

کالسکه های مسافرتی

 با خرید آنها سه نشان را با یک تیر زده اید و کافی است وقت سفر، کریر را از روی پایهاش جدا کنید و روی بند کالسکه بگذارید تا بی نیاز از داشتن دو وسیله مجزا، فرزندتان را با خود همراه کنید و بعد هم آن را روی پایه صندلی ماشین بگذارید و در داخل اتومبیل از آن استفاده کنید.

این کالسکه گرچه از نظر قیمت مقرون به صرفه است اما کمی جاگیر و سنگین است پس اگر زیاد از کالسکه استفاده می کنید و چندان اهل سفر نیستید، خرید آن را فراموش کنید.

کالسکه های ورزشی

شما می توانید حتی در کنار نوزادتان به پیاده روی بروید و آرام بدوید. اگر می ترسید بودن با بچه پویاییتان را بگیرد یا اینکه بی تحرکی شما را از قیافه بیندازد، می توانید این سه چرخه را انتخاب کنید.

البته این کالسکه را تا قبل یک سالگی یا حداقل ۸ ماهگی فرزندتان نمی توانید استفاده کنید و بعد از این سن هم اگر قصد دویدن با آن را دارید، باید به خاطر حفظ امنیت کودکتان چرخش را روی حالت غیر چرخان قفل کنید.

کالسکه بچه

وسایل فرعی مورد نیاز

محافظ در مقابل باران

برای مواقع بارانی یکی از ضروریات است. این پوشش ها همرا با بعضی کالسکه های ارائه می شوند اما اگر نداشتند می نوانید آن را جدا تهیه کنید.

سایبان

اگر شما زیاد بیرون می روید, یک سایبان قابل تنظیم راه خوبی برای حفاظت کودک از آفتاب است به خصوص اگر او دوست دارد که با کلاهش بازی کند.

پشه بند

افراد کمی در از پشه بند استفاده می کنند اما بسته به جایی که شما زندگی می کنید, ممکن است استفاده از آن ضروری باشد. همینطور ممکن است در پیک نیک ها به آن احتیاج پیدا کنید. بیشتر کالسکه های بزرگ و مناسب همه اماکن با این وسیله فرعی اختیاری همراه هستند.

ساپورت سر نوزاد

بسته به میزان پدگذاری که کالسکه شما دارد, شما ممکن است بخواهید که بالش هایی در آن قرار دهید تا سر کودک در جای خود قرار گیرد- به خصوص زمانی که کودک شما کم سن و سال است.

فنجان و نگهدارنده غذا

کالسکه شما ممکن است مجهز به این ها باشد یا آنها را به عنوان گزینه پیشنهاد کند اما اگر این طور نیست اضافه کردن یک نگهدارنده فراگیر که با هر کالسکه ای کار می کند آسان است.

گیره های کیف

این ها برای آویزان کردن خرید ها از دسته های کالسکه عالی هستند. آنها با کالسکه همراه هستند یا ممکن است لازم باشد به صورت جداگانه خریداری شود.

پتوی کالسکه

اگرچه پتوی تخت استاندارد می تواند استفاده شود بسیاری از کالسکه ها شامل پتوهایی به خصوص برای مراحل ابتدای نوزادی هستند. هر دو گزینه عالی هستند به خاطر اینکه روی زمین نمی افتند.

کیف سفر کالسکه

اگر شما با کالسکه سفر می کنید, ممکن است کیف طراحی شده مخصوص حمل آن بخواهید. اما تا زمانی که سفر اول را بروید برای خرید آن صبر کنید- چیزهای زیادی درباره روش  سفر خود در آن زمان یاد می گیرید و قادر خواهید بود که انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

اسباب بازی های آویزان شده از کالسکه

چه این اسباب بازی با بست ولکرو برای آویزان شدن از کالسکه باشد یا چیزی که بتوانید به نوار وصل کنید, داشتن چیزی که کودک بتواند با آن بازی کند خوب است.

آداپتور صندلی ماشین

اگر شما کالسکه ای  با سازگاری با صندلی ماشین خریداری می کنید, بیشتر احتمال دارد که نیاز به آداپتوری داشته باشید که با آن چهارچوب کار می کند. این ها به ندرت در خرید اولیه گنجانده می شوند با این حال بعضی گزینه های کالسکه های کامل نیاز به خرید آداپور ندارند.

تخته های چرخ دار

کودک بزرگی دارید که مرحله کالسکه را رد کرده اما هر چند وقت یک بار نیاز به بغل کردن دارد؟ تخته های چرخ دار به خواهر یا برادر بزرگتر امکان می دهد که در پشت کالسکه خواهر یا برادر کوچکترش قرار گیرد. کودکان کمی به صورت منظم از آنها استفاده می کنند با این وجود این وسیله برای بعضی خانواده ها مناسب هستند.

کالسکه کودک

قیمت کالسکه خوب ایرانی

یکی از برندهای پرطرفدار در بین کالسکه های ایرانی، برند دلیجان است. در زیر قیمت چند مدل از کالسکه های این برند آورده شده است.

کالسکه تک دلیجان مدل دلتا                                    ۲۲۰ هزارتومان

کالسکه تک دلیجان مدل یوفو                                   ۲۳۹ هزارتومان

کالسکه تک دلیجان مدل بنیتا                                  ۲۳۸ هزارتومان

کالسکه دوقلو دلیجان مدل ونوس                             ۲۴۰ هزارتومان

قیمت انواع کالسکه خوب

انتخاب کالسکه خوب به قیمت آن بستگی ندارد بلکه به استفادهای که شما از آن می کنید، ارتباط دارد. اگر شما تنها قرار است چند ساعت در هفته از کالسکه در پیاده روی هموار استفاده کنید، قطعا نیازی به خریدن یک مدل گران قیمت ندارید. کالسکه های گران ظاهری زیباتر دارند، از آلومینیوم سبک تری ساخته شده اند و به همین دلیل مقاومت بالاتری دارند. عمر چرخ ها و ترمز این نوع کالسکه خوب بیشتر است اما خودتان قضاوت کنید که بر اساس میزان و نوع استفاده تان به کدامیک از این برتری ها نیاز دارید.

در ادامه تعدادی از قیمت های انواع کالسکه خوب را ارائه می دهیم.

کالسکه تک پیر کاردین ۲ مدل PS517                                               پانصد و هفتاد هزارتومان

کالسکه تک هاک مدل Hauck Stroller Lift Up 4                                یک میلیون و ششصد هزارتومان

کالسکه تک Baby Care مدل k04                                                   یک میلیون و هشتصد هزارتومان

کالسکه تک Evenflo مدل Evenflo Stroller FlexLite                           یک میلیون و چهارصد و شصت هزارتومان

کالسکه تک Be Cool مدل ۴۴۷ Be Cool Stroller Club                        هشتصد و پنجاه هزار تومان

کالسکه تک هاک مدل Hauck Stroller Sport                                   چهارصدو هشتاد و نه هزار تومان

نبض ما– گردآوری

 

4.7/5 - (9 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظر
  1. مائده سالاریان زاده می‌نویسد

    بهترین برند کالسکه نوزاد که بادوام و قیمت مناسب باشه چیه ؟

    1. مهدیه می‌نویسد

      تو ایرانی ها دلیجان بهترینه

  2. مهدیه می‌نویسد

    ببخشید این کالسکه های ایرانی رو از کجا قیمت گرفتین؟بگین مام بریم از همونجا بخریم خیلی قیمتاش خوبه

از پزشکان نبض‌ما بپرسید