معرفی بهترین ماسک های صورت در بازار

ماسک صورت

همانطور که می‌دانید ماسک‌ صورت غالبا برای سم زدایی و تمیز کردن پوست صورت استفاده می شود. اصولاً ماسک‌ها حاوی مواد معدنی، جلبک‌ها، ویتامین‌ها و انواع گوناگونی از عصاره‌‌ی میوه‌ها هستند. پس بطور کلی ماسک ها در ترکیبات مختلف عرضه شده و هرکدام با توجه به اهداف خاصی فرآوری شده‌اند. گروهی از آنها برای پاکسازی عمیق و تمیز کردن منافذ صورت بکار برده می‌شوند، گروهی دیگر نیز می‌توانند اثرات فوق‌العاده‌ای مثل احیا کنندگی، جوان سازی یا شاداب کنندگی داشته باشند. ماسک های صورت بیشتر توسط خانم‌ها استفاده می شوند، اگرچه این روزها ماسک‌های متنوعی مختص پوست آقایان نیز در بازار دیده می‌شود.

 

عملکرد ماسک صورت

نوع پوست شما (چرب، خشک، حساس یا مختلط) و سن، دو فاکتور مهمی هستند که باید هنگام خرید ماسک صورت در نظر بگیرید. پوست یک فرد جوان و مستعد آکنه، نیازهای متفاوتی نسبت به پوست شکننده یک فرد میانسال دارد. حساسیت های پوستی نیز می تواند در نوع ماسکی که باید انتخاب کنید نقش داشته باشد.

ماسک های زغالی و شفاف کننده برای آکنه بسیار مناسب هستند. ماسک های مبتنی بر کرم، برای پوست های خشک، بهترین ماسک صورت به حساب می‌آیند. مواد تسکین دهنده مانند جو دوسر و آلوئه ورا می توانند برای پوست حساس یا حتی آفتاب سوخته را التیام بخش باشند.

چرا باید از ماسک صورت استفاده کنیم؟

از آنجایی که در طول هفته، پوست ما در معرض آلودگی های مختلفی از جمله گرد و غبار و آلاینده‌های هوا قرار می‌گیرد و همچنین اکثر خانوم‌ها به صورت روزانه  از محصولات آرایشی استفاده می‌کنند، به مرور پوستشان کدر شده و شادابی خود را از دست می‌دهد؛ چرا که بقایای این مواد در طول زمان در عمق پوست نفوذ کرده و باعث تولید مواد سمی و مضر برای پوست می‌شوند و بهترین راه برای بیرون کشیدن این مواد، استفاده از ماسک مناسب به صورت هفتگی ست. مزایای ماسک صورت:

  • یک ماسک صورت با کیفیت می‌تواند به آبرسانی پوست، از بین بردن چربی ها و سموم اضافی و بهبود ظاهر منافذ پوست کمک کند. بنابراین ماسک ها یک روش عالی برای کمک به بیرون کشیدن ناخالصی‌ها هستند.
  • یکی دیگر از مزایای استفاده از ماسک صورت، ایجاد احساس آرامش و التیام بخشی به پوست است . ماسک‌های صورت علاوه بر این که ظاهر کلی پوست شما را بهبود می بخشند، می توانند کاملا یک محصول درمانی باشند. برخی از آنها که با روغنهای مفید و موثر مانند نعناع‌ و اسطوخودوس غنی شده‌اند، می‌توانند با تحریک حواس روحیه شما را بالا برده و سبب بهبود خلق شوند. هنگام استفاده از ماسک صورت، زمانی را به خود اختصاص دهید. تعدادی شمع روشن کنید، موزیک ملایم در اتاقتان پخش کنید و با چند دقیقه ریلکس کردن اجازه دهید که ماسک، خستگی را از پوست شما بیرون بکشد. پس ماسک صورت نه تنها پوستی نرم و شفاف به شما می‌بخشد، بلکه ذهن و روح را آرام می کند.
  • ماسک ها، به ویژه آنهایی که در فرمولاسیون خود دارای اسانس‌هایی مثل نعناع هستند، می توانند به افزایش گردش خون در عضلات صورت کمک کنند؛ در واقع روند خشک شدن ماسک بر روی پوست شما و سفت شدن تدریجی آن، و سپس با پاک کردن آن از روی صورت با حرکات دورانی انگشت یا اسفنج، باعث گردش خون و لنف در پوست شما می شود و نهایتا، پوستی نرم تر و لطیف تر خواهید داشت. همچنین درخشش و ظاهری شاداب به صورت بازگردانده می‌شود.
  • ماسک گذاشتن، به سایر محصولات مراقبت از پوست شما کمک می کند تا کارایی بیشتری داشته باشند. اگر می خواهید کرم های روز، سرم ها و محصولات شبانه شما سریعتر و عمیق تر جذب پوست شوند، ماسک صورت یک ضرورت است. با استفاده از ماسک به صورت منظم، می توانید اطمینان حاصل کنید که محصولات تقویت کننده و مغذی پوست، آبرسان ها و لوسیون های مصرفی شما عملکرد بهتری دارند و نتایجی را که می خواهید با سرعت بسیار بیشتری به دست می آورید.

انواع ماسک ها

انواع ماسک ها

ماسک های صورت غالبا در 7 نوع مختلف به بازار عرضه می‌شوند:

  • ماسک ورقه ای
  • ماسک های خاک رسی (بر پایه خاک رس)
  • ماسک های کرمی
  • ماسک های لایه بردار (پیل آف)
  • ماسک های ژلی
  • ماسک های زغالی
  • ماسک خواب (ماسک شب)

ماسک های ورقه ای

این دسته از ماسک ها، تنوع بیشتری نسبت به  ماسک های دیگر دارند، زیرا برای انواع پوست‌ها می‌توانند مناسب باشند. برخی از ماسک‌های ورقه ای به شما این امکان را می دهند تا قسمت خاصی از صورت یا بدن را مورد استفاده قرار دهید. به عبارتی دیگر، به غیر از ماسک‌های ورقه ای مخصوص صورت، ماسک‌های ورقه‌ای برای چشم، بینی، لب ها، دست و پاهای شما نیز (هر کدام به صورت اختصاصی) وجود دارند.

ماسک های خاک رس

ماسک‌های خاک رس از زمان‌های قدیم وجود داشته اند. انواع مختلفی از رس وجود دارد (که معمولاً رس بنتونیت و کائولن است). هر دو نوع رس کاربردهای دارویی زیادی دارند. ماسک‌های رسی توانایی اثبات شده‌ای در دفع سموم و از بین بردن آنها از روی پوست داشته و برای پوست های مستعد آکنه بسیار مناسب هستند. چرا که بخوبی چربی پوست را به خود جذب می‌کنند. به طبع این نوع ماسک‌ها بیشتر برای افراد با پوست چرب پیشنهاد می‌شوند.

ماسک های کرمی

اگر پوست خشک دارید و احساس می‌کنید پوستتان به تقویت و‌ آبرسانی نیاز دارد، احتمالا ماسک کرمی می‌تواند برای شما مناسب باشد. قابل ذکر است که اگر پوست مختلط دارید می توانید از آنها در نواحی خشک صورت استفاده کنید زیرا این نوع ماسک ها اصولا چربی طبیعی پوست را به صورت شما برمی‌گردانند.

ماسک های لایه بردار

ماسک‌های لایه بردار می توانند برای پوست‌های دارای لک و همچنین جهت پاکسازی منافذ پوست، عالی باشند. هنگام برداشتن آن از روی صورت، لایه برداری ملایمی را تجربه خواهید کرد که برای کسانی که به آن نیاز دارند بسیار مناسب است. ماسک‌های لایه بردار نقش بسزایی در از بین بردن جوش‌های سرسیاه، ایفا می‌کنند.

ماسک های ژلی

این ماسک‌ها خاصیت خنک کنندگی داشته و تسکین دهنده‌ پوست هستند و به طور کلی برای پوست های خشک ، کم آب (دهیدراته) یا حساس بهترین هستند.

ماسک های زغالی

ماسک‌های زغالی با انواع ماسک‌های دیگر هم‌پوشانی دارند. یعنی یک ماسک ذغالی میتواند بصورت ورقه‌ای، کرمی، لایه‌بردار و سفالی (ترکیب زغال با خاک رس) تولید شود. ماده موثر اصلی در این ماسک‌ها، زغال فعال است که ویژگی شاخص آن، سم زدایی ست و برای افرادی که پوست خسته و کدر دارند توصیه می‌شود. ماسک زغال برای پوست‌های چرب و درمان آکنه بسیار مفید است.

ماسک خواب

برای دوز اضافی آبرسانی هنگامی که واقعاً پوست به آن احتیاج دارد استفاده می شود. برای مثال در فصل زمستان که ممکن است پوست شما تیره و خشک شود، یا اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب و هوای آن در طول سال خشک است، ماسک های خواب گزینه بسیار خوبی برای تقویت و آبرسانی عمیق هستند.

نکته مهم در انتخاب ماسک صورت

از در نظر گرفتن شرایط فصلی غافل نشوید. به عنوان مثال، در زمستان، وقتی بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانید و هوا خشک تر است، یک ماسک آبرسان می تواند برای انواع پوست مفید باشد. آب و هوا نیز مهم است. هوای مرطوب تابستان شرایط متفاوتی نسبت به هوای خشک و گرم برای پوست شما ایجاد می کند، پس میزان شرجی بودن محل زندگی خود را در نظر بگیرید.

نحوه استفاده از ماسک صورت

شما می‌توانید ماسک صورت را هفته ای یک بار و یا بیشتر (با توجه به نیاز پوستتان و میزان ملایم بودن ماسک مورد استفاده) در روتین پوستی خود قرار دهید.

  • بهترین زمان برای دریافت و جذب کامل مواد مغذی موجود در ماسک، بلافاصله بعد از حمام (زمانی که پوست با یک شوینده مناسب کاملا تمیز شده باشد) است؛ چرا که در اثر بخار حمام، منافذ پوست کاملا باز شده و آماده جذب مواد مراقبتی ست.
  • سپس با دست‌های مرطوب، ماسک خود را مستقیماً بر روی پوست مرطوب خود قرار دهید. حواستان باشد که نباید ماسک را روی صورت خود بکشید فقط کافی ست آن را در حد پخش شدن و یکنواخت شدن، خیلی آرام روی سطح پوست صورت و گردن بمالید.
  • اجازه دهید به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی صورت بماند. (به مدت زمان اشاره شده روی بسته بندی محصول، دقت کنید.)
  • اگر ماسک شما از نوع پیل آف است، از کناره های آن ماسک را بلند کرده و به آرامی از روی صورت خود بردارید. در غیر این صورت، از آب فراوان و پارچه شستشو یا اسفنج صورت برای پاک کردن ماسک استفاده کنید.

نکته: هیچوقت ماسک های صورت را به دور چشم خود نزنید! برای پوست نازک اطراف چشم حتما از ماسک های مخصوص دور چشم استفاده کنید.

معرفی بهترین ماسک های صورت در بازار

در این بخش چند نومنه از بهترین ماسک‌های صورت موجود در بازار را برایتان آورده‌ایم.

ماسک های فریمن

ماسک صورت فریمن  یک برند آمریکایی پیشرو در تولید ماسک برای انواع پوست و انواع مشکلات پوست است. در این جا به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد:

ماسک خاک رس لیمو و نعناع

این نوع از انواع ماسک‌های فریمن ، هنگام پاکسازی عمقی پوست چربی اضافه آن را تخلیه کرده و در نتیجه منافذ بسته شده و برق اضافی صورت گرفته می‌شود و در صورت استمرار در مصرف و استفاده صحیح از ماسک‌ها می توانید امیدوار باشید که مشکل چربی اضافه و برق افتادن پوست شما، به مرور برطرف شود. ماسک نعناع و لیموی فریمن بر پایه خاک رس است که علاوه بر این یک سری ترکیبات مثل روغن درخت چای هم دارد که روی جوش های صورت موثر است؛ از جمله خواص این ماسک، می‌توان تاثیر بر جوش های صورت و از بین بردن آکنه به مرور زمان، پاک کردن عمقی منافذ و زدودن آلودگی‌ها، کوچک کردن منافذ باز پوست، کاهش دادن التهاب و قرمزی ناشی از جوش، تنظیم ترشح چربی و مات کردن پوست چرب اشاره کرد.

ماسک زغال و شکر سیاه

ماسک زغال و شکر سیاه فریمن  باقیمانده آلودگی ها را از سطح پوست زدوده و باعث تنفس پوست می شود. به علت دارا بودن شکر، یک لایه‌بردار طبیعی است و پوست را تا دو برابر سم زدایی میکند. چربی پوست را کنترل کرده و زغال آن باعث می‌شود ناخالصی‌های پوست زدوده شود. شکر سیاه به  صاف و یکدست و نرم شدن پوست کمک می‌کند.

ماسک سرکه سیب فریمن

ماسک و اسکراب سرکه سیب که هم پاک کننده بوده هم اسکراب ملایم انجام می‌دهد و برای افرادی که منافذ باز دارند بسیار مناسب است. این محصول چند کاره پاکسازی پوست، لایه برداری آن، حذف چربی های زائد و مرطوب سازی آن را حتی برای پوست های حساس انجام می دهد. کائولین و رس بنتونیت به کار رفته در آن مثل یک سنگ پا برای پوست عمل کرده و چربی های اضافه و آلودگی های به جا مانده در عمق پوست را پاکسازی می‌کنند. همچنین برای کسانی که جوش دارند و صورتشان ملتهب است، به خوبی عمل می‌کند. ‏پی اچ پوست را تنظیم می‌کند و می‌توانید به عنوان پاک کننده هر روز از آن استفاده کنید.

ماسک آبرسان عسل اوتی

ماسک آبرسان عسل اوتی با خاصیت آبرسانی قوی بوده و در فرمولاسیون این محصول از ترکیبات ضد حساسیت استفاده شده تا از ایجاد آلرژی برای پوست‌های حساس جلوگیری کند. استفاده مرتب از این ماسک آبرسان، باعث آبرسانی عمیق و طولانی مدت، تسکین التهابات، کاهش خارش و سوزش، ضدعفونی کردن سطح پوست، محافظت از پوست در برابر اثر مخرب رادیکال‌های آزاد به علت خاصیت آنتی اکسیدانی می‌شود. همچنین باعث تقویت سد دفاعی پوست و کاهش لک های صورت میشود.

 

4.2/5 - (4 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید