لیست غذاهایی که بوی بد بدن را از شما دور خواهد کرد

برای همه افراد پیش آمده که گاهی بوی نامطلوبی بدهند. حتی در گاهی اوقات با وجود دوش گرفتن این بو ادامه می‌یابد. دلایل مختلفی می‌تواند برای تداوم بوی بد بدن وجود داشته باشد که می‌شود بسیاری از آنها را کنترل کرد. مصرف غذاهای مختلف و داروهای مختلف می‌تواند منجر به ایجاد بویی نامطبوع در بدن افراد شود. تعریق بدن یک امر طبیعی است اما بعضی افراد تعریق بسیار نامطبوعی دارند و همچنین بعضی افراد بوی نامطبوعی روی پوست خود دارند. تمام این مشکلات ناشی از موادی است که شما در طول روز مصرف می‌کنید. ما چند نمونه برای بهبود بوی بدن سراغ داریم. همچنین با شناخت مواد غذایی که باعث ایجاد بوی نامطبوع در بدن می‌شوند می‌توانید تا حد زیادی به خوش بو ماندن بدن خود کمک کنید.

میوه و سبزیجات تازه

احساس ما پس از خوردن یک قاچ سیب یا هندوانه بسیار بهتر و سبک‌تر از خوردن مقدار زیادی فست فود چرب و پرکالری است. میوه‌ها و سبزیجات با داشتن مقادیر زیادی از فیبر و انواع ویتامین‌ها به عملکرد بهتر دستگاه گوارش و روده‌ها کمک می‌کنند و باعث بهبود کلی شرایط عمومی بدن می‌شوند. استفاده دائم از میوه‌ها و سبزیجات تازه فصل می‌تواند برای سلامت بدن مفید باشد. خرید انواع پودر فلفل تازه که در فصل تابستان و اوایل پاییز برداشت می‌شود از موارد پرطرفدار است اما بهتر است در مصرف انواع فلفل یعنی فلفل سیاه، فلفل قرمز و فلفل سفید کمی دقت کنید. مصرف بیش از اندازه فلفل‌ می‌تواند موجب ایجاد بویی تند و نامطبوع روی بدن شما شود. مصرف آن را محدود کنید و به مقدار لازم و به صورت آسیاب شده از آن استفاده کنید.

گیاهان تازه

برخی از گیاهان تازه، مانند جعفری، پونه، آویشن و نعناع، ​​برای بهبود بوی بدن و همچنین بوی بدن دهان مفید هستند. روغن‌های قوی موجود در آنها برای ایجاد رایحه‌ای خوش روی پوست و همچنین دهان تاثیرگذار هستند. این گیاهان می‌توانند مانند یک دهان‌شویه عمل کنند تا بوها را موقتاً بپوشانند. بعلاوه، عطر دلپذیری از خود به جای می‌گذارند. پس ادامه دهید و بعد از شام از آن چاشنی جعفری بنوشید. حتی اگر نتایج فقط برای چند دقیقه باقی بماند، بهتر از هیچ است. با این حال، به خاطر داشته باشید که بوی بد دهان مزمن (بدون ارتباط با مصرف غذاهای معطر، مانند سیر و پیاز) ممکن است نشانه بیماری پریودنتال باشد. اگر بوی بد دهان شما از بین نمی‌رود، پزشکان توصیه می‌کنند که به دندانپزشک مراجعه کنید؛ دندانپزشکی که می‌تواند به ریشه یابی مشکل کمک کند و همچنین یک برنامه بهداشت دهان و دندان را که برای شما مناسب است طراحی کند. مشکلات عمده معده و روده نیز می‌توانند موجب ایجاد بوی بد دهان و بدن شوند. کسانی که دچار زخم معده یا ورم معده هستند به خوبی متوجه بوی بد بدن خود می‌شوند. این بو ماندگار است و نمی‌توانید تنها با مصرف کوتاه مدت چند گیاه به بهبود این مشکل کمک کنید. بهتر است تا با پزشک متخصص گوارش صحبت کنید تا مشکلات مربوط به معده و روده هرچه زودتر درمان شوند. گیاه کوهی آویشن خواص درمانی زیادی برای مشکلات مربوط به معده و همچنین بهبود نفخ معده دارد که با اطلاع از قیمت پودر آویشن نسبت به خرید آن تصمیم بگیرید.

ماهی سفید

ماهی سفید

حقیقت این است که وضعیت دستگاه گوارش شما ارتباط تنگاتنگی با پوست شما دارد. مطالعات، از جمله مطالعه‌ای که توسط دانشمندان در پراگ انجام شد و در مجله Chemical Senses منتشر شد، نشان می‌دهد که گوشت قرمز با بوی بد بدن مرتبط است، به همین دلیل است که پزشکان خوردن ماهی سفید را به جای آن پیشنهاد می‌کنند. هنگامی که بدن پروتئین‌های موجود در گوشت را تجزیه می‌کند، پوست شما بوی نامطبوعی تولید می‌کند. وقتی ماهی را متابولیزه می‌کنید این اتفاق نمی‌افتد. شما با جایگزین کردن ماهی با افزودن ماهی سفید مانند تیلاپیا، هالیبوت و ماهی کاد به رژیم غذایی خود و محدود کردن مصرف گوشت قرمز حس کنید.

مرکبات تازه

به گفته دیوید کولبرت، پزشک متخصص پوست و متخصص داخلی در شهر نیویورک و نویسنده کتاب، بیش از یک میان وعده با طراوت، خوردن مرکبات تازه، مانند لیمو و پرتقال، می‌تواند به محدود کردن بوی بدی که ممکن است روی پوست شما باقی بماند کمک کند. اسیدهای موجود در مرکبات به تخلیه آب از طریق بدن شما کمک می‌کند و از آنجا که مرکبات حاوی فیبر نیز هستند، آنها به آرامی در سیستم گوارش شما حرکت می‌کنند و سمومی را که در ایجاد بوی بدن نقش دارند، دفع می‌کنند، بنابراین، اگر ادکلن شما دیگر کارایی سابق را ندارد، سعی کنید در وعده صبحانه گریپ فروت بخورید یا برای دسر یک پرتقال آبدار و شیرین بخورید. نارنج و لیمو نیز می‌توانند در بهبود بوی بد بدن موثر باشند. این مرکبات احساس تازه‌ای به بدن می‌دهند.

شیر

شیر

آیا علاقه زیادی به مصرف سیر به همراه غذا دارید و نمی‌توانید این عادت خود را کنار بگذارید؟ سیر یک ماده ارزشمند است و مصارف دارویی زیادی دارد اما بویی که از آن باقی می‌ماند چندان مطلوب نیست و افراد زیادی از آن دوری می‌کنند.  مطالعه‌ای در سال 2010 از دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می‌دهد که، مصرف یک لیوان شیر به همراه غذا می‌تواند به از بین رفتن بوی سیر کمک کند. دکتر شریل بارینگر، محقق، می‌گوید: ما دریافتیم که نوشیدن نوشیدنی‌های حاوی آب بالا و مقداری چربی، مانند شیر، ممکن است به کاهش بوی سیر کمک کند و بوی سیر را در حین غذا بپوشاند. شیر بدون چربی و شیر پر چرب باعث کاهش ترکیبات گوگردی در سیر می‌شود که عامل بوی تند سیر است، اما شیر پرچرب بهترین نتیجه را خواهد داشت؛ شاید به این دلیل که چربی در خنثی کردن بوها موثرتر است. چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد. مصرف شیر به همراه ناهار یا شام کار متداولی نیست و اگر نظر ما را بخواهید بهتر است تا از خوردن سیر صرف نظر کنید.

سیستم گوارش موتور بدن ما است. استفاده از مواد غذایی سالم و مناسب می‌تواند به بهبود سلامت و ارتقا عملکرد بدن کمک کند. استفاده از تمامی غذاها برای بدن لازم است اما غذاهایی که باعث ایجاد بویی نامطبوع روی بدن و دهان می‌شوند در کنار ویژگی‌های مثبتی که دارند می‌توانند موجب آزردگی خود شخص یا اطرافیان شود. برای جلوگیری از این مشکل رعایت حد تعادل در استفاده از این غذاها بسیار مهم است.

نویسندهک سارااقبالی

 

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم