معرفی کوتاهی از سیب سلامت و شرایط دریافت آن

امروزه مصرف کنندگان بیش از هر چیز به سلامت محصولاتی که مصرف می کنند اهمیت می دهند و اگر محصول مورد نظر از سلامت کافی برخوردار نباشد و یا اگر استاندارد های لازم را نداشته باشند خریداری نمی کنند، بنابراین اگر تولید کننده و یا توزیع کننده محصولات غذایی هستید حتماً با ما همراه باشید تا با روند ثبت سیب سلامت آشنا شوید. ما در این مقاله به صورت کامل درباره سیب سلامت مطالبی را ارائه نموده ایم، همراه ما باشید.

مدت اعتبار نشان سیب سلامت 2 ساله می باشد.

پس از درخواست متقاضیان  برای اخذ نشان سیب سلامت بررسی ها انجام می شود که در اداره نظارت بر محصولات غذایی محصولات را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند داد و با مدت اعتباری 2 ساله تا زمان حیات آن اعتبار داردکه در زمان پایان زمان مقرر شده محصولات مجدداً بازرسی و بدین ترتیب ارزیابی می شوند .

علامت و نشان سیب سلامت نشانگر چه مواردی می باشد؟

نماد سیب سلامت همان طور که از نامش پیداست به شکل یک سیب می باشد، سازمان غذا و دارو این نماد را به شکل سیب برگزیده تا مفهوم سلامت را به مخاطبان القاء نماید، این نماد متشکل از دو رنگ سبز و آبی است؛  به منظور سلامت و نظارت این سازمان می باشد.

برگی که در وسط نماد به شکل چشم طراحی شده نشان از نظارت سازمان غذا و دارو دارد و بیان کننده سلامت مصرف کننده می باشد، حروف f   اولین واژه کلمه food  به معنای غذا و واژه d نیز اول واژه drug به معنای دارو می باشد، به طور کلی نیز شکل اصلی این نماد به شکل سیب هم، نماد از سلامتی و ارزش غذایی محصولاتی دارد که این نماد بر روی بسته بندی آن ها درج شده است.

اگر بر روی بسته بندی های محصولات غذایی دارای نشان سیب سلامت توجه نمایید جدولی برای شرح مقادیر  و ارزش غذایی محصول را به طور دقیق ذکر شده است که مصرف کنندگان با مطالعه آن با داشتن شرایط جسمی خود محصول مورد نظر را خریداری نمایند.

در واقع نشان سیب سلامت به منزله ارگانیک یا طبیعی بودن محصول مورد نظر نسیت بلکه در فرایند بررسی برای اعطاء این نماد محصول مورد نظر مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد و در صورت داشتن مواد شیمیایی یا آلاینده های مضر این نماد به متقاضی اعطاء نمی شود.

اگر محصولی دارید که بر اساس پروتکل های سازمان غذا و دارو قابلیت دریافت سیب سلامت را دارد می توانید درخواست سیب سلامت آن را بدهید. توجه داشته باشید که درخواست سیب سلامت از طرف متقاضی در سامانه سازمان غذا و دارو ثبت می شود.

در قدم بعد معاونت سازمان غذا و دارو در سازمان نظارت بر محصولات غذایی پیگیری درخواست را انجام می دهد، در صورتی که مدارک و ملزومات درخواست کامل  و محصول از کیفیت مورد نظر سازمان غذا و دارو برخوردار باشد محصول برای بررسی و ارزیابی دقیق به کمیته کشوری ارسال می شود، این کمیته فرمول تهیه محصول را مورد ارزیابی قرار می دهد و در حالتی که محصول مورد نظر از کیفیت کامل برخوردار بود این نشان ارزشمند برای محصول مورد ارزیابی صادر می شود و می توانید آن را بر روی بسته بندی محصول مورد نظر درج نمایید.

شما وقتی شرکتی را به ثبت می رسانید نیاز دارید محصولات و خدماتی که ارائه می کنید را به دیگران معرفی کنید این امر با ثبت برند ممکن می شود. زیرا ثبت برند علامتی است که اشخاص با دیدن آن متوجه ارائه محصولاتی می شوند که شما آن را روانه بازار کرده اید به همین خاطر باید در انتخاب برندتان دقت و اطلاعات لازم و کافی داشته باشید یعنی برندتان نباید شبیه برندهایی باشد که قبلا به ثبت رسیده است.

گام ابتدایی برای ثبت برند انتخاب بهترین نام و متناسب ترین نام برای برند مورد نظر می باشد که باید از سوی متقاضی ثبت علائم تجاری به اداره مالکیت معنوی فرستاده شود. برای اسان شدن امور می توانید انتخاب بهترین نام و متناسب با فعالیت خود را به کارشناسان مجرب ثبت علائم تجاری بسپارید.

در صورتی که می خواهید برای ثبت شرکت خود اقدام کنید باید این امر را به اشخاصی بسپارید که در این امر خبره هستند. برای اطلاعات بیشتر به سایت ثبت شرکت ایلیا (https://eliya.ir)  مراجعه کنید و برای اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص ثبت شرکت از طریق کانال های زیر با ما در تماس باشید.

ایمیل جهت مشاوره : [email protected]

شماره تلفن جهت مشاوره : 02632137

آدرس پستی : کرج، میدان آزادگان، به سمت طالقانی، برج سایه، طبقه 2

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید