۸ تغییر آزار دهنده بدن پس از چهل سالگی

امسال شمع تولد چهل سالگی تان را فوت می کند. از این به بعد ممکن است با تغییرات آزار دهنده ای مواجه شوید. در اینجا هشت مساله میانسالی را با راهکارهای مقابله با آنها می خوانید.

نبض ما– موهای خاکستری و براق و ابهامات مغزی دائمی ناامید کننده و کاملا طبیعی هستند. این دوره نسبتا ناگهانی آغاز می شود.  شاید در ابتدای چهل سالگی از اولین عینک خود برای مطالعه استفاده کنید. اما این تازه شروع کار است.

با نزدیک شدن به یائسگی، ذهن و بدن ما گذر از یک دوره تغییرات را شروع می کنند که اگر به آنها اجازه دهیم، احساساتی ناامید کننده و عجیب برای ما به وجود می آورند.

سن چهل سالگی

لائورا برمن می گوید: «در مورد جنبه های ناراحت کننده در روند پیری، خجالت کشیدن از بسیاری چیزها ضرورتی ندارد. بسیاری از زنان محتاطانه درباره آن سخن می گویند و بسیاری دیگر هنوز در سکوت از آن رنج می برند».

در حالی که ممکن است شما از تغییراتی که تجربه می کنید احساس خوبی نداشته باشید، دانستن اینکه منتظر چه چیزی باشید و چطور با آن مقابله کنید، کمک می کند تا ناراحتی شما تسکین پیدا کند.

در اینجا هشت مساله بعد از چهل سالگی را به علاوه راهکارهای مقابله با آنها می خوانید که بسیار شایع هستند، حتی اگر هیچ خانمی در مورد آنها صحبت نکند.

1-ابهام مغزی یک چیز تمام وقت می شود.

اگر اخیرا فراموشکار شده اید یا دائم دنبال چیزی که گم کرده اید می گردید، عجله نکنید و بپذیرید که مشکل ذهنی زودرس ظاهر شده است.

فراموشی در روند یائسگی یک رویکرد حقیقی است و یک مطالعه کوچک آن را اثبات می کند. رهبری یک زندگی شلوغ هم  میتواند علتی برای این مساله باشد. سوزان بسر می گوید: «هر فردی لحظات مبهم بودن ذهن را دارد. آیا به این معناست که همه آلزایمر می گیریم؟ نه. به این معناست که کارهای زیادی انجام  می دهیم».

 

آلزایمر

راهکار: به پزشک مراجعه کنید. تست های زیادی وجود دارد که می توانید بفهمید آیا سر خود را شلوغ کرده اید یا با مشکل جدی در ورود به چهل سالگی مواجه شده اید.

-ممکن است تجربه از دست دادن کنترل مثانه را داشته باشید.

بارداری، زایمان و یائسگی می تواند باعث از دست دادن کنترل مثانه در زنان شود. این مساله ممکن است به دلیل سرفه، عطسه یا خنده بر بیش از 40 درصد زنان بالای چهل سال تاثیر بگذارد.

راهکار: ورزش می تواند کمک کننده باشد.

کلمه بی اختیاری ادرار

3-موهای شما ممکن است شروع به ریزش کند.

در طول زندگی، مقدار موی ما نوسان می کند. موی پرتر و سالم تر در دوران بارداری رایج است، همانطور که پس از تولد نوزاد، میزان فولیکول کاهش پیدا می کند. به دلیل تغییر در هورمون ها، ریزش مو ممکن است در دوران یائسگی رخ دهد.

راهکار: محصولاتی برای ریزش مو وجود دارد که حجم موها را اندکی اضافه می کند. با این حال اگر ریزش موی زیادی دارید، به متخصص پوست و مو متخصص مراجعه کنید که داروهایی برای تحریک  رشد مو تجویز کند.

موهای چرب

4-ممکن است موی زائد در صورت شما رشد کند.

با بالارفتن سن خانم ها، سطح استروژن کاهش می یابد و سطح تستوسترون افزایش می یابد که این تغییر می تواند منجر به رشد مو در صورت، چانه، پنجه و انگشتان پا شود.

جکی مورگان مک دگال می گوید: «بدترین حالت زمانی است که شما از در بیرون می روید و احساس می کنید که ظاهر خوبی دارید و سپس به آینه نگاهی می اندازید و می بینید که یک ریش کامل دارید».

راهکار: هنگام برداشتن موهای صورت به نور طبیعی بروید. مورگان می گوید: «من یک موچین در ماشینم نگه می دارم چون اینجا تنها مکانی است که واقعا می توانم همه چیز را ببینم، سپس فقط یک لحظه قبل از پیاده شدن از ماشین را برای انجام این کار می گذارم». راه حل های دیگری نیز مانند وکس کردن، حذف با لیزر، الکترولیز و کرم موبر وجود دارد.

5-موهای خاکستری به معنای واقعی کلمه در همه جا ظاهر می شود.

اکثر ما تصدیق می کنیم که موهای خاکستری بخشی از روند پیری است، اما آیا باید در همه جا ظاهر شود؟ ظاهرا بله. موهای خاکستری پایین ممکن است با یک همسر جدید خجالت آور باشد، این موها برای زنان بالای 50 سال به طور فزاینده ای رایج است.

گروفمن می گوید: «پنجاه درصد افراد بالای 50 سال به دلخواه یا به دلیل شرایط خاص خود مجرد هستند. اما افراد زیادی وجود دارند که ممکن است برای سال های پیری در زندگی دنبال عشق باشند و برای آنها و دیگران، این مساله یک نگرانی است».

موهای سفید

راهکار: گروفمن می گوید کندن موها می تواند برای موهای خاکستری کم کاربردی باشد اما اگر بیشتر موهای شما خاکستری باشد و باعث ناراحتی شما می شود، می توانید موم برزیلی را در نظر بگیرید.

احتیاط: اگر می خواهید آنها را رنگ کنید، از محصولات رایج برای موی سر استفاده نکنید، زیرا می تواند مواد شیمیایی مضر داشته باشد. رنگ های طبیعی را برای این کار انتخاب کنید.

6-ممکن است برای یک دهه گرگرفتگی را تجربه کنید.

بعد از چهل سالگی تا 80 درصد زنان در طول یائسگی در معرض گرگرفتگی هستند و تحقیقات نشان می دهد که برای بعضی از زنان مواجه شدن با این گرمای ناگهانی می تواند 7 تا 11 سال طول بکشد. مک دگال می گوید: «در وسط یک گفتگو احساسی مانند روشن شدن آتش از درون شما می تواند واقعا چالش برانگیز باشد. به خصوص اگر تلاش کنید که شخص مقابل متوجه این موضوع نشود».

گرگرفتگی

راهکار: دکتر بسر می گوید به متخصص زنان مراجعه و در مورد گرگرفتگی با او صحبت کنید، او ممکن است درمان جایگزینی هورمون را پیشنهاد کند. داروهای غیر هورمونی، از جمله داروهای ضد افسردگی هم ممکن است کمک کننده باشند. برای علائم خفیف تا متوسط، راه حل های ساده ای مانند پایین آوردن دما و کم کردن لباس را امتحان کنید.

7-رابطه جنسی ممکن است ناراحت کننده باشد.

دلایل بسیاری وجود دارد که ممکن است این مساله در میانسالی اتفاق بیفتد، اما دلیل اصلی آن خشکی واژن است. برمن می گوید: «همانطور که با افزایش سن ما میزان استروژن شروع به کاهش می کند، می تواند به مقاربت دردناک و از دست دادن میل منجر شود.»

فتق واژن

راهکار: در ابتدا این مشکل با استفاده از مرطوب کننده واژینال یا روان کننده قابل حل است. روغن نارگیل ارگانیک هم عالی عمل می کند. بسر می گوید: «اگر اینها کافی نیستند، از پزشک خود در مورد تجویز حلقه استروژن موضعی واژینال، قرص یا کرم بپرسید».

برمن می گوید: «صحبت با همسرتان می تواند کمک کننده باشد. این مساله کمک می کند تا سرعت را کم و پیش زمینه را افزایش دهد. قبل از رابطه مطمئن شوید که تحریک شده اید، این مساله به جریان خون و روان شدن کمک می کند».

8-ممکن است میل جنسی خود را از دست بدهید.

مشکلات جنسی در میانسالی و بعد از چهل سالگی شایع است و درد در هنگام رابطه جنسی تنها دلیل دور شدن خانم ها از اتاق خواب نیست. برمن می گوید: «استرس عامل اصلی در کاهش علاقه است. داروهای ضد افسردگی می توانند به حل این مشکل کمک کنند».

راهکار: با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که کاهش میل شما علائم مسئله پزشکی دیگری مانند عدم تعادل تیروئید یا بیماری قلبی نیست. نوازش بیشتر در رختخواب کاربردی است. می توانید از ویبراتورها برای تحریک شدن استفاده کنید.

تیم ترجمه نبض ما

4.8/5 - (6 امتیاز)
منبع prevention

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. شهلا می‌نویسد

    توضیح راجب علت گرگرفتگی قبل یائسگی و درشروع ۴۰ سالگی ، مورد استفاده ام بود .
    متشکرم?

از پزشکان نبض‌ما بپرسید