نکات مهم هنگام زدن سایه ابرو

در شرایطی که ویروس کرونا باعث ایجاد مراقبت‌های شدیدتر و پوشاندن بخش‌های زیادی از صورت شده، آرایش بخش‌های بیرون مانده از ماسک، بیشتر از همیشه اهمیت پیدا کرده است و یکی از این بخش‌های اساسی، ابروها هستند.

ابروهای هر فرد بسته به رنگ، مدل و نوع ضخامت، تاثیر زیادی روی زیبایی او دارند و به ویژه روی فرم چشم‌ها تاکید می‌کنند.

برای آرایش ابرو به چه لوازمی نیاز دارید؟

لوازم آرایشی مورد نیاز برای داشتن ابروهایی زیبا و پرپشت شامل موارد زیر می‌شود. علاوه بر این موارد که ضروری هستند، دو گزینه ریمل ابرو و کانسیلر را هم می‌توانید برای گرفتن نتیجه بهتر به این فهرست اضافه کنید.

سایه یا کانتور ابرو

سایه ابرو یکی از بهترین لوازم آرایشی با استفاده بسیار آسان است که می‌تواند ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی ظاهر شما را عوض کرده و ابروهایی با ضخامت دلخواه، رنگ مورد نظر و حتی مدلی که همیشه دوست داشته‌اید به شما ارائه دهد. سایه‌ها به صورت پودرهای فشرده‌ تک رنگ طراحی می‌شوند یا در یک پالت به همراه رنگ‌های دیگر قرار دارند. پیشنهاد ما این است که حداقل دو رنگ کانتور ابرو داشته باشید. این دو رنگ در مراحل سایه زدن ابرو به کار شما خواهد آمد.

مداد ابرو

مداد ابرو از ابزارهای آرایشی است که شاید مدت زمان استفاده از آن نسبت به سایه برای رسیدن به نتیجه مطلوب بیشتر باشد. مدادها یا به صورت پیچی طراحی شده‌اند و یا به صورت معمولی. اگر از مداد پیچی استفاده می‌کنید بسیار دقت داشته باشید که نوک مداد را بسیار کوتاه بگیرید، چون نوک مداد، بر اثر فشار خواهد شکست. اگر هم از مداد معمولی استفاده می‌کنید، بهتر است نوک آن همیشه تراشیده و تیز باشد تا خطوط نازک‌تر و طبیعی‌تری به شما بدهد.

برس ابرو

یکی از کاربردی‌ترین انواع برس آرایشی برای هر خانمی، برس ابرو است.. پیشنهاد ما تهیه یک برس نازک مخصوص ابرو است که معمولا قسمت مویی آن به صورت کج برش خورده و بسیار ظریف و نازک است.

برس تخصصی ابرو به درست زدن سایه و کانتور ابرو کمک زیادی می‌کند و باعث می‌شود بهترین نتیجه را از آرایش ابروها به دست آورید.

برای آرایش ابرو این دو منطقه را بشناسید

قبل از اینکه بتوانید زدن سایه ابرو را شروع کنید، باید از طریق دو روش زیر بخش‌های مهم ابرو را بشناسید.

نحوه شناسایی شروع ایده‌آل ابرو

براش ابرویتان را بردارید و کنار بینی‌تان قرار دهید. منطقه‌ای که در بالای صورت، انتهای براش به آن می‌رسد، نقطه‌ای است که ابروها به صورت ایده‌آل بهتر است از آنجا شروع به رویش کرده باشند.

نحوه شناسایی انتهای ایده‌آل ابرو

براش ابرو را با زاویه 45 درجه در انتهای بیرونی چشم‌ها قرار دهید و محل تقاطع آن را با ابروها پیدا کنید. این نقطه همان جایی است که ابروها بهتر است به صورت ایده‌آل در آنجا تمام شوند. پیدا کردن این نقطه نقش مهمی در طبیعی کردن آرایش شما ایفا خواهد کرد.

ابروها را برس بکشید

بعد از پیدا کردن نقاط بالا با استفاده از براش مخصوص ابرو، ابروها را رو به بالا برس کنید. در صورت نامنظم بودن، با استفاده از قیچی ابرو آن‌ها را منظم کنید.

آرایش ابرو

روش اول؛ استفاده از سایه ابرو به تنهایی

در روش اول برای آرایش ابروها لازم است که از پالت سایه یا سایه‌های تک رنگ که قبلا گفته بودیم دو رنگ انتخاب کنید.

ابتدا با استفاده از براش مخصوص ابرو مقداری سایه رنگ روشن‌تر را از ابتدای خط رویش ابروها تا انتهای آن بزنید و آن را خوب پخش کنید. دقت کنید که سر ابروها باید نسبت به انتهای آن روشن‌تر باشد، بنابراین در این بخش نگذارید سایه زیادی روی هم قرار بگیرد.

در مرحله بعد سراغ سایه رنگ تیره‌تر بروید و کمی عقب‌تر از ابتدای خط رویش رو به انتها را سایه بزنید. اگر بتوانید حرکات برس را به نرمی و با کمی حالت دایره شکل اما بدون فشار روی ریشه ابروها انجام دهید، نتیجه طبیعی‌تر میشود.

روش دوم: زدن سایه ابرو بعد از مداد

در این روش می‌توانید بخش‌هایی از ابروها را که خالی شده‌اند با استفاده از مداد و کشیدن شکل تار مو پر کنید، تار موها را به جهت رویش مو و با نوک تیز مداد بکشید.

بعد از ایجاد خطوط لازم با مداد، سایه ابرو را به آرامی روی سراسر ابروها پخش کرده و به صورت دورانی و بدون فشار به ریشه‌ها حرکت دهید.

محو کردن سایه ابرو را فراموش نکنید

در هر دو روش بالا باید تمام خطوطی را که به نظر پررنگ می‌رسند و توی ذوق می‌زنند، محو کنید. این خطوط شامل خطوط ایجاد شده توسط مداد ابرو و به ویژه شامل نقاط ایجاد شده با سایه ابرو هم می‌شود.

در مرحله محو کردن یا Blending نیز باید رنگ سایه ابرو را یک‌دست کنید؛ البته به جز بخش ابتدایی رویش ابروها. اگر تراکم رنگ این نقطه بالا باشد، فاصله بین چشم‌هایتان کم به نظر می‌آید و زیبایی شما را تحت تاثیر این مسئله قرار می‌دهد.

تمیز کردن خطوط بیرون زده ابروها

بعد از اینکه با استفاده از یکی از دو روش بالا و سپس محو کردن، بخش اصلی آرایش ابرو را انجام دادید، نوبت به تمیز کردن بخش‌های زاید می‌رسد. بسیاری از آرایشگران توصیه می‌کنند با استفاده از هایلایتر در زیر ابروها، خطوط را منظم جلوه دهید؛ اما پیشنهاد ما این است که اگر به دنبال یک آرایش طبیعی هستید، به جای هایلایتر از کانسیلر استفاده کنید.

کی از ریمل ابرو استفاده کنیم؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های آرایش ابرو، مرحله پیش از پایان آن است. درست زمانی که آرایش ابروها را انجام دادید و با استفاده از کانسیلر خط ابروها را منظم کردید، نوبت به استفاده از ریمل ابرو می‌رسد. دلیل اینکه به جای ژل ابرو که می‌تواند تثبیت کننده خوبی باشد، ریمل را پیشنهاد می‌دهیم این است که ریمل‌ها خودشان رنگ دارند و آرایش را بهتر می‌کنند.

دقت داشته باشید که با استفاده از لوازم آرایشی بی‌کیفیت برای ابروها، احتمال سنگین شدن آرایش، حساسیت پوستی و حتی ریزش ابرو وجود خواهد داشت.

برای خرید بهترین برندهای لوازم آرایشی از فروشگاه اینترنتی روژا کلیک کنید.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم