خدمات مشاوره طلاق در تهران

زوجینی که تصمیم به طلاق گرقته‌اند، به راحتی می‌توانند با استفاده از یک تلفن همراه و یا رایانه از خدمات مشاوره آنلاین طلاق بهره‌مند شوند. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و با استفاده از امکانات نامحدود دنیای اینترنت، به راحتی می‌توان بهترین مشاوران را از سراسر کشور و حتی جهان به خانه آورد.

خدمات مشاوره آنلاین طلاق در کلینیک پیروزی چیست؟

خدمات مشاوره آنلاین طلاق در کلینیک پیروزی جهت رفاه حال هموطنان عزیز و خدمت رسانی به آن‌ها ارائه می‌گردد. این خدمات به ویژه برای کسانی که برای مشاوره حضوری معذوریت دارند یا نمی‌خواهند که تا قطعی شدن تصمیمشان، کسی از موضوع مطلع شود، بسیار مفید است. علاوه بر این، مشاوره طلاق به صورت آنلاین برای کسانی که از طلاق گرفتن ناراحت  و نگران هستند و یا حتی در مورد طلاق مطمئن نیستند و علیرغم اختلافات زیاد، باز هم نیاز دارند که در مورد این مسئله بیشتر فکر کنند، کاربرد دارد.

توجه داشته باشید که این نوع مشاوره، نوعی مشاوره کاملا عینی است که در آن به راحتی می‌توان مشاجرات را برای مشاور به تصویر کشید تا او بتواند به وضوح متوجه دلیل اختلافات شود.

مشاوره طلاق

مشاوره طلاق نوعی رابطه درمانی است که برای زوج‌هایی که در آستانه طلاق قرار دارند، انجام می‌شود. خوشبختانه در مورد بسیاری از زوجینی که برای طلاق مراجعه می‌کنند، با تشخیص مشکلات موجود در طول جلسات مشاوره طلاق، راه کارهای مؤثری نیز برای حل این مشکلات به آن‌ها ارائه می‌گردد و به این ترتیب زوجین با منصرف شدن از ادامه روند طلاق، به زندگی مشترک خود بازمی‌گردند. مشاوره برای طلاق که هم می‌تواند به صورت حضوری باشد و هم می‌تواند به صورت مشاوره آنلاین طلاق انجام شود، کاربردهای مختلفی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:
– در بیشتر اوقات و در درجه اول، هدف این مشاورات کمک به حل مشکل زوجین و منصرف کردن آن‌ها از تصمیم برای طلاق است.
– از آن جایی که پس از طلاق بر اثر عوامل مختلفی مانند عوامل عاطفی، حقوقی و روانی، فشار زیادی بر طرفین وارد می‌شود؛ بنابراین حتما زوجین باید پیش از طلاق، ملاحظاتی را در نظر بگیرند که این موارد توسط مشاور به آنان یادآوری می‌گردد.
– گاهی اوقات مشاوره طلاق به عنوان یک مرحله‌ی اجباری در طی مراحل طلاق، به ویژه در مورد طلاق‌های توافقی است که زوجین حتما باید طی مراحلی این مشاوره‌ها را دریافت نمایند.
– در صورت جدایی زوجین، پس از جدایی نیز مشاوره طلاق چه به صورت حضوری و چه به شکل جلسات مشاوره آنلاین طلاق انجام می‌گیرد و هدف از این جلسات مشاوره این است که کمک کند تا طرفین و به ویژه فرزندان که در طول این جریان ضربه‌های روحی سنگینی را متحمل می‌شوند، بتوانند راحت‌تر خود را با شکل جدید زندگی خود وفق دهند.
– در برخی موارد برای والدین زوجینی که در آستانه طلاق هستند نیز، جلسات مشاره برگزار می‌شود. چرا که گاهی اوقات به دلیل دخالت‌های نابجای والدین، به اختلافات زوجین دامن زده می‌شود و زندگی آن‌ها به خطر می‌افتد؛ بنابراین در چنین شرایطی مشاوره دادن به والدین زوجین نیز به نوعی می‌تواند مانع طلاق شود.

زوج درمانی

زوج درمانی در واقع نوعی روش روان درمانی است که در آن یک مشاور خانواده و ازدواج که دارای تخصص و تجربه کافی در این زمینه است، به عنوان یک درمانگر یا روانشناس تلاش می‌کند تا با زوج‌هایی که دچار مشکلاتی شده‌اند و قادر به حل مشکلات و همچنین تعارض و کشمکش‌های میان خود نیستند، بحث و گفتگو کرده و راهکارهایی را برای ارتقای روابط میان آن‌ها ارائه دهند.
زوج درمانی به افراد کمک می‌کند تا با نگاهی واقع بینانه به تمامی مشکلات، بتوانند راه حلی برای نجات و رهایی از آن مشکل پیدا کنند. در این روش متخصصان و مشاوران سعی می‌کنند تا مشکلاتی را که در بین زوجین وجود دارند، به ساده‌ترین شکل ممکن حل کنند و به همین منظور زوجین ملزم به طی کردن مراحل خاص زوج درمانی خواهند بود که این مراحل عبارتند از:
– متمرکز شدن بر روی یک مشکل خاص مانند مشکل جنسی، حسادت و … و سعی بر حل مشکلات به صورت اولویت بندی شده.
– نزدیک شدن درمانگر به زوحین و مطلع شدن از جزئیات زندگی آنان به منظور مشارکت و همراهی در مراحل و روند حل مشکلات آنان.
– مشخص کردن اهداف و مقاصد افراد به صورت دقیق
– شناسایی روش‌های حل مشکلات زوجین در طول جلسات مشاوره، به ویژه مشاوره آنلاین طلاق، توسط درمانگر و اجرای راه حل‌های مرتبط با آن

روان درمانگر

خدمات مشاوره‌ای جلسات مشاوره آنلاین طلاق، توسط یک روان درمانگر ارائه می‌گردد. به طور کلی به کسی که به افراد مختلف کمک می‌کند تا مشکلات روحی و ذهنی خود را در سطوح مختلف حل کنند، روان درمانگر گفته می‌شود. مشاوران، روانشناسان، روان پزشکان، روانکاوها و مددکاران با وجود این که در زمینه‌های مختلفی تحصیل کرده‌اند و وظایف مختلفی نیز دارند، همگی به نوعی روان درمانگر محسوب می‌شوند. در این بین روانپزشکان علاوه بر گفتگو و ارائه مشاوره‌های لازم، مجاز به تجویز نسخه‌های دارویی نیز هستند. اما روانشناسان، روان درمانگرهایی هستند که با روش‌های غیر دارویی از جمله تست‌های درمانی گوناگون و ارائه مشاوره‌های لازم، به افراد در زمینه حل مشکلات روحی و همچنین در حوزه‌های زوج درمانی و مشاوره تحصیلی خدمات مختلف ارائه می‌دهند. روانکاوها نیز با گذراندن دوره‌های خاص، تلاش می‌کنند تا به صورت تخصصی از طریق انگیزه‌ها، ناخودآگاه و مکانیسم‌های دفاعی خارج از آگاهی افراد و با بررسی ریشه ترس‌ها، تجربیات گذشته و علاقه‌مندی‌های فرد، مشکلات او را به صورت ریشه‌ای حل کنند. مددکاران نیز بیشتر در آژانس‌های خدمات اجتماعی و بیمارستان‌ها کار می‌کنند و با افرادی مانند زندانیان و بزهکاران اجتماعی سرو کار دارند که از لحاظ اجتماعی در شرایط نابسامانی به سر می‌برند.

مشاوره قبل از ازدواج

کلینیک پیروزی علاوه بر خدمات مشاوره آنلاین طلاق، در زمینه مشاوره قبل از ازدواج نیز به هموطنان عزیز ارائه خدمات می‌نماید.مشاوره قبل از ازدواج در طول جلسات مختلفی انجام می‌شود که در برخی از آن‌ها هر یک از زوجین به صورت فردی و در برخی از آن‌ها هر دو با هم شرکت می‌کنند و در طول این جلسات مشاور تلاش می‌کند تا با روش‌های مختلف، از جمله تست‌هایی همچون mmpi از زیرساخت‌های شخصیتی زوجین آگاهی پیدا کند و با تجزیه و تحلیل دقیق پاسخ این تست‌ها، طرفین را از ویژگی‌های شخصیتی طرف مقابل همچون درون‌ گرایی یا برون‌ گرایی و همچنین میزان توافق پذیری و میزان مسئولیت پذیری آگاه ساخته و با بررسی اختلافات احتمالی در آینده،  درمشاوره قبل از ازدواج به ارائه راهکار بپردازد.

مشاوره کودک

مشاوره کودک نوع دیگری از خدمات روانشناسی است که در کلینیک پیروزی در کنار مشاوره آنلاین طلاق و یا مشاوره قبل از ازدواج ارائه می‌گردد. این جلسات مشاوره اغلب برای درمان کودکان مبتلا به اختلالات روانی کاربرد دارند. توجه داشته باشید که گاهی ممکن است کودکان نیز درگیر مشکلات روانی و عاطفی مشابه با بزرگسالان مانند افسردگی، اضطراب، اختلال استرسی پس از آسیب و اندوه شوند، اما ممکن است علائم این اختلالات در کودکان متفاوت باشد که در جلسات مشاوره کودک به تشخیص این اختلالات و درمان آن‌ها پرداخته می‌شود. علاوه بر این مشاوره کودک به منظور دستیابی به اهداف مهمی همچون ایجاد عزت نفس در کودک، کمک به بهبود مهارت‌های ارتباطی کودک، تحریک رشد سالم و طبیعی و همچنین ایجاد روابط عاطفی مناسب نیز انجام می‌شود و مشاوران به منظور ارتقای سلامت روان کودک، در زمینه تربیت فرزند نیز به والدین آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

هدف از مشاوره طلاق چیست؟

مشاوره طلاق در دو موقعیت مفید است. اولین مورد این است که اگر شما و همسرتان به این فکر می‌کنید که آیا می‌توان رابطه شما را قبل از اینکه یکی از شما درخواست طلاق دهد، نجات داد یا خیر. در این شرایط، استفاده از کمک‌های یک روان درمانگر  فضای امنی را برای بحث در مورد مشکلات خود و رسیدن به توافق در مورد اینکه آیا باید درخواست طلاق بدهید یا سعی کنید مشکلات خود را حل کنید، ارائه می‌دهد. مورد دوم این است که اگر قبلاً درخواست طلاق داده‌اید و برای بررسی جزئیات یا پیشبرد مراحل طلاق به کمک نیاز دارید، یک مشاور باتجربه طلاق می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری در مورد حضانت، نفقه و نفقه فرزند و حتی مشکلات روحی که ممکن است با آن واجه شوید کمک کند و از یک دعوای دادگاهی طولانی که منجر به صدمه طولانی مدت چه در شما و یا فرزندانتان می‌شود جلوگیری کند.
برخی از زوج‌ها بدون کمک یک درمانگر واجد شرایط مشکلات خود را حل می‌کنند. با این حال، مراجعه به مشاوره طلاق مزایای متعددی دارد. یکی از مزایای اصلی این است که مشاور طلاق یک ناظر عینی است. مشاور شما می‌تواند به هر دو طرف یک موضوع نگاه کند و بدون اینکه تحت تاثیر احساسات قرار بگیرد، توصیه‌های کارسازی را ارائه کند. دفتر مشاور همچنین مکانی بی‌طرف برای بحث در مورد موضوعات حساس است. از طرفی از آنجائیکه که طلاق کل خانواده از جمله فرزندان را نیز درگیر می‌کند، این فضای امن موقعیتی هم برای زوجین و هم فرزندان فراهم می‌کند تا بتوانند حرف‌ها و احساسات خود را آزادانه بیان کنند، در این شرایط روان درمانگر می‌تواند با مشاوره کودک نیز به وی در کنار آمدن با مسائل پیش آمده کمک کند.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید