نکات ضروری درمورد تاثیر لباس زیر بر سلامت بانوان که باید بدانید

یکی از انواع مواردی که تمام بانوان باید به آن توجه ویژه ی داشته باشند، تاثیر لباس زیر در سلامتی آن ها است. شما باید بدانید که کدام یک از انواع مدل لباس زیر برای شما مضر بوده و سلامتی شما را تهدید می کند. در این مطلب از رسانه نبض ما، تمام موارد مهم را درباره نکات اساسی در انتخاب و خرید لباس زیر به شما آموزش میدهیم. با رعایت این نکات، شما می توانید سلامتی اندام های خصوصی خود را تضمین کنید.

مهمترین عوامل در انتخاب لباس زیر مناسب، برای جلوگیری از عفونت های اندام های خصوصی و تضمین سلامتی

انتخاب صحیح لباس زیر در سلامتی شما نقش مهمی دارد. اگر موارد گفته شده را رعایت کنید، سلامتی اندام های جنسی خود را برای همیشه حفظ خواهید کرد. در صورت انتخاب اشتباه لباس زیر، شورت و سوتین نامناسب، میتواند موجب ابتلا به عفونت واژینال، عفونت های قارچی و یا مشکلات پوستی در اندام خصوصی و سینه شود. فراموش نکنید: لباس زیر مثله یک رفیقه، اگه خوب باشه! خودش میکشتت بالا ولی اگر بد باشه بهت زخم کاری میزنه!.

جنس لباس زیر، شورت و سوتین، نقش اساسی را در سلامتی اندام های شما ایفا میکند

سعی کنید از انواع لباس زیر که از جنس با کیفیت برخوردار هستند استفاده کنید. پنبه؛ یکی از با کیفیت ترین و مقرون به صرفه ترین الیاف طبیعی است، لباس زیر پنبه ای، به خوبی دمای بدن را کنترل میکند و در عین حال، پوست شما میتواند به خوبی نفس بکشد. تنفس سلولی بسیار مهم است. پس سعی کنید از انواع مدل شورت و سوتن که از پارچه هایی با قابلیت تنفس پذیری بالای برخوردار هستند، بهره بگیرید.

لباس زیر

از پوشیدن شورت و سوتین تنگ، خودداری کنید

یکی دیگر از نکات مهم نقش لباس زیر در سلامتی، انتخاب سایز مناسب است. استفاده از سوتین های تنگ، به مرور زمان به بافت سینه شما، آسیب خواهد زد. همچنین شورت تنگ، موجب توقف و کاهش میزان گردش خون در اندام جنسی خواهد بود. در فروشگاه های معتبر لباس زیر مانند لباس سکرت (https://www.lebassecret.com/)، در تمام محصولات، راهنمای انتخاب سایز وجود دارد که باید بر اساس آن، سایز مناسب را انتخاب کنید. بهتر است بدانید که استفاده از لباس زیر تنگ، هوا را مسدود میکند و در نتیجه رطوبت را به دام انداخته و محیط مناسبی برای عفونت ایجاد خواهد کرد.

استفاده طولانی مدت از لباس زیر تنگ، برای شما مضر است.

انتخاب مدل مناسب شورت و سوتین، به سلامت شما کمک خواهد کرد

سعی کنید مناسب ترین مدل را در زمان خرید سوتین و شورت، انتخاب کنید. عوامل مختلفی مانند قیمت مناسب، کیفیت مناسب، سایز درست در این انتخاب، نقش اساس را ایفا می کنند. از فروشگاه های معتبر لباس زیر مانند لباس سکرت که از اعتبار 10 ساله، پشتیبانی قوی، رضایت زیاد کاربران، ارسال سریع، مجوز های مربوطه و کیفیت بالای محصولات برخوردار هستند، خرید کنید.

لباس زیر

استفاده طولانی مدت از شورت و سوتین، سلامت شما را به خطر می اندازد

در مورد مدت زمان مناسب استفاده از شورت، توصیه می شود که روزانه 2 الی 3 بار شورت خود را تعویض کنید. رطوبت جمع شده در شورت، محیط ایده آلی برای رشد قارچ ها و باکتری ها است. پس بهتر است روزانه دو بار آن را با شورت های تمیز، جایگزیین کنید.

رعایت نکات اساسی در شستشوی لباس زیر، شورت و سوتین

یکی دیگر از نکات مهم در تاثیر لباس زیر بر سلامت بانوان، رعایت نکات مهم در شستشوی لباس زیر است. به گفته  مجله معتبر لباس سکرت در مورد شستشو لباس زیر، دو روش کلی برای اینکار وجود دارد. سوتین های خود را در محفظه شستشو لباس زیر قرار داده و سپس در لباسشوئی و با استفاده از دمای و مواد شوینده مناسب، بشویید.

اما در مورد شستن شورت، توصیه می شود که آن را با دست بشویید و از قرار دادن شورت های خود در لباس شویی، خودداری کنید تا مانع از آلودگی شورت ها به وسیله لباس های بیرون از منزل شوید.

در زمان های لازم، شورت نپوشید تا سلامتی اندام های خود را حفظ کنید

به گفته مجله معتبر Vaghtemod، بهتر است در زمان شب، به جای لباس زیر از لباس خواب استفاده کنید. این کار موجب تنفس سلولی بهتر اندام های جنسی شده و سلامتی آن ها تضمین می کند. توصیه می کنیم در زمان های ممکن، از پوشیدن لباس زیر، خودداری کنید.

از انواع لباس زیر تمیز استفاده کنید تا دچار عفونت نشوید

یکی دیگر از نکات مهم تاثیر لباس زیر در سلامتی، استفاده از شورت و سوتین تمیز است. همانطور که در بالا توضیح دادیم، مرتب، شورت های خود را با انواع تمیز و شسته شده آن، تعویض کنید. در مورد روش های شستشوی شورت و سوتین تحقیق کنید تا آموزش های لازم را در این باره بخوانید.

قبل از پوشیدن شورت برای اولین بار، حتما آن را بشویید

زمانی که بعد از خرید شورت، آن را دریافت میکند، قبل از استفاده حتما آن را بشوید تا ضد عفونی شود. در نظر داشته باشید که قبل از رسیدن لباس زیر به دست شما، ممکن است در محیط های مختلفی بوده باشد و آلودگی های محیط را به خود جذب کرده باشد. پس برای تضمین سلامتی خود، قبل از پوشیدن برای اولین بار، حتما آن را بشویید.

 

منبع: https://www.lebassecret.com/impact-of-underwear-on-womens-health/

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید