گرایش مردم به دندان های سفید

یکی از متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی با اشاره به تغییر نیازهای جامعه گفت: گرایش مردم به داشتن دندان‌های زیباتر و سفیدتر بیشتر شده و به همین منظور در کنگره امسال تکنیک‌های مختلفی در این زمینه به دندانپزشکان آموزش داده می‌شود تا بتوانند این درمان‌ها را در مطب خود ارائه دهند.

دکتر حسن اسلامی در آستانه برگزاری شانزدهمین کنگره متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران که از ۴ تا ۷ آبان امسال در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد، گفت: محور کنگره امسال، سلامت و کرامت بیماران و هدف اصلی آن در اولویت قرار دادن سلامت بیماران است.

دبیر علمی شانزدهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران اضافه کرد: درمان‌ها باید بر مبنای حفظ سلامت بیمار و روش‌هایی باشد که آسیب کمتری به دندانهای بیماران وارد کند و در نهایت موجب افزایش کارایی و طول عمر دندانهایشان شود.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، پیشگیری را بهتر از درمان معرفی کرد و گفت: با پیشگیری بسیاری از مشکلات دندانی و بهداشتی دهان بروز نخواهد کرد و از صرف وقت و هزینه های زیاد هم جلوگیری می شود. علاوه بر این، فرد دارای سالم ترین دندان و محیط دهان خواهد بود.

اسلامی خاطر نشان کرد که روش های پیشگیری همچون مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و دهان شویه، فلوراید تراپی و مانند اینها برای اکثریت جامعه شناخته شده است و فقط به آموزش بیشتر مردم از طریق انجمن های دندانپزشکی، دندانپزشکان و رسانه های عمومی نیاز داریم. مردم باید آگاه باشند که  با  روش های پیشگیری می‌توانند از بروز مشکلات دندانی جلوگیری کنند و به طور دوره‌ای، هر سال یک یا دو بار به دندانپزشک مراجعه کنند تا در صورت وجود مشکلات جزیی در دندانها در همان سطح ابتدایی راه درمان را پیش گیرند و از آسیب بیشتر به دندان‌ها که هزینه و صرف وقت بیشتری برایشان خواهد داشت جلوگیری کنند.

 

منبع : سلامت آنلاین

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید