چگونه خالکوبی را پاک کنیم؟

چه مقدار با روش های جدید پاک کردن خالکوبی و تتو از پوست آشنایی دارید؟ اگر از خالکوبی و تتوی خود ناراضی هستید و می خواهید حذف شود، این مقاله را از دست ندهید.

پاک کردن خالکوبی و تتو عبارتست از فرایندی که به کمک آن می توان جوهرهای دائمی که زیر پوست تتو شده است، از بین برد. برای حذف تتو، روش های زیادی وجود دارد که استفاده از لیزر یکی از موثرترین و گسترده ترین روش های مورد استفاده برای حذف خالکوبی و تتو است. در ادامه به برخی از این روش ها اشاره می کنیم.

پاک کردن خالکوبی و تتو با لیزر

حذف ذرات جوهر تتو از پوست، کار بسیار دشواری است. در واقع، بدن شما همیشه در تلاش است این کار را انجام دهد ولی نمی تواند. بدن ذرات جوهر را به صورت جسم خارجی تشخیص می دهد و سلول های خونی را به سمت آن می فرستد تا آن ها را بشکند و از بین ببرد.

با توجه به این که این ذرات جوهر خیلی بزرگتر هستند، این سلول های سفید خون در برابر آنها قوی نیستند. به همین دلیل لیزر به عنوان یک ابزار قوی برای خلاص شدن از ذرات جوهر می تواند مفید باشد.

پاک کردن خالکوبی و تتو نیاز به نوع خاصی لیزر به نام لیزر پالس فوق العاده کوتاه دارد. این لیزرها با انتشار موج های انفجاری بسیار داغ در کوتاه مدت و سریع، به منظور گرم کردن و شکستن ذرات جوهر عمل می کنند. رنگدانه جوهر نیز اهمیت دارد. رنگدانه های مختلف طول موج های مختلف نور را جذب می کنند.

بنابراین، برای هر تتویی طول موج خاصی از لیزر باید مورد استفاده قرار گیرد. زمانی که لیزر ذرات جوهر را به ذرات ریزتر تقسیم می کند، سلول های سفید خون می توانند آن ها را از بین ببرند.

لیزرهای نسل جدید

لیزرهای Picosecond نسل بعدی سیستم حذف تتو با لیزر است. سیستم های لیزر Picosecond در حال حاضر بیش از دوسال است که در بازار فعال است و نتایج کلینیکی آن نیز موجود است. PicoSure اولین سیستم منتشر شده آن بود و PicoWay هم دو سال پیش به دنبال آن روانه بازار شد.

در مورد تتوی خط چشم چه می دانید؟ آیا می دانید ممکن است خطر داشته باشد؟ این مقاله را از دست ندهید.

روش PicoWay برای پاک کردن خالکوبی و تتو

روش PicoWay به طور انتخابی تتو را درمان می کند بدون این که به پوست های اطرافش صدمه ای بزند. در این روش گرمای کمتر از لیزرهای سنتی تولید می شود که منجر به درمانی با اثرات جانبی کمتر می شود.

پیش از درمان ناحیه درمان بایستی با بی حسی موضعی پوشش داده شود. در طی درمان، دستگاه PicoWay انرژی لیزر را با دقت و قدرت بالایی در پالس های بسیار کوتاه با ضرب شدید به ذرات جوهر منتقل می کند.

این پالس ها باعث می شوند جوهر شکسته شود و به ذرات کوچک تبدیل شود. پس از آن بیشتر ذرات جوهر توسط بدن حذف می شوند.

پس از درمان، بیماران ممکن است مقداری تغییر رنگ یا قرمز شدن پوست در اطراف محل درمان مشاهده کنند. بعضی دیگر نیز ممکن است به طور موقت از درمان های روشن کنندگی پوست استفاده کنند اما پوست به طور معمول به رنگ طبیعی اش برمی گردد.

این روش برای پوست های مختلف کاربرد دارد. PicoWay بسیار سریع است و نتایج آن زود دیده می شود و همینطور کمترین ناراحتی را برای بیمار به همراه دارد. همچنین می تواند ذرات بسیار کوچک جوهر را هم بشکند و در نتیجه بدن راحت تر می تواند آن را از بین ببرد.

تفاوت روش PicoWay و PicoSure

همان طور که گفته شد روش PicoWay نسبت به روش PicoSure جدید تر می باشد. تفاوت این دو روش در طول موج ها و زمان پالس ها می باشد. روش PicoWay سریعترین روش در دنیاست که می تواند با دور 300 پیکوثانیه و طول موج 785 نانومتر عمل کند. سرعت لیزر موجب تولید موج ها فوتوآکوستیک می شود که می تواند ذرات جوهر را بشکند.

PicoSure با دور 750 پیکوثانیه عمل می کند. با توجه به این که هرچه این عدد کوچکتر باشد، سرعت لیزر بیشتر است، این سرعت فقط 25 درصد از 1 نانوثانیه بیشتر است. این بدان معنی است که PicoSure عمدتا بر روی گرما برای حذف تتو تکیه می کند. همین گرما هم دلیل این است که زمان بهبودی با این روش تقریبا مانند روش لیزر است.

با وجود این روش PicoSure در مقایسه با روش لیزر سنتی سریع تر بوده و زودتر درمان صورت می پذیرد. همچنین تعداد جلسات مورد نیاز بستگی به اندازه، رنگ و سن تتو دارد، اما بیشتر تتوها در عرض دو تا شش جلسه کاملا حذف می شوند.

از بین بردن خالکوبی با عسل

عسل به عنوان یک لایه بردار، روشن کننده و درخشان کننده پوست شناخته می شود. عسل می تواند زخم ها و لکه ها را از بین ببرد و همچنین می تواند بر روی خالکوبی نیز موثر باشد. عسل برای خالکوبی های رنگارنگ و کوچک بسیار مفید است و موجب بروز صدمات و یا عفونت نمی شود زیرا دارای خواص ضد باکتری است. لذا عسل را چندین بار بر روی تتوی خود قرار دهید.

دو قاشق غذاخوری عسل، نمک، ژل آلوئه ورا و ماست را با هم مخلوط کنید. حالا این خمیر ضخیم را بر روی پوست خود اعمال کنید. این روش را برای مدت 30 دقیقه ادامه دهید. این روش همچنین پوست شما را به طور طبیعی درخشان و براق می کند و احتمالا خالکوبی را هم کمرنگ نماید.

4/5 - (6 امتیاز)
منبع smootherskin

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید