عوارض لیزر موهای زائد در بانوان! [آپدیت ۲۰۲۴]✅

در مبحث بهداشت فردی، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بانوان از بین بردن موهای زائدشان است. بیشتر بانوان از روش‌های متفاوتی نظیر ژیلت، پودرهای موبر، اپیلاسیون، بند و موچین و دستگاه های لیزر موهای زائد برای از بین بردن موهای زائد امتحان می‌کنند، اما نتیجه ای که حاصل می شود مورد رضایت بسیاری از آن ها نیست. به‌طور کلی روش‌های متنوعی برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی وجود دارد که برخی از آن ها در بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران قابل انجام است.

در این مطلب قصد داریم مطالب جامع و کاملی در مورد روش های از بین بردن موهای زائد و مزایا و معایب آن ها در اختیارتان قرار دهیم و به این سوال پاسخ دهیم که آیا از بین بردن دائمی موهای زائد از دیدگاه پزشکی و سلامتی لازم است یا صرفا جنبه ظاهری دارد. اگر به اطلاعات بیشتری در این مورد نیاز دارید می توانید به سایت جراحا (jaraha.com) مراجعه کنید و یا از سایت هایی نظیر پزشکا، جراحتو، پذیرش 24 و دکترتو کمک بگیرید.

روش های از بین بردن موهای زائد

اگر از دیدگاه پزشکی و سلامت به این موضوع نگاه کنیم، هیچ دلیل خاصی برای اجبار افراد به از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی وجود ندارد و در صورت وجود آن‌ها مشکل خاصی برای بدن و سلامتی فرد به وجود نمی‌آید. ولی از آن‌جایی که این وضعیت ظاهر مناسبی ندارد و تراکم آن‌ها در این ناحیه باعث عرق و ایجاد بوی بد می‌شود، افراد ترجیح می‌دهند با مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در تهران ناحیه تناسلی خود را همیشه تمیز و بدون مو نگه دارند. اما خوب است بدانید تقریبا هیچ راه حلی دائمی برای از بین بردن این موها در منزل یا هر جای دیگر وجود ندارد.

به جز ریزش مو در اثر بیماری‌ها و اختلالات ایجاد شده در بدن که امکان دارد دائمی باشند، حتی بهترین دستگاه های لیزر هم نمی‌توانند موهای زائد ناحیه تناسلی را برای همیشه از بین ببرند. پس قبل از انجام روش‌های مختلف از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی، به این فکر کنید که با هیچ یک از آن‌ها قرار نیست موهای زائد ناحیه تناسلی شما تا آخر عمر از بین بروند و باید هر چند مدت یکبار مجددا آن‌ها را اصلاح کنید. در ادامه به معرفی روش های از بین بردن موهای زائد می پردازیم:

  • ژیلت
  • موچین و بند
  • وکس و موم
  • کرم ها و پودرهای موبر
  • الکترولیز
  • لیزر موهای زائد

روش های از بین بردن موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد

پنجمین و اثربخش ترین روش از بین بردن موهای ناحیه تناسلی برای طولانی مدت، استفاده از دستگاه‌های لیزر مختلف است که توسط دکتر لیزر موهای زائد کل بدن انجام می‌شود. در استفاده از این دستگاه ها برای از بین بردن موهای زائد بیکینی، یک دکتر لیزر موهای زائد یا متخصص پوست از یک دستگاه لیزر بر روی پوست برهنه شما استفاده کرده و اشعه‌های متراکمی را به درون پوست، روی فولیکول‌های مو می فرستد. گرمای این اشعه باعث ضعیف شدن یا از بین رفتن فولیکول‌های موهای ناحیه تناسلی شده و از رشد مجدد موها جلوگیری می‌کند. در این روش شما باید طی دفعات متعددی ناحیه تناسلی خود را لیزر کرده تا فولیکول‌های موهای زائد ناحیه تناسلی کاملا ضعیف شوند یا از بین بروند.

عوارض احتمالی لیزر موهای زائد بیکینی که ممکن است در برخی افراد رخ دهد شامل موارد زیر است:

  • این امکان وجود دارد بلافاصله پس از انجام لیزر، ناحیه تناسلی دچار سوختگی شود که در این زمان باید از کرم سوختگی موضعی روی محل موردنظر استفاده کنید.
  • این نکته را در نظر بگیرید اگر از دستگاه‌های لیزر با طول موج زیاد استفاده می کنید، ممکن است به بافت‌های داخلی بدن مانند رحم یا تخمدان‌ها آسیب وارد شود.
  • التهاب و قرمزی پوست که جزو عوارض کوتاه مدت لیزر هستند و از چند دقیقه تا چند ساعت پس از انجام لیزر از بهبود می یابند.
  • احتمال پوسته پوسته شدن یا خشک شدن پوست هم وجود دارد که پس از مدتی از بین می‌روند.
  • همچنین در صورت نگاه کردن به اشعه لیزر ممکن است چشم آسیب ببیند، بنابراین در مراکز لیزر قبل از شروع فرآیند لیزر به افراد عینک‌های مخصوص داده می‌شود.

لیزر موهای زائد و بارداری

یکی از مشکلاتی که بانوان در دوران بارداری خود با آن درگیر هستند، از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی در دوران بارداری شان است. به دلیل اینکه در این دوران بانوان به دلیل تغییرات ظاهری ایجاد شده در بدن و بزرگ‌تر شدن شکم، با از بین بردن موهای زائد با مشکل مواجهند و ابهامات زیادی در این مورد دارد. در این بخش به معرفی تعدادی از فواید از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی در بارداری پرداخته ایم:

  • کاهش احتمال خطر ابتلا به عفونت: ناحیه تناسلی بانوان به خودی خود محل مناسبی برای تجمع باکتری‌های مضر است و افزایش تراکم موهای زائد در این قسمت رشد باکتری‌های این قسمت را دو چندان می کند. از بین بردن موهای زائد در دوران بارداری خطر ابتلا به عفونت‌های واژن را در دوران حساس بارداری کاهش می دهد.
  • آسان شدن معاینه‌های دوران بارداری: در دوران بارداری شما به انجام معاینه‌هایی نیاز پیدا می کنید که در آن‌ها پزشک زنان از طریق واژن شما را معاینه می کند. در این مواقع، در صورتی که ناحیه تناسلی تمیز و عاری از موهای زائد باشد، طبعا معاینه راحت‌تر انجام می‌شود. اگر قصد زایمان طبیعی دارید، تمیز و بدون مو بودن واژن برای انجام برش‌ها یا بخیه‌های لازم در طول زایمان طبیعی بهتر است.
  • راحت‌تر بودن خونریزی پس از زایمان: در صورت تمیز بودن ناحیه تناسلی، خونریزی بعد از زایمان راحت‌تر انجام شده و دیگر خون و لخته‌ها به موهای ناحیه تناسلی نخواهد چسبید.

این موارد فواید از بین بردن موهای زائد در دوران بارداری هستند و بانوان می توانند برای رعایت بهداشت خود و نکات ذکر شده، این کار را انجام دهند.

لیزر موهای زائد و بارداری

کلام آخر

از بین بردن موهای زائد یکی از موضوعاتی است که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و اطلاعات کافی در مورد اینکه چه روشی برای آن‌ها مناسب تر است، ندارند. لیزر موهای زائد یک روش مطمئن برای رفع موهای زائد است. لیزر قادر است فولیکول های مو را با قرار دادن مو در معرض پالس نور از بین برده و از رشد مجدد آن تا حد زیادی جلوگیری کند. بنابراین برخی از افراد می توانند تنها با چند جلسه به طور کامل از شر موهای زائد خود خلاص شوند. در این مقاله سعی کردیم رایج‌ترین روش‌های از بین بردن موهای زائد را در افراد بررسی کنیم. اگر شما عزیزان به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می توانید به سایت جراحا (jaraha.com) مراجعه کنید.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم