افزایش ماندگاری بوتاکس با مراقبت‌های صحیح

بوتاکس شاید پرکاربردترین درمان برای مبارزه با علائم پیری باشد. این درمان ماهیچه‌ها‌را شل می‌کند و روند پیری را به تعویق می‌اندازد- به خصوص در نقاطی مانند چشم، پیشانی و گلابلا. با این وجود، بسیاری از بیماران درباره این موضوع کنجکاوی می‌کنند که آیا راهی برای افزایش ماندگاری بوتاکس وجود دارد یا خیر.

C:\Users\Norozian\Downloads\download - 2024-03-25T001813.010.jfif

افزایش ماندگاری بوتاکس

افزایش ماندگاری بوتاکس امکان‌پذیر است؟

راهکارهای ساده‌ای برای افزایش ماندگاری بوتاکس وجود دارد که هر بیمار می‌تواند انجام دهد. برای افزایش این ماندگاری، بیمار می‌تواند با محدود کردن قرار گرفتن در معرض نور خورشید، نوشیدن 1 تا 2 لیتر آب در روز، تمرین یک رژیم خوب مراقبت از پوست و استفاده از یک رژیم غذایی متعادل شروع کند. علاوه بر این، استفاده از مرطوب‌کننده و ضد آفتاب به آبرسانی و محافظت از پوست در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

راهکار‌های افزایش ماندگاری بوتاکس

راه‌های زیادی برای افزایش ماندگاری بوتاکس وجود دارد.

  • اول اینکه یک فرد باید پزشک متخصص و حاذقی را برای این کار انتخاب کند. اگر بیمار یک پزشک آموزش‌ندیده را انتخاب کند، نتایج ممکن است چندان ماندگار نشوند. با این حال، کار با یک پزشک متخصص قابل اعتماد و با تجربه ممکن است منتهی به اثرات ماندگار بوتاکس برای شش ماه یا بیشتر شود. ضمن اینکه از بروز عوارض بوتاکس نیز جلوگیری می‌کند.
  • دوم اینکه حداقل تا یک هفته پس از تزریق، از هرگونه ماسک، اسکراب لایه‌بردار، تونر یا پاک‌کننده‌های خشن استفاده نکنید. استفاده از این محصولات ممکن است باعث اختلال در تزریق بوتاکس صورت شوند.
  • سوم اینکه بیمار باید به طور منظم بوتاکس انجام دهد، چرا که در طی این فرآیند، ماهیچه‌ها‌ به مرور زمان با درمان‌های دوره‌ای ضعیف می‌شوند. این بدان معنی است که اثرات بوتاکس طولانی‌تر از حد معمول باقی می‌مانند.
  • چهارم اینکه از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به ویژه در روز درمان خودداری کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، گردش خون را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود رگ‌های خونی گشاد شوند. در نتیجه احتمالا بوتاکس را سریعتر از حد معمول پخش می‌کنند.
  • پنجم اینکه استفاده از ضد آفتاب بعد از درمان اهمیت بسیاری دارد. برای این کار از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید.

C:\Users\Norozian\Downloads\download - 2024-03-25T001703.852.jfif

فواید بوتاکس

فواید بوتاکس

محصولات تزریقی مانند بوتاکس و پرکننده‌های پوستی برای معکوس کردن علائم فراگیر پیری عالی هستند. با این حال، در حالی که اثرات پرکننده‌ها‌ و نوروتوکسین‌ها ‌طولانی‌مدت است، اما با تخریب طبیعی بدن آن‌ها ‌شروع به از بین رفتن می‌کنند.

اثرات مفید یک درمان تزریقی بر اساس نوع تزریقی که استفاده می‌شود، می‌تواند از 6 ماه تا 2 سال باقی بماند. این محلول‌های زیبایی تزریقی از مواد طبیعی تشکیل شده‌اند که متعاقباً توسط بدن جذب می‌شوند.

مراقبت بعد از بوتاکس

مراقبت بعد از بوتاکس اهمیت بسیاری دارد، زیرا باعث افزایش ماندگاری بوتاکس خواهد شد.

سطح استرس را کاهش دهید

سعی کنید عوامل استرس‌زا را در زندگی از بین ببرید، چرا که استرس می‌تواند از طرق مختلف به بدن آسیب برساند. حتی ممکن است اثربخشی طولانی مدت درمان بوتاکس را کاهش دهد. در حقیقت، سطح استرس بالا می‌تواند باعث ترشح کورتیزول و سایر هورمون‌ها‌ شود. همچنین استرس می‌تواند روند پیری را تسریع کند و علائم نامطلوب پیری را افزایش دهد. برای کمک به افزایش طول عمر درمان‎های تزریقی، تمرین‌های کاهش استرس مانند مدیتیشن ذهن‌آگاهی و یوگا را انجام دهید.

تاثیر طولانی مدت بوتاکس

از محصولات پاک‌کننده خشن استفاده نکنید

بیماران محصولات مختلفی را برای برطرف کردن علائم پیری استفاده می‌کنند. به طور معمول، اکثر آن‌ها‌ می‌خواهند از این محصولات به همراه بوتاکس استفاده کنند تا بهترین نتایج را به دست آورند. با این حال، اکیداً توصیه می‌شود که حداقل یک هفته پس از تزریق بوتاکس پاک‌کننده‌های ساینده صورت، ماسک‌ها، اسکراب‌ها یا تونرها را استفاده نکنید.

ترک سیگار

سیگار بر ریه‌ها، مغز و پوست تأثیر می‌گذارد. نیکوتین به طور خاص رگ‌های خونی را منقبض می‌کند و رطوبت‌رسانی به پوست را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، سیگار کشیدن باعث چروک شدن چشم‌ها ‌می‌شود.

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

رژیم غذایی نیز می‌تواند بر ظاهر پوست تاثیر بگذارد. تغییر عادات غذایی، اجتناب از مصرف غذاهای بسته‌بندی شده و فرآوری شده برای سلامت کلی مفید است. کاهش مصرف قند به اضافه ورزش منظم می‌تواند به حفظ وزن سالم کمک کند.

بیمار همچنین باید بداند که کاهش وزن شدید، به ویژه در ناحیه صورت، می‌تواند اثربخشی و طول عمر تزریق بوتاکس را به حداقل برساند.

افتادگی پلک بعد از بوتاکس

افتادگی پلک بعد از بوتاکس می‌تواند از عوارض جانبی بوتاکس پیشانی یا بوتاکس بین دو ابرو باشد. در این حالت، بوتاکس از پیشانی به سمت عضلات ابرو حرکت کرده و ابروها را پایین می‌کشد. این مسئله، افتادگی پلک بعد از بوتاکس را به دنبال دارد. البته بعد از گذشت 6 هفته به طور طبیعی برطرف می‌شود. این عارضه معمولاً بین هفته اول تا سوم تزریق بوتاکس اتفاق می‌افتد.

خدمات دکتر مهرشاد رابط

دکتر مهرشاد رابط پزشک باتجربه و متخصص پوست است. در کلینیک پوست و مو دکتر رابط خدمات مختلف جوانسازی پوست مانند هایفوتراپی، لیفت صورت، لیفت شقیقه، بلفاپلاروستی، میکروکارنت و… ارائه می‌شود. در این مرکز تزریق بوتاکس، ژل و چربی نیز با بهترین مواد و بالاترین دقت انجام می‌شود. بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات پوست و مو مانند طاسی، پسوریازیس، شپش سر، ریزش مو و… در این مجموعه قابل درمان است. لیزر موهای زائد با بهترین دستگاه‌ها، انجام خدماتی نظیر کاشت مو، کاشت ابرو، کاشت ریش، مزوتراپی مو و پی آر پی از دیگر خدمات متخصص پوست، مو و زیبایی دکتر مهرشاد رابط است.

عوارض بوتاکس

جمع‌بندی

اگر مراقب جوانی خود هستید و تمایل دارید خطوط و چین و چروک صورت را از بین ببرید، بوتاکس بهترین راه‌حل برای شماست. تجربه ثابت کرده است که بوتاکس نسبت به سایر درمان‌ها ماندگاری و دوام بیشتری دارد، ضمن اینکه به مراتب نتایج بهتری ارائه می‌کند.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم