اقدامات پس از جراحی فک

نوع مراقبت های پس از جراحی فک بسیار در پاسخی که از این عمل جراحی می گیرید مهم است. از این رو اگر کاندید این کار هستید و یا در شرف آن می باشید خوب است که با مراقبت های پس از جراحی آشنا شوید تا بتوانید بهترین نتیجه را از این کار بگیرید.

حرکت کنید

باید بدانید که چقدر مهم است که هر چه زودتر از جای خود بلند شوید و حرکت کنید، درست است در روز دوم، پس از جراحی فک، غیر ممکن به نظر می رسد، اما به بازگرداندن قوای جسمی و ذهنی بسیار کمک می کند. همچنین به کاهش تورم و افزایش جریان خون کمک زیادی می کند. این مهم بود و همچنین در نظر داشته باشید که چقدر بهتر و قوی ‌تر است که در اطراف قدم بزنید و هوای تازه بگیرید.

انتظار آبریزش زیاد داشته باشید

وقتی صحبت از آب دهان شد، کاش می دانستید چقدر زیاده روی می کند! اگرچه این یک فرآیند طبیعی پس از جراحی فک است، اما بسیار آزاردهنده است. هیچ راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد. تنها کاری که می‌توانید بکنید استفاده از حوله و سرنگ‌های لامپ بچه برای خلاص شدن از شر آن است.

بی حسی در صورت شما

در طول دوره نقاهت جراحی فک، صورت، لب ها، چانه، بینی و چشمان شما بی حس می شوند و وقتی شروع به بهبودی می کنید، این احساس به هیچ وجه بر نمی گردد. این یک احساس غیرعادی است که توصیف آن بسیار دشوار است. این احساس برای همه افراد متفاوت خواهد بود و تقریباً احساس «سوزن و سوزن» را دارد مثل زمانی که پایتان به خواب می ‌رود، البته باید بدانید که به آن شدت نیست. این یک احساس سوزن سوزن و گرم است که راحت شدن با آن کمی دشوار است. پارچه‌ های گرم، پارچه‌ ها و پدهای گرمایشی می‌ توانند در شروع این اتفاق به شما کمک کنند، البته هیچ چیز باعث نمی شود این احساس به طور کامل در شما از بین برود، ولی گرما به بهبود شما کمک می کند!

شما احساس اطمینان بیشتری خواهید کرد

وقتی که کاملاً بهبود بیابید، می بینید که می توانید راحت تر از آنچه فکرش را می کردید از این مشکل عبور کنید. در حالی که به نظر می رسد بسیار ترسناک باشد و برخی از روزها سخت تر از روزهای دیگر هستند. البته گاهی اوقات ممکن است که مانند یک جاده بی پایان احساس شود، اما دکتر مجید صالح به شما قول می دهد که در پایان نور و شادی بی نظیر را مشاهده کنید.

بسته های یخ مهم هستند

در اقدامات پس از جراحی فک کیسه های یخ بسیار زیاد مهم هستند و از اهمیت بالا برخوردارند. نگه داشتن یخ حتی برای چند هفته اول برای کمک به ناراحتی بسیار موثر است. یخ به پوستتان احساس خنکی و آرامش می بخشد و به کاهش تورم کمک زیادی می کند. به شما توصیه می کنم 3 تا یا حتی بیشتر کیسه یخ در حالت آماده به کار داشته باشید تا در صورت نامرتب شدن یا فرسودگی کیسه یخ، کیسه یخ های دیگری داشته باشید تا بهتر نتیجه بگیرید.

دهان خود را تمیز نگه دارید

در چند روز اول پس از جراحی فک مسواک زدن سخت خواهد بود، اما مراقبت از دهان بسیار ضروری است. مطمئن شوید که شما یا مراقبتان تمام تلاش خود را می ‌کنید تا دهانتان را تمیز و شستشو دهید. این برای جلوگیری از عفونت و ایجاد حفره ها در این زمان بسیار مهم است.

مقابله با درد

بسیار بسیار مهم است که در چند روز اول از داروهای ضد درد استفاده کنید تا اینکه بتوانید عملکرد و پیشرفت را احساس کنید. البته ممکن است که در چند روز اول باعث گیجی از بیهوشی، داروها، خستگی و خواب شود. هرکسی درد را به طور متفاوتی کنترل می کند و فردی است، اما مهم است که در چند روز اول از آن جلوتر بمانیم. بسیاری از این داروها باید از طریق سرنگ مصرف شوند و طعم وحشتناکی دارند. مهم این است که چیزی برای شستن آنها در دست داشته باشید.

قدر پیشرفت های کوچک را بدانید

پیشرفت ها و دستاوردهای کوچک در روند بهبودی بسیار باعث این هستند که شادی در شما حاصل شود. این در حالی است که بهبودی طولانی و بسیار سخت است و بسیاری از آن خارج از کنترل ما است ولی قرار است که شما لحظات شادی از رشد داشته باشید. مواردی مانند لبخند گسترده‌ تر، نشستن طولانی‌ تر بیرون، آب‌ ریزش کمتر، بازتر کردن دهان، جویدن غذاهای جدید، خوابیدن در طول شب، کاهش تورم، شادی و انگیزه زیادی برای ادامه راه، مثبت ماندن و تلاش برای بهبودی به ارمغان می‌آورد. این لحظات چیزی است که شما شروع به زندگی برای آن می کنید و باعث می شود روند بسیار سریع تر پیش برود.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم