پاتایا بهتر است یا بانکوک

آیا تاکنون به کشور تایلند سفر کرده اید؟ آیا می خواهید به یکی از شهر های پاتایا یا بانکوک بروید اما نمی دانید پاتایا بهتر است یا بانکوک؟ به طور کلی و صد در صدی نمی توان مشخص کرد کدام یک از این دو شهر بهتر است اما می توان با توجه به موقعیت جغرافیایی، وجود مراکز مهم گردشگری و تفریحی و دیگر موضوعات یکی از این دو شهر را جهت تفریح و گردش انتخاب کنید.

پاتایا بهتر است یا بانکوک

پاتایا؛ معروف ترین شهر تایلند

شهر پاتایا، شهری بزرگ در شرق خلیج تایلند است که جزو مناطق پربازدید این کشور به حساب می آید. پاتایا نزدیک ترین تفریحگاه به شهر بانکوک است.  شهر پاتایا شهری ساحلی بوده که دارای جاذبه های گردشگری است که سفر به آن را برای شما لذت بخش می کنند. شما می توانید به سراغ بازدید از جزیره مرجانی، باغ های دیدنی، مراکز فرهنگی و دیگر مراکز گردشگری آن بروید. شهر پاتایا شهری است که تنها یک فرودگاه دارد و این فرودگاه تنها پرواز های داخلی را ساپورت می کند. اگر قصد سفر به پاتایا با تور پاتایا لحظه آخر را دارید و نمیدانید که بانکوک را انتخاب کنید یا این شهر را تا انتها مطلب همراه ما باشید.

شهر بانکوک شهری پر جنب و جوش

بانکوک پایتخت کشور تایلند بوده که در این کشور معروف به شهری پر جنب و جوش است. در این شهر شما می توانید مجموعه ای خاص از جاذبه های گردشگری و تفریحی داشته باشید. یکی از مهم ترین ویژگی های این شهر در کشور تایلند این است که شما می توانید با هزینه ای بسیار کم، به تفریح و گشت و گذار بپردازید. شهر بانکوک نیز مانند شهر پاتایا دارای فرودگاهی است با این تفاوت که این فرودگاه به نسبت فرودگاه پاتایا بزرگ تر و بین الملل است. برا مشاهده قیمت و خرید تور بانکوک کلیک کنید.

بانکوک بهتر است یا پاتایا

آب و هوای شهر بانکوک و پاتایا جهت سفر چگونه است؟

کشور تایلند به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، دارای آب و هوای بسیار متفاوتی است. به همین خاطر برای دانستن اطلاعاتی باید آب و هوای هر دو شهر را دانست. شهر بانکوک با توجه به موقعیت جغرافیایی همواره دارای آب و هوای بارانی و گرمسیری است. این شهر در ماه دی آب و هوایی بسیار سرد داشته و در ماه های فروردین و اردیبهشت، آب و هوای بسیار گرمی دارد. اگر شما می خواهید سفری با هزینه ای بسیار کم داشته باشید باید به آب و هوای این شهر توجه کنید. در ماه های آبان تا اسفند آب و هوا مناسب سفر بوده و حجم بسیار زیادی گردشگر به سمت بانکوک می روند. از این رو در این ماه ها هزینه های خرید و اقامت شما به شدت بالا می رود.

اما در شهر پاتایا آب و هوای این شهر در اکثر ماه های سال سرد و خشک است. در این شهر اساسا فصل های بارانی از ماه مه تا نوامبر طول می کشد اما فصل هایی مانند ماه های سپتامبر و اکتبر بارش ها بسیار شدیدتر و هوا سردتر می شود. اگر بخواهیم از نظر آب و هوایی بررسی کنیم که پاتایا بهتر است یا بانکوک باید بگوییم که هر کدام از این شهر ها دارای آب و هوای خاص است. البته در حالت کلی آب و هوا در شهر بانکوک بهتر بوده و می تواند سفر را برای شما بهتر کند. همچنین شما می توانید با تور تایلند به این دو شهر سفر کنید تا در بهترین و مناسب ترین موقعیت سال به این شهر سفر کنید.

https://lahzeakhar.com/تور-تایلند

مقایسه هزینه خورد و خوراک در شهر بانکوک و پاتایا

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم آب و هوای هر کدام از این شهر ها نقش موثر و مناسبی جهت افزایش یا کاهش هزینه های اقامت و خورد و خوراک دارند. موضوعی که می تواند ذهن هر گردشگری را به هنگام سفر به آن مشغول خود کند و باعث ایجاد این سوال شود که پاتایا بهتر است یا بانکوک؟ شما اگر می خواهید یک وعده غذای کم هزینه و ارزان میل کنید باید هزینه ای معادل 90 بات بپردازید. همچنین برای صرف یک غذای دو نفره شما باید 975 بات پرداخت کنید. از طرفی اگر شما عاشق غذاهای مگ دونالد هستید و می خواهید در این شهر نیز آن را میل کنید، باید بدانید که قیمت منوی آن در پاتایا ارزان است. به طوری که کافی است شما تنها مبلغ 177 بات بپردازید. همچنین قیمت آب و قهوه های موجود در این شهر به ترتیب برابر با 11 و 58 بات است.

برخلاف شهر پاتایا، وعده های غذایی در شهر بانکوک گران هستند. به طوری که شما برای میل یک غذای ارزان در یک رستوران معمولی باید هزینه ای در حدود 85 بات، برای یک غذای دو نفره مبلغی در حدود 850 و در آخر برای سفارش یک غذای مک دونالد از منوی آن باید مبلغی در حدود 180 بات پرداخت کنید. با یک مقایسه کلی می توان متوجه شد که هزینه مربوط به خورد و خوراک در شهر پاتایا بسیار ارزان تر از شهر بانکوک است.

بانکوک بهتره یا پاتایا

مراکز خرید و مقایسه آن ها در پاتایا و بانکوک

یکی از فعالیت های بسیار جذاب به هنگام سفر،  خرید کردن از مراکز خرید و فروشگاه ها است.  هر کدام از شهر های بانکوک و پاتایا دارای مراکز خرید بسیار زیاد و متفاوتی هستند.  شما می توانید تمامی اجناس و کالاها را در این دو شهر و در مراکز خرید آن پیدا کرده و خریداری کنید. تمامی این مراکز خرید از ساعت 4 صبح باز کرده و تا ساعت ۹ شب فعالیت می کنند.

سخن پایانی

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید بدانید پاتایا بهتر است یا بانکوک باید در ابتدا نکات و مسائل مختلفی را در نظر بگیرید و سپس با یک تجزیه و تحلیل می توانید مناسب ترین شهر را با توجه به بودجه و زمان خود جهت سفر و گشت و گذار خود انتخاب کنید. به عنوان مثال سفر به هر یک از این دو شهر در فصلی خاص بهتر است و باید متناسب با آن مقصد خود را انتخاب کنید.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم