۱۰ راه زودتر تمام شدن دوره پریود

چندین راه برای کاهش مدت زمان دوره قاعدگی و همچنین اختلالات سندرم پیش از قاعدگی (PMS) وجود دارد. در این مطلب ۱۰ راه برای زودتر تمام شدن دوره پریود برای شما ارائه شده است.

نبض ما

قطع سریع پریود برای زیارت

حتما برای خیلی از افراد پیش آمده که برای انجام امری مهم به قطع فوری پریود نیاز دارند. روش اورژانسی قطع پریود و همچنین راهکار قطع سریع پریود برای زیارت هنوز دقیقا مشخص نیست. اما زمانی که خون ریزی آغاز شود، اگر به استفاده فوری از قرص های ضدبارداری ترکیبی بپردازید، پریود کوتاه تر و سبک تر خواهد شد. استفاده از مسکن های بدون نسخه نیز می تواند بر حسب میزان مصرف، تورم دیواره های رحم را کاهش دهد، موضوعی که در نهایت موجب کاهش خونریزی و درد همراه با پریود می شود.

افراد ممکن است بخواهند سرعت پریود را به دلایل مختلفی نظیر یک رخداد مهم، زیارت و یا تعطیلات افزایش دهند. این موضوع خصوصا برای کسانی که چرخه های نامنظمی دارند اهمیت بیشتری دارد، موضوعی که برنامه ریزی پیشاپیش برای افراد را دشوار می کند.

در حال حاضر چندین روش طبیعی برای قطع اورژانسی پریود وجود دارند. یکی از این روش ها، ورزش منظم است. ورزش می تواند به آرام شدن ماهیچه های رحم برای کاهش جریان پریود کمک کند. در عین حال، بسیاری از بانوان معتقدند چای های گیاهی شامل ریشه سنبل الطیب و بابونه می تواند درد زمان قاعدگی را کاهش دهد، هم چنین عده ای از دمنوش برگ تمشک و برگ گزنه برای آرام کردن خون ریزی زمان قاعدگی استفاده می کنند. تنها به یاد داشته باشید که پیش از مصرف روش های گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.

در تمامی موارد، مشکلی در ایجاد تاخیر در پریود به صورت مناسبتی وجود ندارد، با این حال علم هنوز به بررسی انجام بلند مدت این عمل نپرداخته است. بنابراین با تلاش طولانی مدت برای ایجاد تاخیر در پریود سلامت خود را در معرض خطر قرار ندهید.

قاعدگی و تمام دردها و تحریکات آن می تواند در بدترین زمان ها اتفاق بیفتد، مثلا زمانی که شما در تعطیلات هستید، یا در یک جلسه ی مهم و یا در حال برنامه ریزی برای داشتن یک آخر هفته رمانتیک است. گاهی زنان به عناوین مختلف سعی می کنند، به دنبال راه زودتر تمام شدن دوره پریود هستند.

زنان در دوره ای از ماه باید با تغییرات خلقی، گرفتگی و درد کمر، نفخ معده و ناراحتی های دیگری روبرو شوند. بسته به سلامتی، سبک زندگی، رژیم غذایی و سایر عوامل، دوره قاعدگی شما می تواند از ۳ تا ۷ روز طول انجامد. در ادامه راه هایی برای زود تمام شدن پریود ارائه می‌کنیم:

راه هایی برای زود تمام شدن پریود

۱- استفاده از گرما برای زودتر تمام شدن دوره پریود

اعمال مقداری گرما در ناحیه ی شکم، مایعات قاعدگی را تشویق می کند تا از بدن سریع تر خارج شوند، در نتیجه به پایان سریع تر دوره ی شما می تواند کمک کند.

همچنین عضلات منقبض شده ی رحم را به منظور کاهش درد و گرفتگی، آرام می کند. یک پد حرارتی یا کیسه آب گرم را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بر روی شکم خود قرار دهید. ۳ الی ۴ بار در روز از این عمل استفاده کنید.

حوله را با آب گرم خیس کرده و آب اضافی آن را بگیرید و بر روی ناحیه ی شکم خود قرار دهید. حوله را در جای خود نگه دارید تا زمانی که سرد شود. در صورت نیاز این عمل را تکرار کنید. همچنین دوش آب گرم، ۲ تا ۳ بار در روز می تواند در طول دوره ی شما موثر باشد.

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند آسپرین، ناپروکسن و ایبوپروفن باعث کاهش تورم دیواره رحم می شوند و این به نوبه خود در زودتر تمام شدن دوره پریود موثر است.

۲- ماساژ با روغن برای قطع فوری پریود

ماساژ عضلات شکمی باعث ریلکس شدن انقباضات رحم شده و خون را از رحم منتقل می کند تا دوره سریع تر پایان یابد. همچنین باعث کاهش ناراحتی های مرتبط با چرخه مانند گرفتگی و نفخ می شود.

۶ قطره از روغن مریم گلی و اسطوخدوس را در ۳ قاشق چای‌خوری روغن بادام گرم مخلوط کنید. با این مخلوط نواحی شکم و لگن خود را به آرامی ماساژ دهید تا زمانی که جذب پوست شوند. تا اتمام دوره ی خود روزانه چندین بار این روش را تکرار کنید. ماساژ با روغن یکی از راههای زودتر تمام شدن دوره پریود است.

ماساژ با روغن برای قطع فوری پریود

۳- زودتر تمام شدن پریود با مصرف ویتامین C

رژیم غذایی حاوی ویتامین C به کاهش سطح هورمون پروژسترون در بدن کمک می کند. و این باعث می شود که دیواره های رحم سریع تر جدا شوند و این نیز منجر به کاهش مدت دوره های قاعدگی می شود. همچنین ویتامین C به بدنتان کمک می کند تا آهن را جذب کند و باعث تقویت عروق خونی می شود.

ویتامین c

غذاهای غنی از ویتامین C را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. برخی از منابع غنی از ویتامین C عبارتند از لیمو، پرتقال، فلفل دلمه ای، سبزی هایی با برگ تیره، کیوی، کلم بروکلی، انواع توت ها، گریپ فروت، گوجه فرنگی، نخود فرنگی و پاپایا.
همچنین شما می توانید مکمل ویتامین C را مصرف کنید، اما تنها پس از مشاوره با پزشک خود.

استفاده ی بیش از حد از مکمل های ویتامین C می تواند باعث ایجاد عوارض جانبی از جمله ناراحتی معده، اسهال و بی خوابی شود.

۴- داشتن رابطه جنسی

داشتن یک ارگاسم از طریق نوازش و لمس، راه آسان دیگری برای قطع فوری پریود می باشد. همچنین می تواند باعث کاهش گرفتگی و سایر علائم شود.

هنگامی که شما ارگاسم داشته باشید، موجب انقباض عضلات رحم می شود که به حرکت خون قاعدگی از رحم کمک می کند. همان طور که رحم سریع تر خون و بافت خود را تخلیه می کند، چرخه قاعدگی شما کوتاه تر می شود.

رابطه‌ زناشویی

۵- مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند آسپرین، ناپروکسن و ایبوپروفن می توانند باعث کاهش تورم دیواره رحم شوند و این به نوبه ی خود باعث کاهش شدید دوره قاعدگی و درد ناشی از آن می شود.

این دارو ها کمک می کنند تا تولید اضافی گروهی از هورمون ها مانند ترکیبات لیپیدی پروستاگلاندین ها که باعث انقباضات رحم می شود کاهش یابند.

داروها

شما می توانید این دارو ها رو ۲ یا ۳ بار در روز مصرف کنید، مراقبت باشید بیشتر از دوز نوشته شده بر روی جعبه مصرف نکنید.

پیش از مصرف NSAID ها با استفاده ی طولانی مدت از آنها، با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. در واقع آنها اثرات مضر بر روی باروری دارند و ممکن است با داروهای دیگر تداخل نیز داشته باشند.

۶- ورزش برای زودتر تمام شدن دوره پریود

ورزش برای زودتر تمام شدن دوره پریود

وزن بدن نقش مهمی در تعیین طول دوره قاعدگی و میزان جریان خون قاعدگی ایفا می کند. زنانی که وزن مناسب و چربی کمتری دارند به طور طبیعی دوره های کوتاه تر و سبک تر را تجربه می کنند. از سوی دیگر، زنان دارای اضافه وزن یا چاقی، دوره های طولانی تر و سنگین تری دارند.

بنابراین اگر شما چند کیلو اضافه وزن دارید و می خواهید دوره های قاعدگی کوتاه تر یا بدون درد داشته باشید، یک برنامه منظم ورزش می تواند بسیار سودمند باشد.

 

ورزش حتی در دوران قاعدگی شما می تواند به افزایش گردش خون در بدن کمک کند که به نوبه ی خود باعث کاهش گرفتگی های دردناک و کوتاه شدن دوره می شود. همچنین ورزش کمک می کند تا عضلات رحم برای کاهش یا توقف خون قاعدگی ریلکس شوند.

علاوه بر این، حفظ یک برنامه ی منظم ورزش، سلامت عمومی را ارتقا خواهد داد. پیاده روی سریع و یا آهسته دویدن به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه، تمرینات یوگا، دوچرخه سواری یا شنا تمرینات خوبی برای زنان هستند.

۷- نوشیدن دم کرده زنجبیل و زودتر تمام شدن دوره پریود

خواص ضد التهابی زنجبیل می تواند باعث کاهش تولید پروستاگلاندین، یک هورمون آزاد شده در طی قاعدگی شود که موجب می شود رحم دیواره ی خود را خارج کند. و این به نوبه خود کمک می کند تا چرخه ی شما کوتاه تر شود.

۲ قاشق غذاخوری زنجبیل خرد شده را در یک فنجان آب داغ برای چند دقیقه دم کنید. ۱ قاشق غذاخوری عسل نیز می توانید به آن اضافه کنید و در حالی که گرم است بنوشید. نوشیدن این دم کرده، ۲ تا ۳ بار در روز به کاهش طول دوره کمک می کند.

زنجبیل برای زودتر تمام شدن دوره پریود

رژیم غذایی حاوی ویتامین C باعث می شود که دیواره های رحم سریع تر جدا شوند و این نیز منجر به زودتر تمام شدن دوره پریود می شود

۸- نوشیدن چای تمشک برای زودتر تمام شدن دوره پریود

تمشک دارای خواص قابض است که به عنوان محرک رحم عمل می کند و انقباضات آن را تحریک می کند و این موجب بهبود جریان قاعدگی از رحم و کاهش درد ناشی از آن می شود. علاوه بر این، این گیاه شامل چندین ماده معدنی و ویتامین است که برای بدن یک زن مفید است.

تعدادی تمشک تازه را در ۲ فنجان آب بجوشانید و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی حرارت کم بجوشد. پس از خنک شدن آن را میل کنید. این فنجان را ۲-۳ بار در روز در اوایل دوره خود بنوشید.

کم کردن خونریزی دوران قاعدگی

غذاهایی که برای کم کردن خونریزی دوران قاعدگی مناسب هستند عبارتند از:

۱-غلات کامل

غلات کامل منابع کاملی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند. غلات کامل مواد غذایی با گلیسمی پایین هستند، این بدان معنی است که این مواد غذایی تاثیر خفیفی بر سطح قند خون بدن دارند.  متخصصان زنان توصیه می کنند که کربوهیدرات های با گلیسمی زیاد نظیر نان سفید، شیرینی ها و غذاهای میان وعده نمکی با غذاهای با گلیسمی کم جایگزین شوند تا بدین ترتیب به مقابله با عدم توازن هورمونی پرداخته شود، موضوعی که با خون ریزی شدید در زمان قاعدگی در ارتباط است.

غلات کامل همچنین قادر به تامین مقادیر قابل توجهی آهن هستند، موضوعی که کم خونی کمبود آهن ناشی از این وضعیت را برطرف می کند. مثال هایی از مواد مغذی کم گلیسمی عبارتند از نان ها و سریال های حاوی صد درصد غلات، جو دوسر، جو مرواریدی، کینوآ، برنج قهوه ای دانه بلند، برنج وحشی و پاپ کورن بدون روغن.

۲-میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات منابع اصلی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند، مواد غذایی که به بدن در محافظت از خود در برابر بیماری ها و عفونت ها کمک می کنند. بسیاری از میوه ها و سبزیجات مقادیر قابل توجهی ویتامین C، A و E را در خود دارند- آنتی اکسیدان هایی که پزشکان برای بهبود علائم خون ریزی شدید قاعدگی توصیه می کنند.

برای استفاده از بیشتر منافع حاصل از میوه ها، تلاش کنید به مصرف تنوع گسترده ای از میوه های تازه در رنگ های مختلف و سبزیجات متنوع بپردازید، تلاش کنید انواع توت ها، گیلاس ها، مرکبات، گوجه ها، سبزی های برگ سبز، فلفل ها، بروکلی، کلم و کدوها را مصرف کنید، موادی که مقادیر زیادی از این مواد غذایی را در خود دارند و شما می توانید به طور منظم در وعده ها و میان وعده های خود از آنها استفاده کنید. جایگزین کردن غذاهای فرآوری شده با میوه ها و سبزیجات می تواند سطح قند خون و توازن هورمونی شما را بهبود دهد.

۳-ماهی های چرب برای کاهش خونریزی پریودی

ماهی های چرب برای کاهش خونریزی پریودیماهی های چرب نظیر سالمون، ماهی هالیبوت ، ماهی آلباکور ، شاه ماهی ، ماهی قزل آلا رودخانه ای، ساردین و سفره ماهی مقادیر قابل توجهی اسیدهای چرب امگا 3 در خود دارند، چربی های سالمی که به عملکرد مناسب قلب و کاهش التهاب مربوط هستند. چربی های امگا 3 می توانند به کاهش درد و التهاب مربوط به مشکلات قاعدگی کمک کنند، این موضوع توسط مرکز درمانی دانشگاه مریلند نیز تایید شده است.

از آن جایی که مکمل های ماهی های چرب ممکن است میزان خون ریزی قاعدگی را افزایش دهند، به جای مصرف مکمل به خورد ماهی های چرب بپردازید. مشابه دیگر غذاهای سرشار از پروتئین، ماهی های چرب تاثیر مثبتی بر قند خون و سطح هورمونی شما دارند. ماهی های چرب همچنین منابع غنی از آهن و مواد دیگر تقویت کننده سیستم ایمنی هستند، این ماهی ها موادی نظیر روی و ویتامین های B را به میزان زیادی در خود دارند. ماهی های چرب را در وعده های غذایی مغذی و متوازن مصرف کنید تا بدین ترتیب بتوانید بهترین نتیجه را از آنها دریافت کنید.

۴- انجیر برای کاهش خونریزی دوران پریودی

آب گرفته شده از برگ های درخت انجیر برای کاهش شدت قاعدگی بسیار کارآمد است. کافی است این عصاره دو بار در روز مصرف شود، تا بهترین نتیجه از آن دریافت گردد.

۵-گیاه مورد سبز

عصاره میوه این گیاه می تواند به کاهش شدت قاعدگی و خون ریزی کمک کند.

۶- قرص های ضد بارداری

مصرف قرص های ضد بارداری باعث کوتاه شدن چرخه های قاعدگی می شود. قرص های ضد بارداری هورمونی مانع تخمک گذاری و لقاح می شوند که به نوبه ی خود بر روی رحم-زمانی که هنوز دیواره های آن ریزش نمی کنند-اثر می گذارند.

قرص های هورمونی را یک دوره قبل از قاعدگی مورد نظر خود مصرف کنید. همچنین این قرص ها در کاهش عوارض و ناراحتی های دیگر مرتبط با دوره ها مفید هستند.

قرص ضد بارداری

در نظر داشته باشید که مصرف طولانی مدت داروهای ضد بارداری هورمونی می تواند موجب سردرد و عدم تعادل هورمونی در بدن و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان شود.

از این رو، قبل از شروع قرص های ضد بارداری، بهتر است که با پزشک خود برای تعیین بهترین گزینه برای شیوه زندگی مشورت کنید.

۷- نوشیدن مقدار زیادی آب برای کاهش خونریزی قاعدگی

نوشیدن آب و سایر مایعات سالم در کوتاه شدن طول دوره و کاهش خونریزی و همچنین ناراحتی هایی مانند نفخ و گرفتگی عضلات بسیار موثر است. مصرف آب کمک می کند تا مایعات سریع تر از بدن شما خارج شوند. همچنین نوشیدن آب کافی، متابولیسم بدن را بهبود می بخشد و آن را هیدراته می کند و در زودتر تمام شدن دوره پریود موثر است.

نوشیدن مقدار زیادی آب برای کاهش خونریزی قاعدگی

برای فهمیدن اینکه چه مقدار آب نیاز دارید بنوشید، وزن خود را نصف کنید، این مقدار اونس آبی است که شما باید روزانه مصرف کنید. به عنوان مثال اگر وزن شما ۱۴۰ پوند (۶۳٫۵ کیلو) است باید سعی کنید ۷۰ اونس (۲ لیتر) آب را به صورت روزانه بنوشید.

نوشیدن چای سبز، آب میوه های تازه و سبزیجات و آب نارگیل همچنین گزینه های خوبی برای افزایش مصرف مایعات شما هستند. از نوشیدن مایعات کافئین دار، الکلی و گازدار که باعث خارج شدن آب بدن و افزایش مشکلات قاعدگی شود پرهیز کنید.

 

4.1/5 - (118 امتیاز)
منبع medicalnewstoday bodyform livestrong

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

90 نظر
  1. سحر می‌نویسد

    واقعا می شود البته چقدر طول میکشه

  2. زینب می‌نویسد

    من پریودم چندروزی عقب افتاده بودولی الان یه هفته ست شدیداخونریزی دارم چیکارکنم زودترتموم شه

    1. زهرا می‌نویسد

      سلام خسته نباشید من دیروز پریود شدم و میخوام برم مسافرت چطور میتونم به سرعت خون ریزیم و بند بیارم ممنون میشم پاسخگو باشید

      1. سپیده مجدیان می‌نویسد

        ماست و شیرین کن بخور کم میشه

      2. آیلار می‌نویسد

        دقیقا باید منم همین شرایطو دارم متاسفانه 😥

      3. سوسن علیزاده می‌نویسد

        سلام من ۱۲ سالمه و ۱ روز که پریود من شروع شده ما میخوایم بدیم مشهد بیاید خونریزی خودم رو به طور کامل قطع کنم چیکار باید بکنم

      4. ناشناس می‌نویسد

        نشاسته با آب قاطی کن و یه لیوان یا نصف لیوان بخور. خیلی سریع عمل میکنه ولی دو سه بار باید بخوری تا کامل قطع شه.

    2. ناشناس می‌نویسد

      من ۳۲سن دارم لوله‌هام بستم بعد ۴ماه زایمانم پریود شدم خونریزی زیادی داشتم الان هم بار دوم پریودی خونریزیم زیاده چکار کنم

      1. ناشناس می‌نویسد

        من خیلی خونریزی دارم چکارکنم

    3. فاطمه می‌نویسد

      سلام من حدودیک ماه هست پرویدم تمام نشده چکارکنم کم خونی گرفتم ممنون

      1. فاطمه اسداللهی می‌نویسد

        سلام خسته نباشید من الان نزدیک۶ماهه پیرودم خیلی دکتر رفتم .نمونه برداری از رحم باکوتاژ تشخیصی وپاپ اسپری انجام دادم اما گفتن مشکلی نداری چیکار کنم تا پاک بشم شوهرم راضی نیست من رحمم را دربیاری

      2. بنده خدا می‌نویسد

        وای چراااا اینقدر طولانی

      3. مریم می‌نویسد

        سلام شب بخیر شرمنده من چند روزه خونریزی دارم الان ۳روز هست بیشتر شده بصورت لخته وزیاد خارج میشه خیلی اذیت شدم خودم کم خونی خانوادگی داریم لطف میکنید با بزرگواری خودتون راهنمایی کنید ممنون میشم ۴۰ سال دارم

  3. مینوو می‌نویسد

    شوهرم میخواهد عمل میکروتسه انحام بده همه آزمایشاتش خوب اومده طبیعیه فقط اسپرمش صفر .به نظر شما عمل انجام بده چند درصد امکانش هست اسپرم باشه

    1. 👑مسیحا👑 می‌نویسد

      من از ۱۴تا ۲۵یعنی ۱۳روزه پریئودم
      میترسم مریضی یا مشکلی داشته باشن
      لطفا خواهش میکنم جواب منو بدین چیکار کنم؟؟

      1. سادات می‌نویسد

        پریود تا ۱۰ روز هست بیشتر از ۱۰روز حکم استحاضه داره شما باید غسل حیض کنید احکام استحاضه رو بخونید

        1. فاطمه می‌نویسد

          سلام من سیزذه سالمه والان دو روز ه پریودم‌ میخوام رور چهارم قطع بشه چون روز اول مدرسس دوست نداذم باشم چیکار کنم

          1. لیلا می‌نویسد

            سلام من۳ روز پریودم فردا عقد خواهرم میخوان قطع بشه چی کارکنم

          2. نسترن می‌نویسد

            با سلام

            دوران

          3. ناشناس می‌نویسد

            سلام من ۹ روز بود پریودبودم لکه میدیدم باهمسرم نزدیکی کروم الان خون ریزی سبک می خواهم قطع خون ریزی کنم راهش بهم بگید ممنون میشم

          4. ناشناس می‌نویسد

            اگه راه حلی داری ب منم بگو

        2. مامان مهربون می‌نویسد

          سلام .درمان خیلی سریع پریود چیه ؟؟؟؟ منظورم در طول ۵ ساعته . الان مقدار خونریزی کمه …

          1. ناشناس می‌نویسد

            سلام .من بعد یه هفته تاخیر امروز پریوددشدم.چجوری میتونم قطع کنم زود؟چن روز دیگه وقت ارایشگا دارم😔😔

      2. سیده بهاره حسینی می‌نویسد

        سلام عزیزم شما به خاطر موهای زائد هست که خون رویزی زیاد یا دوره قائد گی طولانی داری

      3. صغرا می‌نویسد

        برین با چیله وررر کن

        1. ناشناس می‌نویسد

          سلام میشه به من هم بگین چکار کنم پریودم قطع بشه الان متوجه شدم که یک لکه اومده

  4. ناشناس می‌نویسد

    سلام‌ببخشید‌آرزو‌هستم‌عقب‌افتاده‌بود‌فکر‌کردم‌بعد‌از‌عروسیم‌شم‌ولی‌از‌شانس‌فردا‌عروسیمه‌‌تورو‌خدا‌کمکم‌کنیم‌هر‌چی‌می‌کنم‌تاثیری‌نداره‌‌همین.الان‌اگه‌میشه‌جواب‌بدین

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام مادرم ۵۰ سالشه ۳ هفته است پریود هست وقوع نمیشه چیکار کنه رنگ به رو نداره

      1. فاطمه می‌نویسد

        باید مادرتون به دکتر مراجعه کنند

  5. ارزو می‌نویسد

    سلام‌ببخشید‌آرزو‌هستم‌عقب‌افتاده‌بود‌فکر‌کردم‌بعد‌از‌عروسیم‌شم‌ولی‌از‌شانس‌فردا‌عروسیمه‌‌تورو‌خدا‌کمکم‌کنیم‌هر‌چی‌می‌کنم‌تاثیری‌نداره‌‌همین.الان‌اگه‌میشه‌جواب‌بدین

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام چندساعت دیگ میخوام برم زیارت این سه روز پریودم وخون ریزی کمی دارم چیکار کنم قط بشه

      1. ناشناس می‌نویسد

        راهی پیدا کردی چی‌شد بند اومد

  6. الهه می‌نویسد

    سلام
    من میخوام عقد کنم مفنامیک اسید میتونه خونریزی رو واسه جشنم کم کنه؟خیلی شدیده

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام بله موثره

  7. فاطمه می‌نویسد

    اگر پریود باشیم و روز سوم باشد نمیتونیم شنا بریم ؟

    1. مشاور می‌نویسد

      با سلام

      دوران قاعدگی هفت روز هست
      در چهار روز اول ، بدن چون باز هست ، اب میکشد و ممکن هست موجب عفونت شود
      و در روز سوم خونریزی کم نیست . حتا اگر با نوار و… هم برید
      باز هم فرقی ندارد
      خوشحال میشم اگه تونستم کمکی به شما کنم.

  8. Hadis می‌نویسد

    سلام ببخشید من چهارشنبه عقدمه و امروز یکشنبه پریود شدم خونریزیم هم خیلی زیاد نیست ولی بخاطر اینکه نوبت ارایشگاه دارم میخوام کلا قطع بشه باید چیکارکنم میشه لطف کنید کمکم کنید

  9. ناشناس می‌نویسد

    سلام من یک دختر ۱۲ ساله ام الانم بابام به مامانم زنگ زده میگه بریم بیرون خوشگزرونی منم روز دوممه چیکارکنم قطع شه

    1. سحر می‌نویسد

      هیچ کاری نمیشه کرد خیلی بده واسه ما بچه ها😭

      1. آنا می‌نویسد

        آره واقعا براى بچه ها خیلى بده 🥺

      2. Mohadese می‌نویسد

        عاخ دقیقا

    2. الهام می‌نویسد

      هیچ کاری نمیشه کرد

      1. مشاور نبض ما می‌نویسد

        سلام
        لطفا سوال در قسمت از دکتر بپرسیم مطرح کنید
        https://nabzema.com/faq

      2. نادیا می‌نویسد

        سلام من یک هفته بود پریود بودم بعد دوروز پاک بودم دوباره مریض شدم چی کارکنم خیلی ناراحتم تورابه خدایک راه حلی به من بگید انجام بدم مرسی

        1. سعیده می‌نویسد

          سلام میشه به من هم بگین چکار کنم پریودم قطع بشه الان متوجه شدم که یک لکه اومده

    3. ناشناس می‌نویسد

      واقعا پیودباشیدنمیتونید خوش بگزردنین یابیرون برید یاخدا

  10. آهو می‌نویسد

    سلام و عرض ادب
    و
    خسته نباشید خدمت دکتر عزیز
    من پریودیم یک هفته هست
    بخوام در ماه ۳ روز بشه چکار کنم واقعا درد زیاد دارم که کلافه میشم با تشکر از شما

  11. کتایون می‌نویسد

    چکار کنم زود تر خوب شم

    1. Mohadese می‌نویسد

      عاخ دقیقا

      1. ناشناس می‌نویسد

        چیکار کنم تو ی یک ماه ۲روز بشم بجای ۷ روز خواهش میکنم کمک کنید دارم اذیت میشم

  12. محدثه می‌نویسد

    من امروز ینی ۹۹/۴/۳ سه شنبه پریود شدم
    و یک شنبه ینی ۵ روز دیگه عروسی داریم و من ماه پیش نشدم
    میخاستم بدونم چون ماه پیش نشدم امکان داره این دفه شدتش بیشتر باشه و یا بیشتر طول بکشه ؟!؟!

    1. ناشناس می‌نویسد

      اره

  13. صباغ می‌نویسد

    سلام دختر ۱۷ساله ۱۴روز خونریزی دارم رفتم دکتر گفت تنبلی تخمدان قرص جلوگیری مفنامیک اسید مفتورمین دادن اما خوب نشده توروخدا بگید چی بخورم قطع شه

  14. فاطمه می‌نویسد

    من امروز پریود شدم با LDمیتونم قطعش کنم؟؟

    1. فاطمه می‌نویسد

      نه نمیشه

  15. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ۱۱سالمه ۹روزه که برای اولین با پریود شدم نگرانم چون هنوز قطع نشده دکترم رفتم و الان از میفناک اسید استفاده میکنم چی کار کنم قطع بشه؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      من ۱۴سالدارم
      ومن حدود ۶روزاست‌که مریضم اگه راه حلی هست که خونریزی کم بشه و۲روز اول فقط مریض باشیم لطفا راهنمایی کنید
      😑😑

      خسته شدم دیگه

  16. فاطمه می‌نویسد

    سلام من حدودیک ماه هست پرویدم تمام نشده چکارکنم کم خونی گرفتم ممنون

  17. باران می‌نویسد

    میخوام پریودم ۱۲ روزه ام قطع کنم

    1. زهرا هستم می‌نویسد

      سلام من امروز پرید شدم درد زیاده دوست دارم قطع بشه پریدم اخه چند روز دیگه عروسی دارب م ممنون میشم کمکم کنین

  18. فاطمه اسماعیل لو می‌نویسد

    من دختر ۱۴ ساله هستم ۱۵ روزه که پیرود شده ام پیرودم تمام نمیشه

  19. فاطمه مهاجر می‌نویسد

    سلام من سیزده سالمه
    میخوام پریودم هرچه زودتر تموم بشه الان چهار روزه پریودم خسته شدم به خدا کمک کنید لطفا

    1. 😔 می‌نویسد

      سلام من الان ۴ساعت پریود شدم چطور میتونم بندش بیارم

  20. ناشناس می‌نویسد

    سلام من امروز ۴ پریودیم هست بعد از ۸ ماه فردا شوهرم از مسافرت میاد چیکار کنم ک قطع بشه ال دی هم میخورم ولی باسردرد و حالت تهوع روبه رو میشم

    1. مجی می‌نویسد

      از عقب بده خوشحالش کن سوپرایز بشه

  21. افسانه حسینی می‌نویسد

    سلام من امروز ۴ پریودیم هست بعد از ۸ ماه فردا شوهرم از مسافرت میاد چیکار کنم ک قطع بشه ال دی هم میخورم ولی باسردرد و حالت تهوع روبه رو میشم

  22. عجب! می‌نویسد

    رابطه جنسی توی زمان پریود مگه حرام نیست؟؟؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      بله حرام است

  23. مریم می‌نویسد

    سلام من آخر هفته میخوام برم زیارت امروز پریود شدم چیکار کنم پریدیم زودتر تموم شه؟؟؟

  24. ناشناس می‌نویسد

    سلام خسته نباشید من دختر ۱۵ ساله الان ۵ ماه پریودم چه کار کنم که قطع بشه بخدا خسته شدم😭😭😭😭

    1. ناشناس می‌نویسد

      دقیقا

  25. Nilofar می‌نویسد

    سلام من امروز ۳ روزه پریودم ۱۷ نوبت خون آزمایش عروسی دارم چیکار کنم خونریزیم بند بیاد با تشکر

  26. ناشناس می‌نویسد

    من ۱۳ سالمه پریود میشدم ولی اولین باره که انقدر خونریزیم زیاده نمیتونم وایسم میخوام برای روز سوم قطع بشم میشه راهنمایی کنید بگین چیکار کنم ؟؟؟؟؟؟
    باتشکر .

  27. ناشناس می‌نویسد

    سلام میخوام پریودم تو روز سوم قطع بشه خیلی خونریزی دارم میشه راهنمایی کنید که باید چیکار کنم که قطع بشه ؟؟
    باتشکر.

  28. Kiana می‌نویسد

    من تا ۲۵ ام باید پریودشم ولی میخواییم ۲۶ بریم مسافرت …..نمیتونم کاری کنم ک اصلا این ماهو پریود نشم؟!

  29. کبرا می‌نویسد

    سلام خسته نباشید
    میشه بگید چیکار کنم تا پریودیم ۳روزه باشه؟؟

  30. نازنین حسینی می‌نویسد

    سلام من ۵ تا قرص ال دی و ۲ تاقرص مفنامیک اسید باهم خوردم ولی خونریزیم قط نشد

  31. عسل می‌نویسد

    سلام من ۱۲ سالمه پریود امروز روز ۲ هست دوست دارم زودتر تموم بشه اینا انجام دادم نمیشه میشه کاری کرد کلا تا آخر عمرم تموم شه؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      میشه باید رحم رو در بیاری ولی دیگه نمی تونی فرزند بیاری در آینده

  32. زهرا می‌نویسد

    سلام من زهرا هستم ۱۱ سالمه از امروز عادتم اومده شیکار کنم که زودتر تمام شود

  33. .... می‌نویسد

    سلام خسته نباشید. من خونریزی شدید دارم. اینقدر زیاده که مجبورم روزی ۵ بار نواربهداشتیم رو عوض کنم. خیلی اذیت میشم. چیکار کنم خونریزیم کم بشه؟ لطفاً جواب بدید.

    1. ناشناس می‌نویسد

      دوتا کپسول بخور

  34. s می‌نویسد

    سلام خسته نباشید من ۱۴ سالمه و میخوام که خونریزی قاعدگی رو برای همیشه قطع کنم آیا با ورزش بدنسازی میشه؟ کلا با ورزش میشه؟ اگه میشه لطفا بگید چه ورزش هایی؟ اگه هم با ورزش نمیشه بگید که باید چیکار کنم من میخوام که برای همیشه قطع بشه لطفا بگید 🙏🙏🙏

    1. ناشناس می‌نویسد

      یک راه داره اون هم بیرون آوردن رحم با جراحی هست که خب با این کار در آینده امکان داشتن فرزند رو ندارید

  35. Sama می‌نویسد

    من پریود شدم سه هفته بعد از اون هم دوباره پیودم و انگار لکه بینی هستش ازتو خواهص میکنم کمکم کنین ممنون مچکرم🙏🙏🙏🙏

  36. :)My می‌نویسد

    سلام من ۱۴ سالمه. فردا روز سوممه و باید برم باشگاه. ورزشمم سنگینه.میشه کمکم کنید و بگید چطوری خونریزیم کمتر بشه؟

  37. :)My می‌نویسد

    سلام من ۱۴ سالمه. امروز روز دوممه و فردا باید برم باشگاه. میشه بگید چجوری خونریزی کمترمیشه؟

  38. ی بنده خدا می‌نویسد

    من ک هنور نشدم کلا ما ارثی دیر میشیم ولی دلم براتون سوخت

  39. نرگس می‌نویسد

    سلام من دیشب پریود شدم توی خواب ولی صبح فهمیدم پریودم فردا هم عروسیمه چکار کنم امروز پریودیم تموم بشه ترو خدا راهنمایم کنین زود

  40. :( می‌نویسد

    سلام
    سه روزه پریودم خیلی شدید شده جوری که در هرروز تقریبا ده بار نوار عوض میکنم
    چیکار کنم؟؟؟؟ کم نمیشه‌

از پزشکان نبض‌ما بپرسید