چرا باید از خط چشم استفاده کنیم؟

خط چشم برای اولین‌بار در هندوستان و مصر باستان به‌صورت خط سیاه دور چشم شکل گرفت. حتما آن‌ها را در فیلم‌های سینمایی و نقاشی‌های دیواری به‌جای مانده از آن دوران دیده‌اید. از 10 هزار سال قبل از میلاد مسیح، مصری‌ها و بین‌النهرینی‌ها نه‌تنها برای زیبایی، بلکه برای محافظت از پوست چشم در برابر آفتاب بیابان از خط چشم استفاده می‌کردند. اما این تنها مزیت استفاده از این محصول نیست.

آیا می‌دانید کشیدن خط چشم چه مزایایی دارد و چرا باید خط چشم بکشید؟ آیا خط چشم غیر از زیبایی صورت مزیتی برای سلامتی چشم‌ها نیز دارد؟

مزایای کشیدن خط چشم

استفاده از خط چشم در طول سالیان متمادی، رایج شده است. حالا خط چشم به بخشی مهم از آرایش صورت تبدیل شده و محصولات متنوعی نیز تولید شدند که شامل مداد چشم، خط چشم مایع، خط چشم ماژیکی، خط چشم نمدی و ژل هستند. در طول‌ سال‌های گذشته تغییرات و الگوهای متعددی در صنعت آرایش پدیدار شده‌اند. جوان‌ترها در حال آزمایش روندهای در حال تحول در مد و آرایش هستند. استفاده از خط چشم از یک محصول آرایشی صرف به یک محصول روزمره تبدیل شده که خیلی از افراد از آن استفاده می‌کنند.

چشمانی درشت‌تر

اولین مزیتی که استفاده از خط چشم برای شما دارد، بزرگ‌تر شدن چشم‌ها است. البته این بزرگ‌شدن چشم‌ها به این بستگی دارد که خط چشم خود را چطور می‌کشید. بزرگ شدن چشم‌ها در میان بسیاری از افراد به‌عنوان نشانه‌ای از زیبایی شناخته می‌شود. خطی پُررنگ در سراسر چشم‌ها، ساختار چشم را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و باعث می‌شود چشم‌های شما درشت‌تر به‌نظر رسیده و به نقطۀ توجه در صورت تبدیل شوند. استفاده از خط چشم، توجه‌ها را به چشم‌ها جلب می‌کند، به‌وضوح چشم‌ها را مشخص کرده و آن‌ها را برجسته می‌کند تا جذاب‌تر به‌نظر برسند.

خسته به‌نظر نرسیدن

استفاده از خط چشم باعث می‌شود چشم‌ها بازتر به‌نظر برسند و در نتیجه کسانی که از خط چشم استفاده می‌کنند شاداب به‌نظر می‌رسند حتی اگر روزی طولانی و خسته‌کننده را سپری کرده باشند. خط تیره و پُررنگ خط چشم باعث می‌شود ظاهری خسته نداشته باشید و به‌همین دلیل نیز شاداب‌تر به‌نظر می‌رسید. اگر قرار است روزی طولانی را سپری کنید یا در همان اول صبح چهره‌ای خسته دارید، حتما از خط چشم استفاده کنید.

خلاقیت

مدت‌هاست که روند مد هر روز در حال تغییر است. هر فصل با یک مد جدید همراه است و این روندهای در حال تغییر حتی در آرایش صورت نیز وجود دارند. همین امر باعث شده تا کشیدن خط چشم‌های خلاقانه به نوعی مد تبدیل شود. حتما در میان جوان‌ترها خصوصا نسل Z دیده‌اید که چطور خط چشم‌های متفاوت با دیگران می‌کشند و چطور جسورانه مدهای جدید را دنبال می‌کنند.

با شروع تغییر مد و آرایش، سبک‌ها و روش‌های هنری مختلفی در آرایش صورت گنجانده شده است. در حال حاضر از رنگ‌های مختلف خط چشم استفاده می‌شود و الگوهایی شکل گرفته که شاید در گذشته حتی کسی به آن‌ها فکر هم نمی‌کرد.

محافظت از چشم‌ها

آنجا که اشاره شد در مصر باستان از خط چشم برای محافظت از چشم در برابر اشعه‌های آفتاب بیابان‌های مصر استفاده می‌شد واقعا کاربردی است. محصولات مختلفی بر پایۀ مواد گیاهی و ارگانیک ساخته شده که حاوی مواد طبیعی هستند، بنابراین استفاده از آن‌ها باعث می‌شود مواد مغذی به پوست اطراف چشم برسد. برخی از این مواد مغذی شامل روغن‌های گیاهی و طبیعی هستند که پوست اطراف چشم را مرطوب نگه داشته و روند پیری پوست اطراف چشم را کند می‌کنند. خشکی پوست اطراف چشم یکی از عوامل اصلی ایجاد چین‌وچروک‌های ظریفی است که به مرور زمان عمیق و ماندگار می‌شوند.

کامل شدن آرایش صورت

خط چشم می‌تواند آرایش شما را کامل کند. از طرفی برخی از محصولات این لاین از لوازم آرایشی، ضدآب هستند و بنابراین وقتی صبح خیلی زود برای جلوگیری از خسته نشان دادن چشمان خود خط چشم می‌کشید، تا آخر روز به شکلی زیبا و بی‌نقص باقی می‌مانند.

رفع عیوب‌ ظاهری چشم

خط چشمی زیبا نه‌تنها می‌تواند آرایش شما را زیباتر و گیراتر کند بلکه می‌تواند ظاهر کلی شما را بهبود بخشد. همۀ ما با فرمی از چشمان به دنیا می‌آییم و گاهی این فرم چشم و ابرو را دوست نداریم بنابراین بی‌خطرترین و ارزان‌ترین راه برای تغییر حالت چشم‌ها و پوشش‌ دادن عیوب آن، استفاده از خط چشمی است که بتواند به‌خوبی اعمال شود. همان‌طور که می‌دانید می‌توان با جراحی زیبایی نیز عیوب ظاهری چشم‌ و ابروها را برطرف کرد اما این روش ریسک بسیار بالاتری در مقایسه با استفاده از لوازم آرایشی مانند خط چشم‌ها دارد.

قیمت مناسب و کاربردی

خیلی از افراد برای رها شدن از سختی کشیدن خط چشم در هر روز صبح، به تاتو روی می‌آورند. اما تحقیقات نشان داده که زدن تاتو به بن مژه برای بسیاری از افراد خطرناک است چون باعث بروز عفونت چشم‌ها می‌شود. هزینه‌ای که برای تتو پرداخت می‌کنید واقعا ارزش ریسکی که بعدا متحمل می‌شوید را ندارد چون مشخص نیست پوست اطراف چشم شما چه واکنشی به این روش آرایشی تهاجمی و مواد و ترکیبات آن نشان می‌دهد.

جالب است که خط چشم‌های گیاهی قیمتی مناسب داشته و بسیار کاربردی هستند. آن‌ها حاوی ترکیباتی هستند که نه‌تنها باعث بروز عفونت نمی‌شود بلکه پوست اطراف چشم را نیز تقویت خواهد کرد.

خط چشم بکشید تا ظاهری شاداب داشته باشید

شاید از نظر خیلی از افراد کشیدن یک خط چشم ساده نتواند تغییری آنچنانی در صورت ایجاد کند. اما باید بدانید که این محصول کوچک و ساده می‌تواند معجزه کند چون با تغییر فرم چشم‌ها و رفع نقص‌های ریز آن به ظاهری جدید سلام خواهید کرد. خط چشم محصولی است که می‌تواند باعث تقویت پوست اطراف چشم شده و حتی از ایجاد چین‌وچروک‌های ریز نیز جلوگیری کند به شرط اینکه از محصولی گیاهی و ارگانیک و حاوی روغن‌های گیاهی موثر استفاده کنید. حالا که می‌دانید خط چشم چه مزایایی دارد پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه آنلاین مدیسه به آدرس www.modiseh.com بزنید. مدیسه در فروشگاه آنلاین خود مجموعه‌ای کامل و بی‌نقص از برترین و معتبرترین برندهای خط چشم و انواع آن را ارائه کرده، پس علاوه‌بر حق انتخاب بالا می‌توانید محصولی با کیفیت عالی خریداری کنید.

 

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم