تزیین جذاب هندوانه و انار برای شب یلدا

چگونه یک سبد هندوانه ای و انار را برای مهمانی شب یلدا تزیین کنیم؟ ما در اینجا قصد داریم  مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم تا شما مهارت های کاربردی و ساده ای درباره ی تزیین هندوانه  و پوست گرفتن انار به یکی از زیبا ترین روش های موجود  کسب کنید و  یلدای شگفت انگیزی را رقم بزنید.

نبض ما– بگذارید امروز بعضی از شیوه های تزیین هندوانه را به شما آموزش دهیم و همچنین در این مطلب می خواهیم شما را با مدل های مختلف تزیین آشنا کنیم تا سفره یلدا شما زبانزد خاص و عام شود، در پایان برای شما سوپرایزی در نظر گرفته ایم.

تزیین هندوانه به شکل سبدی

ساخت سبد هندوانه ای با دسته به فرم قلب

گام اول

– امروزه هندوانه ها تنوع فراوانی دارند و شما می توانید انتخاب کنید که هندوانه ای که می خرید درونش قرمز باشد یا زرد ، با هسته باشد یا بی هسته. اگر قصد دارید که از تکه های هندوانه خارج از سبد هندوانه ای استفاده کنید نوع بی هسته ی هندوانه را به شما پیشنهاد می کنیم.

– بهتر است که شما نحوه ی بریدن قلبی تزیینی را بلد باشید چون برای ساخت دسته ی سبد هندوانه ای به شما کمک می کند و تزیین هندوانه شما را زیباتر می کند.

– می توانید به راحتی این دستور العمل های گام به گام را دنبال کنید و سبد خودتان را با سالادی از میوه های مورد علاقه یتان پر کنید.

گام دوم

– برای تزیین هندوانه و تنظیم آن برای برش زدن، هندوانه را روی لکه ی زردش بایستانید تا خارج از دید باشد و مطمئن شوید که در حالتی پایدار بوده و قل نیخورد و قطر هندوانه را اندازه گیری کنید.

– مرکز آن را بیابید و ۳ سانتی متر به آن اضافه کنید سپس با استفاده از یک ماژیک غیر سمی خطی افقی به دور هندوانه بکشید، اکنون می توانید آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.

– قبل از بریدن شما به علامت گذاری برای دسته ی هندوانه هم  احتیاج دارید.

گام سوم

– شما به شابلونی از تصویر قلب احتیاج دارید که آن را ببرید و ما نمونه ای از آن را برای شما آورده ایم. شما علاوه بر آن به تکه های مستطیلی شکل کوچکی هم برای اتصال آن به بالای قلب نیاز دارید تا دسته ی سبد شما کامل شود.

– شابلون را به گونه ای بر روی هندوانه قرار دهید که پایین قلب ۳ سانتی متر پایین تر از خط علامت گذاری شده به دور هندوانه باشد.

– شابلون را با چسب نواری بر روی هندوانه بچسبانید و با استفاده از ماژیک غیر سمی آن را علامت گذاری کنید، دقیق این کار را نجام دهید تا تزیین هندوانه شما منحصر به فرد شود

گام چهارم

  • شابلون را بردارید و بار دیگر آن را به گونه ای بچسبانید که پایین قلب بر بالای علامت گذاشته شده ی قبلی منطبق شود .
  • این عمل را برای طرف دیگر هم به همین صورت انجام دهید تا کل دسته ی سبد هندوانه ای شما کامل شود.

گام پنجم

– چاقو ی بزرگ و تیزی انتخاب کنید و هندوانه را در امتداد خطوط علامت گذاری شده از یک طرف با دقت و ظرافت برش دهید.

– اطراف قلب ها را (در هر دو طرف ) با زاویه ی اندکی رو به داخل بتراشید. و سپس نیمه ی دیگر هندوانه را هم با دقت جدا کنید تا تزیین هندوانه نامنظم نشود.

– بافت هندوانه را از قسمت های بریده شده ی هندوانه برای استفاده در سالاد میوه یا دیگر دستور العمل هایی که از هندوانه استفاده می شود جدا کنید.

گام ششم

– قلبی که در مرکز قلب بزگتر وجود داشته است را از آن جدا کنید.

– لبه های درونی هندوانه را برا ی تخلیه ی بافت هندوانه از سبد برش بزنید و بافت هندوانه را از داخل آن بردارید.

– بافت های هندوانه ای موجود در لایه ی زیرین دسته ی سبد را هم تمیز کنید اما مطمئن شوید که آن حداقل ۵/۲ سانتی متر ضخامت داشته باشد چون اگر ضخامتش از این مقدار کم تر باشد ممکن است دسته بشکند و سبد سقوط کند.

– اکنون نوبت آن است که شما خطوط نشانه گذاری شده را با یک پارچه ی تمیز پاک کنید.

گام هفتم

– از پایه ی دسته ی قلبی شکل هندوانه شروع کنید و لبه های هندوانه را بصورت دندانه دندانه برش دهید

– برای این کار بهترین گزینه یک چاقو ی دندانه دار تیز است اما اگر آن را در اختیار ندارید تقریبا هر چاقو ی کوچک  یا تیز یا نازکی هم کارتان را راه می اندازد.

گام هشتم

– شما می توانید سبد هندوانه ای خود را با سالادی از میوه های تازه یا حتی دیگر سالاد ها پر کنید، این کار تزیین هندوانه شما را زیباتر می کند.

– از دسته ی سبد هندوانه ای تون برای بلند کردن آن استفاده نکنید چون در غیر این صورت دسته اش نمی تواند وزن آن را تحمل کند وخواهد شکست.

بهترین نحوه ی پوست گرفتن انار برای تزیین

یکی از کهن ترین جشن های ایرانی شب چله و یا شب یلدا است و در این مراسم  انار از جایگاه ویژه ای برخوردار است ما تصمیم گرفته ایم تا یکی از بهترین نحوه های پوست گرفتن و تزئین انار را برای شما به نمایش دربیاوریم.

مدل های تزیین هندوانه و انار

عکس تزیین هندوانه با گل

هندوانه سبدی

تزیین هندوانه و انار

عکس تزیین انار و هندوانه

میز شب یلدا

تزیین هندوانه برای عروس

در پایان برای این که رضایت بیشتری داشته باشید و با آمادگی بیشتری به استقبال شب یلدا بروید در ویدئوی زیر نوع دیگری از تزیین زیبای هندوانه را برای شما آورده ایم…

نبض ما– ترجمه و تنظیم: محمد هادی زرگر

4.7/5 - (23 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید