کرایولیپولیز چیست؟ چه عوارض و هزینه هایی دارد؟

کرایولیپولیز

رَم چربی کافت یا همان کرایولیپولیز ( Cryolipolysis ) فناوری است که برای از بین بردن سلول های چربی بدن استفاده میشود.این فناوری سلول های چربی را بوسیله سرمای منهای 11 درجه از بین میبرد.

این روش از سال 2009 بر روی انسان به صورت موفقیت آمیز آزمایش گردید و به عنوان  روشی بدون جراحی برای از بین رفتن سلول های چربی پیشنهاد میشود.

کرایولیپولیز اصل همراه با سرما، خلأ و مکش نیز دارد و قسمتی که قرار است سلول‌های چربی‌اش از بین رود به داخل محفظه مکنده دستگاه کشیده می‌شود و به مدت ۶۰ دقیقه در این محفظه مکشی قرار می‌گیرد. کرایولیپولیز وکیوم‌دار برای از بین بردن سلول‌های چربی بسیار مؤثر و همراه با عوارض حداقل است.

کرایولیپولیز

لاغری با کرایولیپولیز

لاغری با فناوری کرایو یکی از روش های نوین برای لاغری است. این روش بدون جراحی و به اصطلاح لاغری غیر تهاجمی میباشد

منظور از تهاجم فرایند یک جراحی سخت همراه با بیهوشی و پاره کردن یا سوراخ کردن شکم برای تخلیه چربی میباشد.

برای مثال عمل لیپوساکشن یا لایپولیز و جراحی هایی نظیر این دو همگی از روش های تهاجمی لاغری هستند که عوارض و دوران نقاهت سختی نیز دارند.

هدف لاغری با دستگاه که یکی از بهترین آنها دستگاه کول اسکالپتینگ برای کم کردن تراکم چربی های بدن میباشد. این روش باعث کاهش وزن چشمگیری نمیشود بلکه با فریز کردن سلول های چربی مرحله شکستن چربی را آغاز میکند و چربی را از طریق بدن دفع میکند این روش غیر تهاجمی است و نیازی به اتاق عمل ، بیهوشی و بوجود اومدن جراحت و دوران نقاهت ندارد و یکی از جدید ترین متد های لاغری در دنیا میباشد.

مراحل انجام

دستگاه اینگونه عمل میکند که ناحیه مورد نظر بدن را سرد میکند و  سلول های چربی نسبت به بافت های مجاور بیشتر در معرض آسیب پذیری قرار دارند. یعنی اینکه دستگاه سلول های چربی را تخریب میکند ولی هیچ آسیبی  به بافت های اطراف آن نمیرساند. پس از خنک سازی، سلول های چربی دچار مرگ سلولی میشوند و چربی ها پس از تخریب دیواره سلولی، از سلول ها آزاد میشوند.

انواع دستگاه های کرایولیپولیز

  • کرایولیپولیز 3D-lipo
  • CoolSculpting
  • CoolTech
  • LipoContrast
  • LipoGlaze
  • ProShock Ice

هزینه کرایولیپولیز

قیمت و هزینه کرایولیولیز بر اساس سطحی که دستگاه در هر مرحله می تواند وکیوم کند محاسبه میشود و به سطحی که دستگاه در هر مرحله می تواند فریز کند زون گفته می شود. لذا بسته یه شکل و بزرگی و کوچکی هندپیس  هزینه آن  متفاوت می باشد.

در بعضی دستگاه ها سر هندپیس کوچک است به همین علت  قیمت هر زون در این دستگاهها کمتر است ولی بعضی دستگاهها چون هندپیس بزرگ دارند پس قیمت هر زون بیشتر در این نوع دستگاه ها بیشتر  است.

همچنین بسته به مدت زمان فریز، مقدار قبمت کرایو ها متفاوت است . هرچه زمان بیشتر باشد نتیجه فربز بهتر و در نتیجه قیمت هر زون بیشتر میشود

بدن بر اساس سطح کرایو تقسیم بندی می شود و هر سطح جدا داخل دستگاه وکیوم و فریز می شود و قیمت هر کدام جداگانه محاسبه میشود مثلا اگر شکم به 2 قسمت تقسیم شود قیمت هر زون با کرایو دو وجهی 250 ، در نتیجه  کل شکم 500 تومان میشود  و اگر  با کرایو چند وجهی انجام شود  500 تومان و در نتیجه  کل شکم 1میلیون تومان هزینه کرایو میشود.

کرایولیپولیز پهلو

چه چیز هایی باید انتظار داشت؟

کرایو بسیاری از سلول های چربی را از بین میبرد، تا 25 درصد چربی مورد نظر بدن از ناحیه مورد نظر حذف میشوند گرچه به دلیل متفاوت بودن چربی های افراد و درصد چربی افراد چارچوب زمانی دقیقی برای آن تعریف نشده است و چارچوب زمانی  یک فرد با فرد دیگر متفاوت خواهد بود.

آیا کرایولیپولیز ایمن است؟

سازمان غذا و داروی آمریکا کرایو را ایمن برای استفاده عنوان کرده است. بررسی ها و تحقیقات متعددی وجود دارد و همگی به این نتیجه رسیده اند که کرایو جایگزینی مطمئن و ایمن برای روش هایی مانند لیپوساکشن است و عوارض جانبی محدودی نیز دارد اما به دلیل جدید بودن این روش تحقیقات کافی درباره اثرات آن در بلند مدت وجود ندارد.

کرایولیپولیز پهلو

در سال 2008، پروفسور Dester Manstein و تیم تحقیقاتی او مشاهدات جالبی در مورد چربی بدن انجام دادند. آنها کشف کردند که چربی زیر پوست در سرما ضد عفونی می شود و در صورت ادامه سرما از بین می رود. در صورتی که سرما بر سایر بافت های بدن اثر نگذارد و به آنها آسیبی نرساند پروفسور دستر نتایج این تحقیق را انجماد انتخابی نامید و از آن برای حذف چربی زیر پوست استفاده کرد.
کرایولیپولیز پهلو  یک روش لاغری موضعی است. در این روش چربی ها از بین می روند و از بین می روند تا خنک شوند. سرما رسوبات چربی را می شکند و آنها را از بین می برد. در نتیجه از میزان چربی انباشته شده در نقطه مورد نظر کاسته شده و بدن فرم بهتری پیدا می کند.

 

برچسب ها : لاغری,کرایولیپولیز,کلینیک لادن

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم