خرید و فروش تجهیزات پزشکی

علم پزشکی علم بسیار فرار و گسترده‌ای است که هدف اصلی آن سلامت جسم و جان بیماران تلقی می‌شود. یکی از مهم‌ترین مواردی که در این علم مورد بحث قرار می‌گیرد و هدف واحدی را با این رشته در پیش دارد، تجهیزات این رشته است. از خرید و فروش تجهیزات پزشکی همواره به عنوان یکی از پر دغدغه‌ترین موارد این رشته می‌توان یاد نمود چرا که با افزایش بیش از حد دلالان و ورود تجهیزات فیک و تقلبی آن هم با واسطه که تأثیر زیادی بر روی نوسان قیمت محصولات در بازار فروش دارد، عملاً این فرایند کمی سخت و چالش بر‌انگیز خواهد بود.

اما چگونه می‌توان اقدام به خرید و فروش آسان تجهیزات پزشکی بدون واسطه نمود؟ موضوعی است که در این بخش قصد داریم به معرفی آن بپردازیم. در ادامه به برخی سوالات متداول پاسخ خواهیم داد.

تجهیزات پزشکی چیست و چه کاربردی در علم پزشکی دارد؟

تجهیزات پزشکی به وسایل و ابزارآلاتی گفته می‌شود که در علم پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر کدام از این تجهیزات وظایف خاص خود را انجام می‌دهند. البته این تجهیزات می‌تواند به صورت نرم افزای و یا سخت افزای باشد و در اختیار پزشک قرار بگیرد. با این حال این تجهیزات برای اهداف خاصی با مدل و نوع متفاوتی تهیه و تولید شده‌اند که در ادامه به معرفی و بررسی انواع تجهیزات پزشکی و چگونگی خرید و فروش تجهیزات پزشکی به کمک پلتفرم مدک خواهیم پرداخت.

بررسی انواع تجهیزات پزشکی و اهداف آن‌ها

همان طور که گفته شد، تجهیزات پزشکی انواع متفاوتی دارد و این موضوع یکی از چالش برانگیز‌ترین موارد در هنگام خرید و فروش آسان تجهیزات پزشکی است. با این حال با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و فناوری‌های به‌خصوص می‌توان شاهد تنوع بسیار بالای این دسته از محصولات بود. در حالت کلی این تجهیزات بنا به نوع ساخت، فناوری استفاده شده، شکل و شمایل و… کاربرد‌های متنوعی را در علم پزشکی بر عهده دارند. به عنوان مثال از مهم‌ترین کاربرد‌های این تجهیزات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
• تجهیزاتی که به صورت مستقیم بر روی ضدعفونی و یا تمیز نمودن بدن بیماران تأثیر می‌گذارند.
• برطرف نمودن درد و کاهش آن در صورت بروز و ایجاد صدمه به اعضای بدن
• تجهیزاتی که باعث می‌شوند پزشکان بتوانند تحقیق و تلاش بیشتری را بر روی انواع بیماری‌ها داشته باشند و …

آیا راهی برای خرید و فروش آسان تجهیزات پزشکی وجود دارد؟

متأسفانه وجود دلالان تأثیر بسیار مخربی بر روی بازار خرید و فروش تجهیزات پزشکی داشته است و بعضا محصولات و تجهیزات پزشکی با قیمت‌های متنوعی در بازار به فروش می‌رسند اما سامانه جدیدی راه‌اندازی شده است تا به صورت مستقیم پزشکان بتوانند انواع محصولات و تجهیزات پزشکی خود را با قیمت مناسب و بدون واسطه تهیه کنند. مدک (medeck) پلتفرمی جامع و کاملا‌ ایده‌آل است که شرایط خرید و فروش آسان تجهیزات پزشکی را فراهم نموده است. در این سایت کارشناسان و شرکت‌های تجهیزات پزشکی می‌توانند انواع لوازم و تجهیزات پزشکی اعم از زیبایی، پوست و مو، دندانپزشکی و …خود را به فروش برسانند. همچنین مراکز درمانی، پزشکان و متخصصین حوزه سلامت قادر به درج نیازمندی‌های سایت خود در پلتفرم مدک خواهند بود. بنابراین برای خرید و فروش تجهیزات پزشکی می‌توانید به پلتفرم مدک مراجعه نمایید.

هدف اصلی از راه‌اندازی سامانه خرید و فروش تجهیزات پزشکی چیست؟

هدف اصلی راه‌اندازی این سامانه حذف واسطه‌ها به منظور کاهش قیمت و افزایش کیفیت تجهیزات و لوازم پزشکی است به صورتی که تولید‌کننده و مصرف‌کننده به صورت مستقیم با هم در ارتباط باشند که این موضوع بدون شک تحول مناسبی را در این حوزه برای فعالان به وجود می‌آورد.

در حال حاضر چه نوع تجهیزاتی در پلتفرم مدک وجود دارد؟

این سایت در حال حاضر در دسته‌بندی‌های تجهیزات مراقبت از کرونا، تجهیزات دندان پزشکی، تجهیزات زیبایی، تجهیزات چشم پزشکی، تجهیزات مراقبت از بیمار در منزل و… محصولات متنوعی را عرضه می‌کند. در زیر به شرح مختصر هر یک از تجهیزات پزشکی می‌پردازیم.

  • تجهیزات مراقبت از کرونا 

همان طور که می‌دانید کرونا یکی از بیماری‌های خطرناک ویروسی است که کل دنیا را درگیر خود نموده و متأسفانه باعث مرگ و میر بسیاری از افراد شده است. با این حال تجهیزات و لوازم مراقبتی از این بیماری برای عموم مردم و به خصوص پزشکان در صنف‌های مختلف وجود دارد که با تهیه آن‌ها می‌توان از بروز موارد جدی‌تر و همچنین کنترل و یا شناخت بیماری استفاده نمود. در بسیاری موارد وجود این تجهیزات باعث آرامش و یا حتی نجات بیمار خواهد شد.  این تجهیزات شامل: انواع پالس اکسیمتر، تب سنج دیجیتال، دستکش‌های ونیل، دستگاه‌های ضد عفونی‌کننده و… می‌شود.

دندان پزشکی یکی از شاخه‌های علم پزشکی است که به سلامت دهان، دندان و فک بیمار می‌پردازد. دندان‌ها به طور ژنتیکی و یا سهل‌انگاری ممکن است دچار آسیب شوند. برای رفع این مشکل چاره‌ای جز رجوع به دندانپزشکی نخواهد بود. اما آنچه که مهم است علاوه بر تبحر و علم  پزشک، تجهیزات دندانپزشکی است که برای درمان دندان بیمار استفاده می‌کنند. در حرفه دندانپزشکی تجهیزات و لوازم بسیار متنوعی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها کاربرد‌های متنوعی دارند. به عنوان مثال از مهم‌ترین این تجهیزات می‌توان به: دستگاه جرم‌گیری، دستگاه پیزوسرجری، دستگاه لایت کیور، دستگاه رادیوگرافی و… اشاره نمود.

هر انسانی علاقه‌ی فطری به زیبایی دارد. بنابراین برای رسیدن به این زیبایی به هر روشی رجوع می‌کند. از ساده‌ترین نوع آن که لوازم آرایش است تا پیچیده‌ترین آن که رفتن زیر تیغ‌ جراحی است. جراحی‌های زیبایی خود به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها شامل تجهیزات مختلف و متنوعی است. با این حال از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین تجهیزات این حوزه می‌توان به دستگاه هایفو، دستگاه لاغری، دستگاه لیزر و… اشاره داشت.

  • تجهیزات چشم پزشکی 

علم پزشکی به صورت مستقیم بر روی سلامت چشم و عنبیه تمرکز دارد؛ در این خصوص به دلیل اهمیت و ماهیت این رشته، تجهیزاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا پزشکان بتوانند با بهره‌گیری از آن‌ها بر روی شبکه چشم تسلط داشته باشند. از این رو از مهم‌ترین تجهیزات این رشته می‌توان به چارت ال ای دی، رتینوسکوپ، تونومتر و… اشاره نمود.

 

  • تجهیزات تنفسی

در برخی از حالات، بیماران ممکن است دچار اختلال تنفسی یا کمبود اکسیژن شوند که هدف استفاده از تجهیزات تنفسی اکسیژن‌رسانی به این تیپ از بیماران است. با این حال به کمک این تجهیزات به سادگی می‌توان اختلالات و محدودیت‌های تنفسی را تشخیص داد و حتی آن‌ها را رفع نمود. از جمله مهم‌ترین تجهیزاتی که در این دسته وجود دارد می‌توان به کپسول اکسیژن، دستگاه ونتیلاتور، لیوان اکسیژن ساز و… اشاره نمود.

  • تجهیزات مراقبت از بیمار در منزل 

مراقبت از بیمار در منزل عموماً بسته به حال و شرایط بیمار می‌تواند نیازمند تجهیزات مختلف و متنوعی باشد. از این‌رو برای آن که بتوان شرایط متعادل‌تری را برای بیمار در منزل فراهم کرد و سلامتی او را تضمین نمود، نیازمند تهیه تجهیزاتی است. این تجهیزات شامل: بالابر بیمار، تخت‌های بیمارستانی، ابزار‌های مراقبت از بیمار، وسایل حرکتی، ابزار‌های کمک حرکتی و… اشاره داشت.

  • تجهیزات آزمایشگاهی

این تجهیزات مجموعه‌ای از لوازم و وسایل آزمایشگاهی هستند که عموماً برای دانشجویان رشته‌های علوم پایه، محققین و دانشمندان آزمایشگاه ضروری و لازم است و از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات این رشته می‌توان به سکوبندی (رویه)، هود آزمایشگاهی، دستگاه‌های آزمایشگاهی، وسایل آزمایشگاهی، سینک و شیرآلات و دوش و چشم شوی و بسیاری لوازم دیگر اشاره نمود.

برای خرید و فروش تجهیزات پزشکی و یا حتی اجاره آن می‌توانید به سایت مدک مراجعه نمایید.

آیا تمامی تجهیزات پزشکی در پلتفرم مدک قابل خرید و فروش است؟

بله! تمامی تجهیزات پزشکی به صورت مستقیم از تولید‌کننده به عنوان منتشر‌کننده آگهی در سایت مدک قرار خواهد گرفت و شما عزیزان می‌توانید در صورت نیاز، تجهیزات پزشکی خود را تهیه کنید. خرید و فروش آسان تجهیزات پزشکی در پلتفرم مدک می‌تواند تجربه لذت بخشی را برایتان فراهم آورد چرا که شما با تنوع بی‌نظیری از محصولات در کنار قیمت مناسب مواجه هستید. این پلتفرم امکان مقایسه‌ی قیمت و کیفیت کالا را برای مشتریان به خوبی فراهم کرده است.

چطور می‌توان در پلتفرم مدک تجهیزات پزشکی را به مرحله فروش رساند؟

شیوه کار بسیار ساده و آسان است چرا که پلتفرم مدک همچون سایت‌های ثبت آگهی رایگان این امکان را به منتشر‌کننده می‌دهد تا بتواند انواع محصولات و تجهیزات پزشکی خود را با قیمتی مناسب و در بستری کاملاً امن و تخصصی به مرحله فروش برساند.

قیمت خرید و فروش تجهیزات پزشکی چطور تعیین می‌شود؟

همان طور که می‌دانید تجهیزات پزشکی در دسته‌بندی متنوعی قرار دارند و هر کدام از آن‌ها دارای کاربرد‌های متنوعی هستند که بر اساس ضرورت مصرف، نحوه ساخت، تولید داخل و یا خارج و… دارای قیمت‌های مختلفی هستند.
با این حال شیوه قیمت‌گذاری در پلتفرم مدک کنترل شده است و تمامی کالا‌ها و تجهیزات به صورت مستقیم در اختیار شما عزیزان قرار خواهند گرفت و جایی برای واسطه گر‌ها و دلالان حوزه پزشکی برای فعالیت در پلتفرم مدک نخواهد بود. در نهایت این طور می‌توان بیان نمود که خرید و فروش آسان تجهیزات پزشکی در پلتفرم مدک راهی مناسب برای کنترل قیمت‌ها در بازار و حذف واسطه‌ها است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی خرید و فروش تجهیزات پزشکی و دریافت مشاوره می‌توانید به آدرس اینترنتی medeck.ir مراجعه نمایید.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم