نوع کفپوش چه تاثیری در سلامتی و خستگی شما دارد؟

به منظور کاهش و جلوگیری از خستگی در محیط ها به ویژه فضاهای کاری، کفپوش ضد خستگی یک راهکار مفید و کارآمد محسوب می شود. کفپوش ضد خستگی، ضمن پوشش سطوح مختلف، به علت بافت انعطاف پذیر، در کاهش خستگی کارگران از درجه اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در بسیاری از محیط های صنعتی و ورزشی از کفپوش گرانولی به این منظور استفاده می شود. ایستادن زیاد در یک موقعیت و برای مدت زمان طولانی، سبب بروز مشکلات و ناراحتی در اندام های تحتانی بدن و به ویژه پاها می شود.

خستگی ناشی از قرار گرفتن در یک موقعیت ثابت، علاوه بر ایجاد درد در زانوها، مفصل ران و پاها، سلامت فرد را نیز بشدت تحت شعاع خود قرار می دهد. به طور کلی، ایستادن طولانی مدت به منظور انجام وظایف محوله شده در محیط های کاری و در وضعیت ثابت، بر روی ناحیه کمر و ستون فقرات تاثیر نامطلوب از خود بر جای می گذارد. ادامه این روند با مشکلاتی مانند کمر درد و ایجاد دردهای مزمن در این ناحیه از بدن همراه می باشد. ایستادن در وضعیت ثابت در بسیاری از مشاغل، جزء لاینفک کار به شمار می آید. در این میان و برای به حداقل رساندن آسیب های جسمانی، استفاده از یک کفپوش با کیفیت و انعطاف پذیر بسیار لازم و ضروری می باشد. کفپوش ضد خستگی ضمن دوام و کیفیت بالا، در کاهش آسیب های فیزیکی و جسمانی در محیط های کاری نقش بسزایی را ایفا می نماید.

ضرورت و لزوم استفاده از کفپوش ضد خستگی

کفپوش ضد خستگی، تاثیر چشمگیری در به حداقل رساندن مشکلات جسمی و فیزیکی ناشی از ایستادن در موقعیت ثابت از خود برجای می گذارد. اگرچه ایستادن به عنوان یک وضعیت نرمال و طبیعی محسوب می شود، اما ایستادن زیاد و برای مدت زمان طولانی رابطه مستقیم و تنگاتنگی با مشکلاتی نظیر درد در ناحیه پا و کمر دارد. همچنین ایستادن دراز مدت با مشکلاتی مانند خشکی گردن، خستگی عضلانی زیاد، واریس و ورم پا همراه می باشد. ایستادن در موقعیت ثابت و عدم تحرک، سبب محدودیت در حرکت به اطراف برای کارمندان می گردد. عدم انعطاف پذیری و محدودیت در انتخاب موقعیت و همینطور نوع حالت بدن، یکی از دلایل اصلی ایجاد مشکلات فیزیکی و جسمی می باشد.در ورزشگاه ها و جاهایی که از صندلی استادیومی با جنس پلاستیک استفاده می شود منعطف بودن محیط زیر صندلی ها و محل عبوراهمیت زیادی در ارگونومی و جلوگیری از آسیب به اندام ها دارد.  چنانچه استانداردهای لازم و اصول ارگونومی بدن در این شرایط رعایت نشده باشد، تبعات و آسیب های جدی فیزیکی را با خود به همراه دارد. در چنین مواقعی، استفاده از کفپوش ضد خستگی، تا حد بسیار زیادی مشکلات به وجود آمده در این زمینه را مرتفع می سازد.

کف پوش

درصد زیادی از کارکنان برای انجام بهینه وظایف کاری و به سبب طبیعت شغل خود، ناچار به سرپا ایستادن می باشند. ایستادن طولانی مدت علاوه بر خستگی عضلات پاها، کمر درد، گرفتگی عضلات و فرسودگی کارکنان را با خود به همراه دارد. این مشکلات ضمن به مخاطره انداختن سلامتی فرد، راندمان و بازده کاری و کارایی شخص را تحت تاثیر قرار می دهد. خستگی عضلات می تواند در دراز مدت سبب ایجاد دردهای مزمن و آسیب های جدی به مفاصل شود. در این شرایط برخورداری از کفپوش ضد خستگی، یک راهکار مناسب و در عین حال کاربردی برای جلوگیری از این مشکلات به شمار می  آید.

تاثیرات مهم کفپوش ضد خستگی در محیط کاری

از آنجایی که کفپوش ضد خستگی متناسب با استانداردهای روز و اصول ارگونومی تهیه و تولید می گردد، استفاده از این محصولات در تامین سلامت و امنیت کارکنان کمک شایانی می کند. حالت پذیری و بافت انعطاف پذیر این محصول به ویژه در هنگام ایستادن و قرار گرفتن در یک موقعیت ثابت، کاهش خستگی عضلات و اندام تحتانی بدن را سبب می شود. در این حالت کارمندان با آسودگی خاطر و بدون ایجاد مشکل یا ناراحتی در اندام های خود به انجام فعالیت های محول شده مشغول می گردند. بسیاری از کارمندان به هنگام سرپا ایستادن از مشکلات و دردهای جزئی یا مزمن به وجود آمده در عضلات پاها و کمر خود گله مند هستند. ادامه این روند علاوه بر افزایش مشکلات جسمی، کارایی و بازده آنها را نیز کاهش می دهد. در چنین شرایطی، استفاده از کفپوش ضد خستگی ضمن تامین سلامت جسمی آنها، بسیاری از مشکلات فیزیکی را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین این محصولات در جلوگیری از کمر درد، گرفتگی عضلات پاها و درد ساق ها، دردهای پاشنه پا، گرفتگی و خستگی عضلات نیز بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشند.

کف پوش

ویژگی ها و مشخصات کفپوش ضد خستگی

در ساختار کفپوش ضد خستگی، لاستیک های طبیعی احیا شده و بازیافتی بکار رفته است. استفاده از مواد اولیه مرغوب و استاندارد، منجر به ارتقای سطح کیفی محصول شده است. دوام و استحکام این نوع کفپوش در وضعیت بسیار مطلوبی به سر می برد. ضخامت مناسب بافت محصول، ویژگی ضد خستگی بودن را در این کفپوش به نحو مطلوب میسر ساخته است. انعطاف پذیری و دوام بالای کفپوش، از دیگر ویژگی های شاخص آن به شمار می رود. استحکام مناسب کفپوش ضد خستگی، مقاومت آن را در برابر عوامل محیطی و مواد شیمیایی تضمین می کند. همچنین در برابر تابش نور آفتاب نیز از مقاومت قابل توجهی برخوردار می باشد. این محصولات ضمن سازگار بودن با محیط زیست، هیچگونه مواد سمی و خطرناک و عارضه جانبی را با خود به دنبال ندارد. ضد آب بودن و مقاومت بالا در برابر رطوبت، از دیگر مشخصات تاثیر گذار این نوع کفپوش محسوب می شود. این کفپوش ها سلامتی و امنیت کارمندان را به نحو مطلوب تامین می سازند. کفپوش ضد خستگی، برای پوشش سطوح سفت و سخت و ایمن سازی محیط مورد نظر، راهکار مناسب و مطلوبی به شمار می رود. این محصولات در ضخامت متنوع و گوناگون طراحی و تولید می شوند. قیمت مقرون به صرفه و مناسب، از ویژگی های مهم و حائز اهمیت این محصولات محسوب می شود. سفارش و خرید کفپوش ضد خستگی، یک راه حل ارگونومیک برای کاهش مشکلات جسمی و فیزیکی در محیط کار تلقی می گردد. این مدل کفپوش ها علاوه بر محیط های صنعتی و کاری مختلف، در مشاغلی مانند صندوقداری، تحویلداری، بیمارستان ها و سایر مشاغل خدماتی کاربرد دارند.

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید