موفقیت در مدرسه‎ با رژیم غذایی درست

همه ما می دانیم که برخورداری از یک رژیم غذایی سالم یکی از ضروری ترین بخش های زندگی کودکان است؛ اما به تازگی دانمشندان خبر از یک تأثیر غیر منتظره در این مورد می دهند.

زندگی، صحبت از اینکه رژیم غذایی صحیح موجب سلامت جسم و ممانعت از ابتلا به بسیاری از بیماری ها می شود حرف جدید نیست؛ ولی دانشمندان به به تازگی موفق شده اند از وجه دیگری این ارتباط پرده بر دارند. بنا بر نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، کودکانی که رژیم غذایی سالمی دارند در خواندن و نوشتن نسبت به دیگران قوی تر عمل می کنند.

بر این اساس، آن دسته کودکانی که غذاهای چرب و شیرین در برنامه روزانه­شان جای چندانی ندارد و در عوض میوه، سبزیجات، غلات، ماهی و چربی های اشباع نشده در سبد غذایی آنها جایگاه اصلی را دارند نه تنها خواندن و نوشتن را سریع تر می آموزند؛ بلکه آنها را با کیفیت بالاتری ارائه می دهند. نقش رژیم غذایی در کیفیت خواندن و نوشتن کودکان فارغ از دیگر عواملی هم چون: پایگاه اقتصادی-اجتماعی، فعالیت فیزیکی و تناسب اندام است. در واقع، این مسئله به طور مستقل بر توانایی خواندن و نوشتن کودکان اثرگذار است.

بنابراین، اگر می خواهید فرزندانتان ضمن داشتن جسمی سالم در مدرسه هم عملکرد خوب و قابل قبولی داشته باشند و به سادگی از پس خواندن متن ها و نوشتن تکالیفشان بر بیایند، بهتر آن است که بازنگری در رژیم غذایی آنها داشته باشید.

 

منبع : سلامانه

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید