بهترین زمان خرید بلیط هواپیما ارزان داخلی و خارجی

خرید بلیط هواپیما ارزان می تواند دغدغه بسیار زیادی را برای مسافرانی که سفر هوایی را برای خود انتخاب کرده اند، داشته باشد. بلیط هواپیما ارزان داخلی و خارجی در بازه های زمانی خاصی از سال امکان خرید دارند. اگر مسافرین با بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان داخلی و خارجی آشنایی باشند، می توانند در هزینه های خرید بلیط هواپیما صرفه جویی کنند. در ادامه مقاله قصد داریم در مورد بهترین زمان خرید بلیط هواپیما ارزان داخلی و خارجی با شما صحبت کنیم.

انواع بلیط هواپیما که باید بشناسید

قبل از اینکه بخواهیم در مورد بهترین زمان خرید بلیط هواپیما ارزان داخلی و خارجی صحبت کنیم، باید انواع بلیط های هواپیما را معرفی نماییم. در حال حاضر طبق قوانین داخل کشور ایران، امکان خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی برای مسافرین فراهم شده است. یکی از دلایلی که باعث شده برخی از مسافرین نتوانند با بهترین قیمت، بلیط هواپیما را رزرو کنند؛ این است که انواع بلیط هواپیما را نمی شناسند.

بلیط هواپیما سیستمی، یک نوع بلیط هواپیما است که قیمت آن به صورت سیستمی و مطابق با نرخ اعلامی از سوی ایرلاین مشخص می شود. در واقع این نوع بلیط به صورت مستقیم از سوی شرکت ایرلاین به مردم ارائه می گردد. اما بلیط چارتری، بلیطی است که از سوی آژانس های مسافرتی خریداری می شود و با قیمت دلخواه آژانس به مسافرین ارائه می گردد. معمولا آژانس های مسافرتی در ایام شلوغی مانند عید و تابستان، تعداد زیادی بلیط های هواپیما را چارتر می کنند تا بتوانند سودی به جیب بزنند.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما ارزان چارتری

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما چارتری چه زمانی است؟ یکی از دغدغه های اصلی افراد برای خرید بلیط هواپیما ارزان داخلی و خارجی، این است که چه زمانی بلیط های چارتری را رزرو کنند؟ به طور کلی، قیمت این بلیط های هواپیما از سوی شرکت های هواپیمایی مشخص می شود. معمولا یک قیمت پلکانی برای این بلیط ها در نظر گرفته می شود. به ویژه در ایام شلوغی مسافرت ها، این قیمت ها به صورت پلکانی افزایش پیدا می کنند. به طور مثال یک هفته قبل از پرواز، ممکن است قیمت بلیط 2 میلیون تومان باشد. اما به محض اینکه تعداد صندلی ها کاهش پیدا می کنند و بخش زیادی از صندلی ها به فروش می روند، قیمت بلیط ها افزایش پیدا می کند و به 2 میلیون و 500 می رسد. در نهایت پس از اینکه فقط چند صندلی از هواپیما باقی بماند، قیمت بلیط به نزدیک 3 میلیون تومان می رسد.

بنابراین معمولا توصیه می شود که برای خرید بلیط هواپیما ارزان داخلی، یک یا چند هفته زودتر اقدام کنید. در غیر این صورت ممکن است مجبور شوید که هزینه زیادی را برای خرید بلیط هواپیما پرداخت کنید. بلیط های هواپیما چارتری در روزهای 4 شنبه تا شنبه بیشترین قیمت را دارند. در عوض در وسط هفته می توان اقدام به خرید بلیط هواپیما ارزان چارتری کرد. در برخی از ایام سال مانند مانند فصل پاییز و زمستان و ماه هایی مانند اردیبهشت، پیک شلوغی مسافرین بسیار کم است. این موضوع باعث پایین آمدن قیمت های رزرو بلیط هواپیمای چارتری می گردد.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما سیستمی

همانطور که اشاره کردیم، قیمت خرید بلیط هواپیما سیستمی مشابه با قیمت خرید بلیط هواپیما چارتری نیست. این نوع بلیط ها دارای قیمت ثابتی اند و در اثر زمان یا نظر آژانس های مسافرتی، قیمت این بلیط ها تغییری پیدا نخواهد کرد. به همین خاطر بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما سیستمی، چندان قابل بررسی نیست. اگر علاقه مند به خرید بلیط هواپیما ارزان داخلی و خارجی هستید و می خواهید دغدغه زمان را برای انجام این کار نداشته باشید، کافیست که بلیط های هواپیما سیستمی را انتخاب کنید.

برای خرید بلیط هواپیما ارزان داخلی و خارجی چه زمانی اقدام کنیم؟

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما ارزان داخلی و خارجی بسته به سیستمی یا چارتری بودن این بلیط های هواپیما متفاوت است. با این حال به طور کلی، بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما ارزان داخلی و خارجی زمانی است که هنوز بلیط ها دچار افزایش قیمت نشده اند. معمولا بلیط های هواپیمای خارجی باید حدود 7 هفته قبل از سفر خریداری شوند. در این صورت حتی اگر افزایش قیمت به بلیط هواپیما بخورد، باز هم شما نیازی به پرداخت هزینه مازاد نخواهید داشت.

برای خرید بلیط هواپیما ارزان داخلی، باید حدود 2 الی 3 هفته قبل از سفر اقدام کنید. در این صورت قیمت های بلیط هواپیما به دلیل بالا رفتن تقاضای مردم دچار افزایش نشده اند. البته ذکر این نکته الزامی است که قیمت بلیط های هواپیما داخلی بیشتر به شانس مربوط است. چرا که ممکن است 2 الی 3 روز قبل از سفر خودتان به دلیل تقاضای کم مسافرین، بتوانید بهترین قیمت بلیط هواپیماهای داخلی را پیدا کنید.

بلیط هواپیما لحظه آخری؛ فرصتی برای رزرو بلیط هواپیما ارزان

در وهله اول باید مسافرین بدانند که بلیط هواپیما لحظه آخری مربوط به بلیط های چارتری است. در واقع به دلیل اینکه آژانس های مسافرتی اقدام به خرید بلیط هواپیما از همان ابتدا کرده اند و در لحظه آخر متوجه فروش نرفتن بلیط های هواپیمای خودشان شده اند، مجبور می شوند که برای متضرر نشدن خود اقدام به فروش بلیط های هواپیما با قیمت مناسب تر کنند.

بلیط هواپیما لحظه آخری جزء ارزان ترین بلیط های هواپیما داخلی و خارجی محسوب می شوند. البته معمولا در ایام پیک شلوغی، امکان رزرو بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری وجود ندارد. ولی در ایام خاص و خلوت می توان این بلیط ها را از طریق سایت ها یا آژانس های مسافرتی رزرو کرد. در هر صورت گیر آوردن یک بلیط هواپیما لحظه آخری بستگی به شانس شما دارد. در برخی از مواقع افراد آنقدر خوش شانس هستند که بتوانند این بلیط ها را خریداری کنند و از مزیت ارزان بودن آن بهره مند شوند.

برای خرید بلیط هواپیما ارزان داخلی و خارجی چه زمانی اقدام کنیم؟

خرید بلیط ارزان داخلی و خارجی از سایت بوکینگ

با وجود اینکه آژانس های مسافرتی، امکان خرید بلیط هواپیما را برای شما فراهم کرده اند؛ اما باز هم اگر علاقه مند به خرید بلیط ارزان داخلی و خارجی هستید، باید به یک سایت معتبر که امکان مقایسه قیمت را به شما می دهد مراجعه کنید. سایت بوکینگ یکی از معتبرترین سایت ها برای خرید بلیط هواپیما ارزان داخلی و خارجی است. این سایت امکان رزرو بلیط هواپیما در تاریخ مشخص را با قیمت مناسب به افراد می دهد. فقط کافیست که تاریخ و مقصد سفر در سایت بوکینگ مشخص گردد. سپس بر اساس آن، انواع بلیط های هواپیمای چارتری و سیستمی با قیمت های متفاوت برای مسافرین قابل رزرو می شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم