فواید و عوارض قرص کلاژن

آیا شما در مورد پروتئین‌های بدن اطلاعاتی در دست دارید؟ درست است که وقتی سر صحبت پروتئین باز می‌شود، ذهن اکثر افراد، به سمت مکمل‌های بدنسازی کشیده می‌شود، اما برای اینکه بتوانید سالم زندگی کنید، باید بدن خودتان را به خوبی بشناسید. با شناسایی کمبودهای بدن، می‌توان تصمیمات درستی برای جبران گرفت. برای حفظ سلامت پوست، جلوگیری از پوکی استخوان و داشتن موهایی سالم می‌توان از کلاژن کمک گرفت. بهتر است بدانید که از این ماده در تهیه مکمل‌های بدنسازی نیز استفاده می‌شود و این نشان‌گر اهمیت آن در بدن است. اطلاع از قرص کلاژن و فواید و عوارض آن، می­تواند به شما کمک کند تا برای سلامتی بیشتر بدن خود، انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

کلاژن چیست؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی این محصول برویم لازم است بدانید که کلاژن چیست و چرا استفاده آن توصیه می‌شود. فراوان‌ترین پروتئینی که در بدن انسان وجود دارد و در محیط خارج سلول واقع است، کلاژن نامیده می­شود. این پروتئین در تمامی بافت همبند با میزان متفاوتی نقشی به عهده دارد.

رشته‌های کلاژن در پوست، ماهیچه، تاندون، استخوان، سیستم گوارش و رگ‌های خونی وجود دارند که باید هر فرد عوامل کاهش دهنده این رشته‌ها را بداند تا در مواقع نیاز برای جبران آن اقدام کند. در ادامه مطالبی را در مورد بهترین قرص کلاژن برای پوست صورت ارائه خواهیم داد.

قرص کلاژن چیست؟

عوامل زیادی بر کاهش کلاژن بدن تاثیر می‌گذارد که از جمله آنها می‌توان به افزایش سن اشاره کرد. با توجه به اینکه 90 درصد کلاژن‌ها در پوست، ناخن، مو و استخوان قرار دارند، با افزایش سن و کاهش آن، همه چین و چروک پوست را یک امر عادی می‌دانند. مصرف سیگار، رژیم غذایی نامناسب، استرس و قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید از دیگر عواملی است که باعث کاهش کلاژن می‌شود.

بهترین راهکار برای جبران کاهش این پروتئین، استفاده از قرص کلاژن‌ساز است که به عنوان یک مکمل در جهان شناخته شده است. افرادی که می‌خواهند از ریزش موهای خود جلوگیری کنند یا سلامت پوست خود را تضمین نمایند، بهتر است از این قرص‌ها مصرف کنند.

فواید قرص های کلاژن

در این مجال، قصد داریم تا فواید مصرف مکمل رواج یافته کلاژن را خدمت شما ارائه دهیم تا با مصرف این ماده بتوانید سلامتی و تندرستی خودتان را کامل به دست آورید. اگر به محصولات پوست و مو دقت داشته باشید، در ترکیبات اکثر آنها کلاژن موجود است.

پوست سالم‌تر

تحقیقات نشان داده است که بهترین قرص کلاژن، می­تواند برای سلامت پوست صورت تاثیر به سزایی داشته باشد. با این حال افرادی که از این مکمل استفاده می‌کنند، پوست شاداب‌تری دارند.

قوی‌تر کردن استخوان‌ها

هیچ تردیدی نداشته باشید که اگر از بهترین محصولات کلاژن را استفاده کنید، این پروتئین می‌تواند در جلوگیری از شکننده­شدن استخوان‌ها و ساخت استخوان‌های جدید عملکرد عالی داشته باشد.

موهای پرپشت‌تر

برخی افراد که از ریزش مو رنج می‌برند، می‌توانند با مصرف صحیح این مکمل به ضخیم‌تر شدن موها کمک کنند. برخی از متخصصین پوست و مو برای مراجعین خود این قرص‌ها را تجویز می‌کنند.

ناخن‌های سالم

با مصرف مکمل کلاژن رشد ناخن‌ها سریع‌تر و شکننده شدن آن‌ها بسیار کمتر می‌شود.

مسکن برای درد آرتروز

افرادی که با درد آرتروز دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانند با مصرف 3 الی 5 ماه قرص کلاژن ‌ساز تاثیر این مکمل را مشاهده کنند.

عوارض قرص کلاژن

در حالت کلی عوارضی برای این مکمل گزارش نشده است. اما محققین مواردی را برای آن ذکر کرده‌اند که لازم است شما نیز با آنها آشنا شوید.

حساسیت پوستی

ممکن است بدن به غیرطبیعی بودن قرص کلاژن تامین شده واکنش نشان دهد و این واکنش را در قالب حساسیت به رو بکشد. این آلرژی می‌تواند به صورت قرمزی، سوزش، خارش و یا خیس شدن پوست خودش را بروز دهد. البته این حساسیت در افراد با مشکلات خاص رخ می‌دهد.

افزایش کلسیم

این نکته را در نظر داشته باشید که افزایش هر ماده‌ای در بدن بیش از حد طبیعی می‌تواند مشکل ساز باشد. چون مکمل کلاژن را از موجودات دریایی تهیه می‌کنند، می‌تواند با افزایش میزان کلسیم باعث ایجاد حالت تهوع، خستگی مزمن و … شود.

کاهش وزن

یکی دیگر از عوارضی که ممکن است با مصرف قرص کلاژن بروز دهد، کاهش وزن است.

در حالت کلی مکمل‌های با دوز پایین فاقد اثربخشی است و صرفا تجاری هستند؛ به همین دلیل بهتر است با مشورت قبلی این محصولات را از مراجع معتبر تهیه کنید.

جمع بندی

بیشترین سهم پروتئین در بدن را کلاژن به خود اختصاص داده است و در سلامت پوست، مو، ناخن و استخوان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. در این مطلب شما را با فواید و عوارض قرص کلاژن ساز آشنا کردیم. به احتمال زیاد در مراجعه به متخصص پوست و مو نیز با این پروتئین از قبل آشنا شده‌اید. برای خرید مکمل کلاژن کافی است به داروخانه های آنلاین مراجعه نمایید.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم