۸ مکان دیدنی کشور بلغارستان

کشور بلغارستان یکی از کشورهایی است که گردشگران زیادی را در طول سال به خود جذب می کند. با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی بلغارستان آشنا شوید.

نبض ما–  بلغارستان از لحاظ میراث فرهنگی غنی هستند و محدوده کوهستانی آن ها بهشت اسکی نوردان است. در حالی که در حاشیه دریای سیاه، سواحل شنی شگفت انگیزی در این کشور قرار دارد و استراحتگاه های ساحلی جهانگردی، گردشگران داخلی و خارجی را سرگرم می کند. در ادامه اشاره ای به بهترین جاهای دیدنی بلغارستان اشاره می کنیم.

بلغارستان کجاست؟

کشور کوچک حوزه بالکان، بلغارستان یکی از الماس های اروپای شرقی به حساب می آید. این کشور به عنوان خانه رشته کوه ها شناخته می شود. رشته کوه های بالکان، ریلا، پریین و رودوپ که پس زمینه مناسبی را برای شهرهای سنتی بلغارستان ایجاد می کند.

صوفیه

صوفیه واقعا برجسته است. این شهر دارای یک تاریخ غنی است، اما قلب آن واقعا جوان است. پایتخت این کشور به خوبی سنت و مدرنیته را با هم تلفیق کرده است و یکی از جاهای دیدنی بلغارستان است.

مرکز شهر مملو از بافت های قدیمی و آثار تاریخی است که به بازدیدکنندگان و شهروندان کشور تاریخ طولانی آن را یادآوری می کند. اما همچنین به عنوان مکانی برای رونمایی از هنر معاصر برای پذیرایی از میزبانان نیز به شمار می رود. شما باید در طول اقامت خود حتما از گالری ها و موزه های این شهر بازدید کنید.

همچنین تعداد زیادی پارک در شهر وجود دارد و مناطق پیاده روی بی نظیر در خارج از آن نیز هست که کوه ویتوسه را هم شامل می شود. این کوه که 2000 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد تصویری باورنکردنی از دریاچه های اطراف و محیط سرسبز را به شما نشان می دهد. اگر شما از بلغارستان بازدید می کنید باید حتما صوفیه را ببینید.

بورگاس

بورگاس یک شهر ساحلی زیبا در کنار دریا و دریاچه های مختلف است. برخلاف شهرهای ساحلی همسایه، بورگاس تا قرن بیستم توسعه جدی نیافته بود. شروع این توسعه از زمانی بود که مشخص شد این شهر خلیج محافظ خوبی برای صنایع و نیروهای دریایی بود.

در حالی که مرکز صنعتی بزرگی در قلب شهر وجود دارد. با این حال، محوطه اصلی در امتداد ساحل بسیار خوب نگه داشته شده است و سواحل آرام است. تعدادی زیادی رستوران و محل اقامت در این نواحی وجود دارد. همچنین در روزهایی که می خواهید کمی دور از دریا باشید می توانید سیاحتی از دریاچه ها داشته باشید.

کاپریویشتیتسا

این شهر صلح آمیز از خانه های رنگارنگ، معماری های سنتی بلغاری و جشنواره های محلی غنی شده است و زمانی قهرمان قیام های شدید ماه آوریل علیه امپراتوری عثمانی بود. منشاء شهر در نهایت ناشناخته است، اما افسانه های زیادی درباره آن وجود دارد. معماگونه بودن کاپریویشتیتسا آن را به یکی از جاهای دیدنی بلغارستان تبدیل کرده است.

تاریخ غنی شهر هرگز فراموش نشده است، زیرا بیش از 350 اثر تاریخی، معماری، قوم نگاری و آثار هنری در سراسر آن وجود دارد. قابل توجه ترین جاذبه های شهر کاپریویشتیتسا خانه اسکلف و خانه مالیگر است که ویترین منحصر بفردی از نحوه زندگی در دهه 90 است.

بانکسو

شهر بانکسو به عنوان مشهورترین مدرسه اسکی مدرن بلغارستان و یکی از جاهای دیدنی بلغارستان شناخته می شود. این شهر در جنوب بلغارستان، در پای کوههای پریین، که اوج آن 2914 متر است، قرار دارد و تنها 160 کیلومتر از پایتخت این کشور یعنی صوفیه واقع شده است. پیست اسکی بانکسو همچنین دارای طولانی ترین مسیر اسکیرانی در بلغارستان است.

این ناحیه اسکی رانی و همچنین خود شهر دارای تعداد زیادی از رستوران ها و کافی شاپ ها هستند. همچنین برای کسانی که علاقه ای به اسکی رانی ندارند، چشمه های آب گرمی در سطح جهانی در آنجا موجود است که می توانند در آب آن ریلکس شوند. همچنین هر ساله در این شهر جشنواره جاز بانکسو برگزار می شود که هنرمندان بلغاری زیادی را به خود جذب می کند.

سوزوپل

یکی دیگر از جاهای دیدنی بلغارستان، سوزوپل است. سوزوپل یکی از قدیمی ترین شهرهای ساحلی دریای سیاه در بلغارستان است. سوزوپل در 35 کیلومتری جنوب بورگاس واقع شده است و در قرن ششم پس از میلاد با نام آپولونیا ساخته شده است که به همین بهانه هم یک معبد اختصاصی برای آپولو در این شهر قرار دارد.

این شهر برای یک قدم زدن مفرح به اندازه کافی کوچک و مناسب هست. می توانید در امتداد ساحل قدم بزنید و یا این که درون شهر را انتخاب کنید و از خانه های چوبی موجود در آن بازدید کنید. همچنین اگر فکر می کنید دریا برای شنا کردن عمیق و خطرناک است همواره می توانید در کنار سنگ های ساحلی آفتاب بگیرید.

نسه بار

این شهر به خاطر آثار باستانی زیبا و سواحل فوق العاده اش یکی از جاهای دیدنی بلغارستان است. بخش باستانی این شهر در یک جزیره متصل به بخش اصلی توسط یک جاده باریک واقع شده است و نشان می دهد که انواع تمدن های مختلف در طول دوره های مختلف در آن ساکن بوده اند.

بسیاری از کلیساها که باقی مانده اند عمدتا در خرابه ها هستند، اما همچنان یک برای بازدید جذاب هستند. معروف ترین کلیساها درون شهر عبارتند از کلیسای سنت استفان و پانتوکراتور که آخرین نمونه  از یک معماری قرون وسطایی که به خوبی حفظ شده است.

گذشته از آثار تاریخی سواحل این شهر هم بسیار زیباست به طوری که به عنوان مروارید دریای سیاه شناخته می شوند.

قلعه بلوگرادچیک

یکی دیگر از جاهای دیدنی بلغارستان ، قلعه بلوگرادچیک یک سازه بشری است که در برابر عظمت خیره کننده سنگها قرار دارد. این ترکیب بسیار منحصر به فرد و زیبا است، چیزی که بیشتر از قلعه منحصر به فرد است، حومه اطراف آن است. سنگهای اطراف آن که در سال 2009 به عنوان کاندیدای بلغارستان به عنوان یکی از هفت عجایب طبیعت جدید انتخاب شده اند، یک ساختار خیره کننده از ماسه سنگ های عجیب و غریب و سنگ های فرم گرفته است.

هفت دریاچه

یکی از جاذبه های گردشگری مهم بلغارستان، گروهی از دریاچه های یخی است که در کوه های ریل واقع شده است. زمان مناسب برای بازدید از دریاچه ها در ماه های تابستان است، چرا که حتی در ماه ژوئن نیز دریاچه ها می توانند یخ زده باشند به طوری که در کنار آن ها زمین های با پستی و بلندی پوشیده از برف با گل های زمستانی زیبا مشاهده می شود.

این دریاچه ها در بالای کوه قرار دارند و محل اتصالی بین رودها و آبشارها هستند.

نبض ما– ترجمه:حسین مقدس زاده

4.2/5 - (4 امتیاز)
منبع touropia

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید