با حملات آسمی چه کنیم؟

بعد از آرام سازی محیط اطراف بیمار، توصیه می شود بیمار از اسپری آسم استفاده کند و از مصرف داروهایی که اطرافیان به وی پیشنمهاد می کنند، خودداری کند.

متخصص طب اورژانس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز تاکید کرد: هنگام مواجه با حمله آسم در بیماران مبتلا به آسم و کمک به این بیماران به توصیه های مهم در این زمینه دقت کنید.

دکتر علی خوانین در این گفتگو اظهار کرد: با توجه به رویدادهای جوی که در خوزستان بوجود آمده و بروز بیماری آسم در فصل های مختلف گریبان گیر این مردم بوده است، ضروری است که بیماران آسمی برای پیشگیری از تشدید علائم یا بروز بیماری به نکات مهمی توجه داشته باشند.

وی گفت: علیرغم اینکه همواره آلرژی های فصلی در خوزستان و نوع آب و هوای آن به یک موضوع شایع در میان عموم تبدیل شده اما اکثر مردم با بی اعتنایی نسبت به این موضوع، توصیه های لازم در این زمینه را جدی نمی گیرند و با عدم رعایت این موارد دچار آسم می شوند.

متخصص طب اورژانس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز افزود: بیماری آسمی در شرایطی که دچار حمله آسم می شود چون این حملات بیشتر جنبه روانی دارند، لازم است اطرافیان بیمار محیطی آرام را برای وی فراهم کنند. حفظ خونسردی بیمار و اطرافیان یکی از راه های موثر هم در پیشگیری از ایجاد حمله آسم و هم کنترل این گونه حملات است. لذا توجه به این نکته بسیار اهمیت دارد.

خوانین اظهار کرد: بعد از آرام سازی محیط اطراف بیمار، توصیه می شود بیمار از اسپری آسم استفاده کند و از مصرف داروهایی که اطرافیان به وی پیشنمهاد می کنند، خودداری کند.

وی دور کردن بیمار از مواد حساسیت زا را از نکات مهم دیگر مواجه با بیماران آسمی دانست و گفت: در صورت وجود کپسول اکسیژن در منزل بلافصله به بیمار اکسیژن برسانید و بیمار را به نزدیک ترین مرکز درمانی منقل کنید.

متخصص طب ارژانس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) اهواز گفت: باید توجه داشته باشید که بعد از حمله آسم در صورت عدم وجود امکانات در منزل باید بلافاصله با 115 تماس گرفت تا بیمار به موقع به یک مرکز درمانی مجهز انتقال یابد و مورد درمان قرار بگیرد.

 

منبع : سلامت نیوز

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید