جشنواره چاپ باتیک در شهرستان اسکو برگزار می شود

 

مرتضی آبدار گفت: به دلیل اهمیت ویژه صنایع دستی در اقتصاد مقاومتی و نقش آن در ایجاد اشتغال و توسعه پایدار و با توجه به ثبت ملی چاپ باتیک به نام شهرستان اسکو این جشنواره از ۲۵ لغایت ۲۷ شهریور ماه در اسکو برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: برگزاری جشنواره ها و فستیوال ها در حوزه صنایع دستی علاوه بر ایجاد ارتباط ما بین عموم مردم و هنرهای سنتی، زمینه را برای جذب علاقمندان و جوانان به منظور اشتغال در عرصه صنایع دستی فراهم می کند.

دبیر اجرایی این جشنواره با اشاره به جزئیات برگزاری آن گفت: طبق فراخوان منتشر شده هنرمندان می توانند از ۱۲ تا ۲۲ شهریور ۹۵ آثار چاپ باتیک خود را (حداکثر چهار اثر) به دبیرخانه جشنواره برای داوری ارسال کنند و  آثار ارسالی از تمامی جهات مورد بررسی دقیق قرار خواهند گرفت و تنها آثاری که تمامی مراحل تولید آن ها به صورت دستی و طبیعی صورت گرفته باشد به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: این جشنواره در محل کانون فرهنگی آموزش و پرورش، واقع در سبزه میدان اسکو به مدت سه روز برپا و به سه نفر از برگزیدگان جوایز ارزنده ای اعطا خواهد شد.

گفتنی است در حاشیه این جشنواره که به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و با مشارکت فرمانداری، بخشداری، شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو برگزار خواهد شد، نمایشگاه دستاوردهای روستایی، بازی های بومی و محلی، نمایشگاه صنایع دستی و ورک شاپ باتیک نیز برپا خواهد بود.

منبع : مهر

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم