عوارض خود ارضایی در پسران نوجوان

خود ارضایی تحت عنوان تحریک اندام های جنسی خود با استفاده از دست برای دریافت لذت جنسی تعریف شده است. هم مردان و هم زنان می توانند برای لذت جنسی، درگیر خود ارضایی شوند.

نبض ما – برقراری رابطه ی جنسی با شریک زندگیتان مزایایی دارد اما خود ارضایی مزایای مشابه آن را ارائه نمی دهد. عوارض خود ارضایی ممکن است گریبان گیر هر فرد شود.

در واقع خود ارضایی می تواند برای سلامت کلی شما مضر باشد. زمانی که مردم سعی می کنند خود ارضایی کنند معمولا از فیلم های پورن برای این منظور استفاده می کنند که آنها را هیجان زده کند. تحقیقات نشان می دهد که اعتیاد به این فیلم ها در حال افزایش است و اثرات بدی برای اعتیاد به این فیلم ها گزارش شده است.

زمانی که شما به خود ارضایی عادت کنید، یک اثر منفی را به سلامتی خود القا می کنید. عوارض خود ارضایی بیش از حد چیست؟

خودارضایی

عوارض خود ارضایی

۱- ریزش مو

 بسیاری از مردم همواره با این مشکل دست به گریبان هستند و از روش های مختلفی برای متوقف کردن آن استفاده می کنند. شما احتمالا دلایل مختلف ریزش مو را می دانید اما ممکن است تصور نکنید که خود ارضایی نیز می تواند باعث ریزش مو شود. ریزش مو یکی از عوارض خود ارضایی بیش از حد است.

مایع ترشح شده در هنگام ارضا شدن، از ۱۰ درصد پروتئین و ۹۰ درصد آب تشکیل شده است. از این رو هنگامی که یک فرد خود ارضایی می کند، تخلیه ی بیش از حد این مایع ممکن است منجر به کمبود پروتئین در بدن و ریزش موی سر شود. پروتئین مسئول ترمیم بافت های بدن و همچنین رشد مو است.

۲- خستگی و سستی

سستی کمر یکی از عوارض خود ارضایی بیش از حد است. خود ارضایی بیش از حد انرژی شما را می گیرد. فردی که درگیر خود ارضایی مکرر است احتمال دارد که در طول روز بیشتر احساس خستگی و سستی کند. این یک اثر خود ارضایی است که اگر بیش از ۳-۵ بار در روز انجام شود خود را نشان می دهد و مانع از انجام فعالیت های روزانه می شود.

حافظه

۳- تاثیر منفی بر حافظه و تمرکز

بدون حافظه و تمرکز نمی توانید فردی باهوش باشید. دلایل زیادی برای کاهش حافظه و تمرکز وجود دارد که یکی از آن خود ارضایی بیش از حد است. خود ارضایی علاوه بر تاثیرش بر روی سلامت جسمی و فیزیکی، بر سلامت ذهنی و روانی نیز تاثیر منفی دارد. حافظه ی ضعیف و عدم توانایی در تمرکز، تاثیر بدی در زندگی آکادمیک و معمولی تان دارد.

۴- انزال زودرس

مردی با مشکل انزال زودرس نمی تواند شریک زندگی خود را ارضا کند. انزال زودرس یکی از اختلالات مشترک جنسی در میان مردان است. وقتی فرد درگیر خود ارضایی بیش از حد شود، کنترل انزال خود را از دست می دهد و این موجب انزال زودرس در رابطه با شریک زندگی خود می شود.

خود ارضایی زنان می تواند عوارض چشمگیری داشته باشد. مطالعات نشان می دهد که نه تنها مردان، بلکه زنان نیز می توانند دچار انزال زود رس شوند. برخی از زنان به دلیل انزال زودرس سریعتر به رابطه های خود پایان می دهند.

۵- تاری دید

برخی از عوارض خود ارضایی بیش از حد، در چشم ها ظاهر می شوند. تاری دید، دیدن مگس پران (دیدن سایه هایی به شکل نقطه یا کرم که با حرکت چشم حرکت می کنند) از جمله ی این عوارض هستند.

این حالت ها به سادگی می توانند عوارض خود ارضایی بیش از حد باشند. هنگامی که فرد عادت به خودارضایی می کند اختلالات هورمونی در بدن او به وجود می آید و این عدم تعادل هورمونی می تواند منجر به مشکلات بینایی شود.

۶- درد

یکی دیگر از عوارض خود ارضایی درد است. مردان مبتلا به خود ارضایی بیش از حد ممکن است در قسمت های مختلف بدن مانند کمر، ناحیه ی لگن، کشاله ی ران و در نواحی بیضه خود درد احساس کنند.

شیوع کمر درد

تمام این درد ها آزار دهنده هستند و مانع از فعالیت های روزمره شما می شوند. دلایل مختلف دیگری برای درد کمر و کشاله ی ران وجود دارد ولی شما نباید این دلیل را نیز نادیده بگیرید.

۷- اختلالات نعوظ

اختلال نعوظ (ED) شایع ترین اختلال جنسی و یک مشکل بسیار جدی در میان مردان است. این اختلال در میان مردان، در گروه های سنین مختلف دیده می شود. دلایل بسیاری برای اختلال نعوظ گزارش شده است و یکی از آن دلایل خود ارضایی بیش از حد است. خود ارضایی بیش از حد آلت تناسلی شما را تضعیف می کند که منجر به نعوظ نرم و ضعیف می شود.

نتیجه عوارض خودارضایی ترسناک هستند، اینطور نیست؟ تمام عوارض جانبی مانند انزال زودرس، اختلالات نعوظ، از دست دادن مو و دیگر موارد ممکن است در نهایت باعث نابودی زندگی شما شود. اگر شما فردی هستید که اعتیاد به خود ارضایی دارید باید به دنبال راهی برای حل مشکل خود باشید.

آیا زنان هم خودارضایی می کنند؟

خودارضایی در زنان چگونه است؟

نویسنده: تیم ترجمه نبض ما

3.9/5 - (26 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 نظر
  1. سهیلا می‌نویسد

    این صحبت ها همه برای این است که جوانان و نوجوانان را دچار ناراحتی فکری و عزاب وجدان کند و بیشتر جنبه مذهبی دارد.
    در صورتیکه در کتابهای آموزش جنسی انگلیس و آمریکا نوشته شده اگر خودارضائی می کنید اوکی است، و اگر خود ارضایی نمی کنید باز هم اوکی است.
    با رجوع به سایت وزارت آموزش انگلیس نیز این مطلب را می توانید ببینید.

    1. حمیدرضا می‌نویسد

      سلام. دقیقا درست گفتن
      من ۲۸ سالمه و الان حدود ۱۵ سال هست که خودارضایی میکنم
      اگر از من میپرسین چون تجربه دارم تمام صحبت های ایشون درست بوده و اصلا ربطی هم به مذهب نداره.
      از اینکه در کتابهای آموزش جنسی آمریکا و انگلیس چه نوشته اطلاعی ندارم اما اگر واقعیت داشته و این دو کشور واقعا خودارضایی رو آموزش میدن پس الان باید کشور و مردمشون از ریشه ساقط شده باشن چون خودارضایی عوارض وحشتناکی داره که واقعا بنیان کن هست. این عوارض روی خود من تاثیرهای وحشتناک زیادی گذاشته و الان ۲ ماهی هست که دارم ترک میکنم.

    2. علی می‌نویسد

      اینایی که گفتی چرنده اعتیاد به خودارضایی از اعتیاد به مواد مخدر بیشتره

      1. حسن می‌نویسد

        این متن شما بسیار درست بود ومن ۱۵سالمه از ۱۴سالگی خودارضایی می کردم

    3. یوسف می‌نویسد

      سلام عوارض خودارضایی ربطی به مذهب نداره و این عمل سراسر ضرر و زیانه. اون کتابهایی که درش گفته شده خودارضایی اشکال نداره حاصل گفته های دانشمندی به نام الفرد کینزی بوده و الان موسسه کینزی در سراسر جهان داره اینجور کتابها رو منتشر میکنه

  2. مسعود می‌نویسد

    ظاهرن نویسنده مقاله سعی داشته هرطوری که شده، نتیجه دلخواه خودشو بگیره و در این راه به دلایل غیرعلمی هم استناد فرموده اند! ضمنا بیشتر دلایلی که گفته شد، برای “خود ارضایی بیش از حد” بود نه “خود ارضایی”. رابطه جنسی بیش از حد هم همون مشکلات رو می تونه داشته باشه. بنابراین تفاوتی بین این دو نیست.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید