نکات بهداشتی زنان و اهمیت رعایت آن ها

نکات بهداشتی زنان تاثیر زیادی در سلامت آن ها به خصوص قدرت باروری می باشد. براساس تحقیقات پزشکان عوامل محیطی بر سلامت دستگاه تناسلی و باروری تاثیر می گذارند. در یکی تحقیقات اخیر مشخص گردید، پوشیدن شلوارهای تنگ و فاق کوتاه در جریان خون ناحیه دستگاه تناسلی، تاثیر منفی دارد و همین امر می تواند توانایی بارداری زنان را مختل سازد.در ادامه این مقاله می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم و در مورد جایگاه و اهمیت لباس زیر زنانه در باروری آن ها بپردازیم.

آیا شلوارهای تنگ عفونت های زنانه را تشدید می کند؟

مهمترین مشکلی که در خانم ها در هنگام پوشیدن دائمی شلوارهای تنگ و فاق کوتاه رخ می دهد؛ ایجاد عفونت های قارچی می باشد. دلیل علمی آن این است که؛ این نوع از شلوارها رطوبت را در خود نگه می دارند و مانع از تبخیر می شوند و این رطوبت دائمی احتمال به وجود آمدن عفونت های قارچی را تشدید می بخشید.مورد دیگر سایش و ارتباط بیشتر شلوار تنگ با پوست و ریشه موها است که بخصوص قسمتی که اپیلاسیون شده است؛ احتمال ایجاد عفونت در ریشه های مو وجود دارد.

لباس زیر تنگ بپوشیم یا نه؟

لباس زیرهای تنگ هم مانند شلوارهای تنگ و فاق کوتاه مانع از تبخیر رطوبت شده و استفاده طولانی مدت آن ها در طول روز ممکن است باعث اذیت تان بشوند. شورت لامبادا زنانه در بسیاری مواقع کاملا فانتزی است و در مواقع خاص پوشیده می شود. این شورتهای لامبادا ظاهری جذاب و دلفریب دارند و شما بانوی عزیز می توانید در خصوصی ترین زمان های زندگی تان آن ها را بر تن کنید و عشق میان خودتان و همسرتان را دوچندان نمایید.یادتان نرود که تاثیر برتن داشتن لباس زیر شیک در روابط زناشویی از لحاظ روانشناسی به اثبات رسیده است؛ هم بر روی روحیه شما و هم اعتمادبنفس تان تاثیر دوچندان دارد.لباس زیر

چرا باید به نیلاتن به عنوان فروشگاه اینترنتی لباس زیر اعتماد کنم؟

فروشگاه اینترنتی لباس زیر نیلاتن در زمینه فروش انواع لباس زیرهای زنانه اعم: شورت زنانه، انواع سوتین، انواع شورت های لامبادا و همینطور جدیدا محصولات ورزشی مانند لگ های ورزشی و جوراب های شیک، ساده و ورزشی را به محصولات خود اضافه نموده است.در این سایت فروشگاهی، برای کاربران شرایطی فراهم شده است که؛ با مشاهده لیست محصولات از میان برندهای خاص و معتبر ایرانی و خارجی، بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.مهمترین ویژگی نیلاتن کنترل بر روی کیفیت محصولاتش می باشد به همین منظور با برندهای معتبر همکاری می کند و تمامی کالاها از نظر نوع دوخت، کیفیت نوع پارچه و طرح های آن ها، بررسی شده اند و سپس در سایت به ثبت می رسند.شورت زنانه توری پرفروش ترین محصول موجود است که بانوان با اعتماد به ما این کالا را با کیفیتی عالی و قیمتی کاملا اقتصادی به صورت پک های 6 یا 12 تایی تهیه می کنند.مزیت رقابتی دیگررقابت در کنارشرکت های معتبر همچون دیجی کالا، خانومی و نیلاتن است.حضور مشاوران و کارشناسان تخصصی، دلیل دیگر برای انتخاب فروشگاه اینترنتی نیلاتن است. در هنگام خرید سوتین شما باید حتما اندازه دقیق تان را بدانید می توانید در صورت ابهام با کارشناسان تماس بگیرید و از آنها مشاوره دریافت نمایید.شورت لامبادا شیک محصول پرفروش دیگر نیلاتن است که مخاطب اصلی آن خانم های مشکل پسند دارای استایل خاص می باشد. این مدل از شورت ها همانطور که بیان نموده ایم بیشتر برای تحریک و در مواقع خاص پوشیده می شود و از محبوبیت زیادی در بین بانوان برخوردار است. این مدل را در به همراه لباس های مجلسی و شلوارهای تنگ و چسبان می توان پوشید.حواستان باشد که شورت لامبادا برای استفاده دائمی و روزمره اصلا مناسب نیست و از نظر پزشکی پوشیدن همیشگی آن در کل روز تائید نمی شود.

نحوه شستشو انواع لباس زیر

نکات زیر را باید در هنگام شستن انواع  لباس زیر زنانه در نظر داشته باشید:
  • انواع لباس زیر را باید قبل از پوشیدن برای اولین بار، به خوبی بشویید.
  • اگر جنس پارچه از نوع نخی است می توان با آب با دمای حدود 80 تا 90 درجه سانتی گراد بشویید.
  • عدم استفاده با ماشین لباسشویی و ترجیحا با دست بشویید.
  • برای خشک شدن در معرض هوای آزاد و نور خورشید قرار دهید.

تحرک داشته باشید

پشت میز نشینی برای طولانی مدت و بی حرکت جایی نمانید. این عدم تحرک مخصوصا در بانوان، احتمال به وجود آمدن عفونت های قارچی را تشدید می کند. داشتن محلول شست و شو برای خانم های شاغل که مجبورند برای طولانی مدت در یک جا بنشینند؛ الزامی است؛ که روزی یک الی دوبار از آن استفاده کنند.در صورت امکان هر ساعت برای چند دقیقه از جای خود بلند شوید و برای حدود پنج دقیقه راه بروید. همین پیاده روی کوتاه، احتمال بروز عفونت و یا قارچ را کاهش می دهد.

نکات بهداشتی

1- خانم های باردار، شیرده و یا یائسه، سطح هورمون های آن ها در حال تغییرات است و نوسان دارد و به همین دلیل باید بیشتر موارد بهداشتی را رعایت کنند.2- پس از حمام با یک حوله نرم و لطیف به آرامی ناحیه تناسلی را خشک کنید.3- از صابون و شامپوهای ملایم و بدون عطر برای استحمام استفاده نمایید.4- نوارها و پدهای بهداشتی را هر چهار یا شش ساعت یک بار تعویض نمایید. حتما باید دست ها در هنگام عوض کردن، تمیز باشند.5- از وان آب داغ و جکوزی استفاده نکنید.6- می توانید برای خشک کردن به جای استفاده از دستمال های توالت معطر و رنگی، از پارچه های نخی استفاده نمایید. و دستمال ها را روزانه بشویید و در آفتاب خشک نمایید.7- پس از شنا کردن، حتما حمام بروید و خودتان را با آب و صابون به خوبی بشویید.8- یک رژیم غذایی سالم و سرشار از سبزیجات و میوه های تازه  داشته باشید و کمتر از غذاهای سرخ شده و فست فودی استفاده نمایید.
1/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید