اول ژل بزنیم یا بوتاکس؟

چین و چروک‌ها دشمن اصلی زیبایی چهره هستند، همه می‌دانیم وقتی پوست صاف و بدون چین و چروک داشته باشیم، فاکتور مهمی از زیبایی چهره را داریم. گاهی به دلایل مختلفی مانند افزایش سن، تغییرات وزنی، اشعه خورشید، ژن و…. چروک‌های ریز و درشت بر پوستمان ظاهر می‌شوند. برای از بین بردن این چروک‌ها به طور موثری می‌توان از روش‌های جوان‌سازی پوست مانند تزریق ژل و بوتاکس استفاده کرد.

گاهی پزشکان از یک روش زیبایی و گاه از هر دو روش برای بازگرداندن جوانی به چهره ما استفاده می‌کنند. وقتی استفاده همزمان از ژل و بوتاکس تجویز می‌شود، این سوال مهم برایمان پیش می‌آید که اول ژل بزنیم یا بوتاکس تزریق کنیم؟ در ادامه با همراه شوید تا به پاسخ این سوال برسید. برای تزریق ژل و بوتاکس توسط بهترین پزشک در کرمان انجام دهید با شماره 03432267875 تماس بگیرید.

اول ژل بزنیم یا بوتاکس تزریق کنیم؟

تزریق ژل و تزریق بوتاکس، هر دو راهی موثر و عالی برای جوانسازی پوست است؛ گاهی پزشکان برای نتیجه بهتر از هر دو روش کمک می‌گیرند تا شما پوستی جوان و جذاب داشته باشید. اگر بخواهید همزمان از تزریق ژل و بوتاکس استفاده کنید بهتر است فاصله‌ای چند روزه بین این دو باشد. نکته مهم این است که اول بهتر است ژل تزریق گردد و بوتاکس در مرحله دوم قرار داشته باشد.

به خاطر داشته باشیم که پزشک ما تشخیص می‌دهد که بهتر است از کدام روش استفاده شود و در صورتی که هم ژل و هم بوتاکس تجویز گردد، فاصله بین تزریق ژل و تزریق بوتاکس را نیز پزشک تعیین می‌کند.

چرا تزریق همزمان ژل و بوتاکس تجویز می‌شود؟

چرا تزریق همزمان ژل و بوتاکس تجویز می‌شود؟

این دو روش زیباسازی پوست، هر یک عملکردی متفاوت نسبت به دیگری دارند. تزریق سم بوتولینوم، عضلات پوست را به طور موقت فلج می‌کند و در نتیجه، چین و چروک موقتا از صورت محو می‌شود. تزریق ژل، خطوط چهره را پر می‌کند و در نتیجه پوست جوان می‌شود. در صورتی که پزشک شما صلاح بداند تاثیرات توامان این دو روش زیباسازی را بر پوست شما پیاده کند، تزریق ژل و بوتاکس را به طور همزمان تجویز می‌کند. این روش همزمان نواحی مختلف صورت را بازسازی می‌کنند و اثر فوق‌العاده‌ای بر زیبایی ظاهر شما دارند. بوتاکس بر بخش های بالایی چهره مانند خطوط پیشانی و گوشه‌های چشم، کاربرد موثری دارد و این خطوط را به خوبی برطرف می‌کند، ژل نیز چروک های بخش های میانی صورت و گوشه‌های لب را به خوبی پر می‌کند.بهتر است در جلسه مشاوره تمام نیازها و خواسته‌های خود را با پزشک در میان بگذارید.

فاصله زمانی بین تزریق ژل و تزریق بوتاکس

معمولا پزشکان ابتدا ژل را تزریق می‌کنند و پس از یک هفته، اقدام به تزریق بوتاکس می‌نمایند. اما گاهی ممکن است فرد تحت شرایطی بخواهد زودتر نتیجه را ببیند، به طور مثال مراسم عروسی یا جشن خاصی داشته باشد، در این شرایط با مجوز پزشک می‌تواند همزمان ژل و بوتاکس را تزریق کند، در این وضعیت ابتدا ژل و سپس بوتاکس تزریق می‌گردد.

ماندگاری ژل و بوتاکس و تاثیر تزریق هم زمان بر آن

ماندگاری ژل و بوتاکس به عوامل زیادی مانند مراقبت از پوست، ژنتیک، کیفیت ماده ژل یا بوتاکس، سن، میزان چین و چروک و… بستگی دارد. به طور کلی تزریق ژل حدود 12 تا 18 ماه ماندگاری دارد، اما اثر بوتاکس حدود 6 ماه و در برخی افراد تا 1 سال بر پوست باقی می‌ماند.

در صورتی که ابتدا ژل تزریق و سپس بوتاکس تزریق شود، ماندگاری بوتاکس تا 10 ماه افزایش پیدا می‌کند. تمام این موارد نسبی است و از فردی تا فرد دیگر با توجه به عواملی که گفته شد، متفاوت است.

ژل یا بوتاکس کدام یک بهتر است؟

ژل و بوتاکس هر دو روشی غیرتهاجمی برای از بین بردن چروک چهره و بهبود وضعیت زیبایی آن هستند. ممکن است شما در انتخاب ژل یا بوتاکس دچار تردید باشید. توجه کنید که تزریق بوتاکس بهتر می‌تواند چروک‌ها ناشی از افزایش سن یا خطوط ناشی از لبخند، اخم و… را پوشش بدهد. از سوی دیگر تزریق ژل یا فیلر نیز می‌تواند برای پر حجم کردن بخشی از صورت که افتاده است، مفید باشد. ژل با فلج کردن عضلات، پوست را صاف می‌کند و فیلر با حجیم کردن پوست، چروک ها را پر می‌کند و از بین می‌برد. انتخاب بین ژل و بوتاکس کاملا به شرایط خاص پوست شما بستگی دارد و پزشک متخصص می‌تواند بهترین راهنمایی و مشاوره را به شما ارائه بدهد.

لزوم استفاده از خدمات پزشک متخصص برای تزریق همزمان ژل و بوتاکس

تزریق همزمان ژل و بوتاکس

تزریق ژل و بوتاکس به تخصص و تجربه نیاز دارد و پزشک خوب بهترین نتیجه را برایتان به ارمغان می‌‌آورد. تزریق همزمان ژل و بوتاکس باید حتما با نظر تخصصی پزشک و توسط وی انجام گیرد و اهمال کاری در این زمینه می‌تواند اثرات ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد و حتی اگر پوست شما آسیب نبیند، درمان صورت نمی‌گیرد و هزینه و زمانتان را بیهوده‌ صرف کرده‌اید.

برای نتیجه بهتر و تصمیم‌گیری درست، پیشنهاد می‌کنیم به مطب دکتر فریبا عارف در کرمان مراجعه کنید تا با معاینه دقیق و مشاوره عالی این پزشک توانا، بهترین روش زیباسازی پوست برای شما انتخاب و به کار گرفته شود.

سوالات متداول

در صورت تجویز همزمان ژل و بوتاکس، کدام اول تزریق می‌شود؟

در تزریق همزمان برای آنکه نتیجه بهتری گرفته شود، ابتدا ژل و سپس بوتاکس تزریق می‌گردد.

چند روز باید بین تزریق ژل و بوتاکس فاصله باشد؟

بهتر است یک هفته بین تزریق ژل و بوتاکس فاصله باشد و همانند تزریق همزمان، ابتدا ژل و در جلسه بعد، بوتاکس تزریق گردد.

آیا هزینه تزریق بوتاکس و ژل یکسان است؟

خیر هزینه تزریق بوتاکس از تزریق ژل ارزان‌تر است. به طور کلی هزینه تزریق ژل و بوتاکس به میزان تخصص پزشک، کیفیت ماده، میزان نیاز بیمار و… بستگی دارد.

آیا تزریق همزمان ژل و بوتاکس بر ماندگاری آن تاثیر می‌گذارد؟

بله تزریق همزمان ژل و بوتاکس می‌تواند تا حدود 10 ماه بر ماندگاری بوتاکس اثر بگذارد که این موضوع برای افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

1/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید