عمل بینی چند ساعت طول می کشد

عمل بینی چند ساعت طول می کشد و چه مدت زمانی افراد تحت بیهوشی هستند، از جمله سوالاتی است که بسیاری از متقاضیان، از پزشک متخصص خود در خصوص این جراحی می پرسند. در واقع باید گفت که مدت زمان انجام عمل بینی به فاکتور های زیادی وابسته است و این زمان می تواند برای داوطلبان مختلف با شرایطی متفاوت، کاملا فرق داشته باشد. چرا که در حالت کلی بسته به شرایط فرد داوطلب و نوع نقص در بینی او، این مدت زمان کم یا زیاد خواهد شد. بنابراین جهت پاسخ به سوالات افراد در این زمینه لازم است که اطلاعاتی درباره نوع عمل بینی و همچنین دلیل جراحی در دسترس باشد تا بدین ترتیب زمان دقیق‌ جراحی مشخص شود.

طول مدت زمان انجام جراحی بینی

به صورت کلی می توان گفت که مدت زمان انجام جراحی بینی و بیهوشی فرد داوطلب بین یک و نیم تا سه ساعت به طول خواهد انجامید. در برخی موارد به طور مثال چنانچه بینی فرد دارای قوز و یا انحراف باشد، این امر می تواند در مدت زمان عمل بینی تاثیر بسزایی داشته باشد. در نتیجه مدت زمان عمل بینی، به میزان تغییراتی که بر روی بینی فرد ایجاد می شود، بستگی دارد. طبیعتا عمل بینی استخوانی، سختی عمل بینی گوشتی را نداشته و مدت زمان کمتری را نیاز دارد که این مدت تقریبا در حدود یک تا یک و نیم ساعت به طول می انجامد. همچنین در مورد عمل شکستگی بینی باید گفت که ممکن است نسبت به میزان شکستگی حدود دو و نیم تا سه ساعت طول بکشد.

مدت زمان انجام جراحی بینی به چه مواردی بستگی دارد؟

این موضوع که عمل بینی چند ساعت طول می کشد و زمان مورد نیاز جهت انجام این جراحی، به موارد مختلفی بستگی دارد که در این بخش به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد:

نوع جراحی

جراحی بینی می تواند به صورت باز و یا بسته انجام پذیرد. در عمل به روش باز، پزشک در داخل بینی فرد، برش هایی را ایجاد می کند تا بدین ترتیب به ساختار بینی دسترسی بهتری داشته باشد و در بیشتر موارد جراحی بینی به این شکل انجام می پذیرد. در روش جراحی بینی بسته که جدید تر است، نیازی نیست که پزشک در بینی برش ایجاد کرده و بخیه بزند. بلکه پزشک با ابزار مخصوص خود، تنها پوست بینی را جهت ایجاد تغییرات بالا نگه می دارد.

نوع بینی

عمل بینی در دو نوع بینی گوشتی و یا استخوانی صورت می گیرد. به دلیل آن که بینی گوشتی از غضروف های ضعیف تری تشکیل شده است، جراحی بینی گوشتی کمی سخت تر و پیچیده تر از جراحی بینی استخوانی بوده و حساسیت بالاتری دارد. به همین علت ممکن است برای انجام این عمل بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی به مدت زمان بیشتری نیز نیاز باشد

جراحی بینی ترمیمی

در برخی موارد فرد داوطلب برای دومین بار و گاهی چندمین بار اقدام به جراحی بینی می کند. در برخی موارد در جراحی های ترمیمی لازم است پیوند غضروف انجام شود که نشانه دشواری این عمل است. به همین دلیل ممکن است انجام عمل به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

میزان مهارت جراح

از دیگر موارد موثر در مدت زمان جراحی رینوپلاستی، مهارت و تجربه پزشک متخصص مربوطه است. در واقع هر چقدر که مهارت پزشک در انجام این جراحی بیشتر باشد، این توانایی را دارد که با تکیه بر تجربه و دانش بسیار خود، در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین تغییرات را بر روی بینی اعمال کرده و نتایج خوبی را رقم بزند.

تجهیزات و فناوری اتاق عمل

انواع تجهیزات و فناوری هایی که در فرآیند جراحی در اتاق عمل توسط پزشک استفاده می شود نیز می تواند تاثیر بسزایی بر مدت زمان این جراحی داشته باشد. بنابراین پیشرفته بودن تجهیزات اتاق عمل می تواند تا حد زیادی موجب کاهش مدت زمان عمل بینی ‌شود.

چه مدت بعد از جراحی بینی ریکاوری انجام می شود؟

فرد داوطلب جراحی رینوپلاستی پس از انجام عمل جراحی، به اتاق ریکاوری انتقال می یابد تا علائم حیاتی او به سطحی نرمال و طبیعی برسد. این امکان وجود دارد که پس از به هوش آمدن، ۱۵ دقیقه الی یک ساعت طول بکشد تا فرد به شرایط طبیعی و استاندارد خود برسد. البته این زمان تقریبی بوده و از یک فرد به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. در نتیجه برای محاسبه دقیق مدت زمان عمل جراحی بینی، لازم است این زمان را نیز به شمار بیاورید.

یکی از نگرانی ها و استرس هایی که بیماران قبل از ورود به اتاق عمل دارند، به هوش نیامدن پس از عمل بینی است. باید گفت در صورتی که فرد داوطلب، مشاوره های مورد نیاز قبل از عمل را انجام داده باشد و شرایط پزشکی و جسمانی او را پزشک جراح تایید کرده باشد، جای هیچ نگرانی برای این موضوع باقی نخواهد ماند. چرا که در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی در حوزه پزشکی، میزان خطرات اتاق عمل تا حد زیادی کاهش یافته است.

بستری بعد از جراحی بینی چه مدت طول می کشد؟

لازم است بدانید که رینوپلاستی از انواع جراحی های زیبایی محسوب می شود که چنانچه فرد شرایط خاصی نداشته باشد، به بستری شدن او در مدت طولانی احتیاجی نخواهد بود و بعد از 3 الی 4 ساعت مرخص خواهد شد. اما اگر فرد داوطلب به مشکلاتی مثل آپنه خواب دچار باشد، این احتمال وجود دارد که پزشک متخصص مدت یک روز بستری در بیمارستان را برای او تجویز نماید. در غیر این صورت، عمل بینی نوعی جراحی سرپایی محسوب شده و فرد پس از جراحی به اتاق ریکاوری انتقال یافته و زمانی که به هوش آمد، بعد از چکاپ های تشخیص سلامتی، از بیمارستان مرخص خواهد شد.

منبع :‌دکتر نیازی

نتیجه گیری

مدت زمان عمل جراحی بینی برای تمامی افراد یکسان نبوده و ممکن است تکنیک‌ ها و مدت زمان تحت تاثیر فاکتور های مختلفی، متفاوت باشد. با توجه به پیشرفت ‌های صورت گرفته در زمینه پزشکی، عمل زیبایی بینی به یکی از جراحی های راحت تبدیل شده است. پزشکی که شما برای انجام جراحی به آن مراجعه می کنید نیز از فاکتور های بسیار موثر و اصلی در مدت زمان این عمل و همچنین نتیجه آن خواهد بود. در نتیجه توصیه می شود که در زمان انتخاب پزشک متخصص زیبایی، تحقیقات لازم را انجام داده و بهترین گزینه را بیابید.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم