ضد آفتاب ایرانی یا خارجی؟ راهنمای خرید مطمئن

پوست بدن یک عضو محافظ برای اعضای بدن است که اگر دچار آسیب و صدمه شود خطرات و بیماری های بسیاری سلامت و زیبایی انسان را تهدید می کند. در جهت حفاظت از این عضو محصولاتی مثل ضد آفتاب در برندهای خارجی و ایرانی تولید شده است. ازآنجایی که نوع پوست افراد باهم متفاوت است باید مناسب ترین کرم ضد آفتاب را استفاده کنند و با بیان تفاوت های دو محصول ضد آفتاب خارجی و ضد آفتاب ایرانی بهترین گزینه را انتخاب کنند.

نکات قابل توجه در خرید ضد آفتاب خارجی یا ایرانی

در حال حاضر در تمامی زمینه های موجود کالاهای خارجی باکیفیت تر از کالاهای ایرانی و داخلی شناخته شده اند و این عامل باعث شده که حتی اگر محصولی دارای کیفیت پایینی بود باز هم برند خارجی آن را تهیه کنند. در محصولات پوستی و ضد آفتاب نیز مشتریان هنگام خرید دچار سردرگمی می شوند و نمی دانند که کدام ضد آفتاب بهتر است؛ اما برای خریدی مطمئن باید جنبه های مختلف و متفاوت هر دو محصول را مقایسه کرده و بعد اقدام به خرید کنند تا از محصولی مناسب و باکیفیت برخوردار شوند.

برخورداری از ترکیبات مؤثر

اولین فرق کرم ضد آفتاب خارجی و ایرانی متریال و ترکیبات به کار رفته در این محصولات است. فیلترهایی که در این کرم ها استفاده شده دارای دو نوع شیمیایی و فیزیکی هستند. فیلتر های شیمیایی اشعه های نور را کاملاً از بین برده و اکسی بنزون، آووبنزون و اکتین اکسات از ترکیبات آن هستند که باعث اثرگذاری بیشتر ضد آفتاب می شوند. فیلتر های فیزیکی، نور خورشید را منعکس کرده و از ورود اشعه فرابنفش به لایه های داخلی پوست جلوگیری می کند. اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم از اصلی ترین ترکیبات این فیلتر هستند. شما هنگام خرید باید به برچسب های پشت محصول توجه کرده و به این ترکیبات دقت کنید. فیلترهای فیزیکی و معدنی هماهنگی بیشتری با پوست دارند که این فیلتر در ضد آفتاب های خارجی بیشتر دیده می شود.

برخورداری از مواد آنتی اکسیدان

یک وجه تمایز دیگر در محصولات ضد آفتاب خارجی و ایرانی مواد آنتی اکسیدانی است. با استفاده از این مواد در ضد آفتاب، خشکی پوست از بین رفته باعث جلوگیری از چین وچروک صورت و پیری زودرس می شود. در کرم هایی که کیفیت پایینی دارند مواد آنتی اکسیدانی بکار نرفته است، پس اگر به دنبال یک محصول مرغوب هستید حتماً هنگام خریداری به وجود این ماده در کرم ضد آفتاب ایرانی و خارجی توجه کنید.

برخورداری از درجه Spf دقیق

از تفاوت های دیگری که در محصولات ضد آفتاب خارجی و داخلی وجود دارد میزان SPF آن است که خوشبختانه در محصولات خارجی این میزان Spf دقیق نوشته شده، یعنی طبق تست ها و آزمایش های مختلف میزان دقیق Spf مشخص می شود؛ اما در محصولات ایرانی ممکن است که میزان Spf به صورت دقیق بیان نشود.

غلظت بالا

محصولات خارجی و ایرانی ضد آفتاب در میزان غلظت کرم باهم تفاوت دارند که معمولاً ضد آفتاب های خارجی دارای غلظت بیشتری بوده و دوام و ماندگاری بالاتری روی پوست دارد، با این حال محصولات ضد آفتاب ایرانی دارای غلظت متعادلی هستند. اگر میزان غلظت در کرم ضد آفتاب بالا باشد مدت ماندگاری افزایش و نیاز به تمدید در آن کاهش می یابد.

قیمت

وجود یک باور غلط در میان مردم جامعه که بسیار رواج پیدا کرده این است که محصولات خارجی هرطور که باشند باز هم کیفیت بهتری نسبت به محصولات داخلی دارند و همین باور باعث افزایش قیمت بیش از حد این محصولات خارجی است. با اینکه قیمت کرم های ضد آفتاب ایرانی و خارجی باتوجه به کیفیتی که دارند، ارزان نیستند؛ اما همیشه محصولات داخلی و ایرانی مقرون به صرفه تر محصولات خارجی بوده، زیرا متریال بکار رفته در محصولات ایرانی در دسترس تر و هزینه آن به طبع نیز کمتر است.

کیفیت

در مقدار کیفیت محصولات خارجی و محصولات ایرانی تفاوت وجود دارد. طبق گفته مصرف کنندگان ضد آفتاب های خارجی از پوشش دهی بیشتر و کیفیت بالاتری برخوردار هستند. جدا از انتخاب شما که ممکن است برند خارجی یا ایرانی باشد باید هنگام خرید معتبر ترین و اثبات شده ترین برند را انتخاب کرده تا ضد آفتاب باکیفیت داشته باشید.

نکات مثبت ضد آفتاب ایرانی نسبت به خارجی

در حال حاضر با اینکه ضد آفتاب های خارجی از ایرانی بهتر است؛ اما محصولات ایرانی مزیت هایی نسبت به محصولات خارجی دارند که شامل موارد زیر است:

1) قیمت ارزان تر: محصولات ایرانی به دلیل اینکه تولید داخلی هستند، قیمت های ارزان تری نسبت به خارجی ها دارند.

2) پایدار بودن: ضد آفتاب های ایرانی دارای پایداری بیشتری نسبت به محصولات خارجی هستند، زیرا محصولات خارجی ممکن است در گمرک گیر کرده و در هوای گرم دوفاز شده و ناپایدار شوند.

3) دسترسی آسان: اگر پوست شما به مصرف یک ضد آفتاب عادت کند دیگر همیشه باید آن را تهیه کنید. ضد آفتاب های ایرانی آسان تر از محصولات خارجی در دسترس هستند و به راحتی می توان آن ها را خرید و مصرف کرد.

نکات منفی ضد آفتاب ایرانی نسبت به خارجی

باتوجه به مزایای موجود در ضد آفتاب های ایرانی این محصولات معایبی در برابر ضد آفتاب های خارجی نیز دارند که شامل موارد زیر هستند:

1) میزان SPF غیر دقیق: عدد SPF که نشان دهنده قدرت ضد آفتاب است و میزان مقاومت آن در برابر اشعه خورشید را نشان می دهد. در ضدآفتا ب های ایرانی به طور دقیق بیان نمی شود؛ زیرا محصولات داخلی توان اندازه گیری دقیق و کافی Spf را ندارند.

2) فاقد تست مصرف کننده: شرکت های خارجی قبل از فروش محصول خود نمونه ای از محصول را روی گروه هدف تست می کنند؛ اما شرکت های تولیدکننده ایرانی بدون انجام تست این محصولات را به بازار عرضه می کنند و شرکت در قبال آسیب دیدگی مسئولیت قبول نمی کند.

ویژگی بهترین کرم ضد آفتاب

برخلاف تصور اکثر مصرف کنندگان برند های مشهور ضد آفتاب که قیمت های بالایی نیز دارند همیشه برند های برتر نیستند. شما برای یک انتخاب درست و مناسب باید ویژگی های آن محصول را بشناسید از جمله ویژگی های ضد آفتاب خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1) سازگاری با پوست: مهم ترین ویژگی هماهنگی محصول با پوستتان است، مثلا اگر پوست چربی دارید ضد آفتاب های مناسب پوست چرب را تهیه کنید یا اگر پوست خشک یا حساس دارید باید از محصولات مختص آن پوست بهره ببرید .

2) ممانعت از آکنه و جوش: هر نوع برندی که انتخاب می کنید از خارجی گرفته تا ایرانی باید توجه داشته باشید که فاقد چربی باشد تا از بروز آکنه و جوش جلوگیری کند.

3) دارای Spf مناسب: ضد آفتاب مناسب دارای spf 30 به بالاتر است که هرچه اس پی اف افزایش پیدا کند، محصول مرغوب تر و با کیفیت تر بوده است.

4) برچسب طیف گسترده: ضد آفتابی مناسب است که طیف گسترده ای را پوشش دهد و پوست شما محافظت کند.

5) ضد آب و ضد تعریق: ضد آفتاب های مرغوب دارای متریالی هستند که در تماس با آب و تعریق مقاوم بوده و سطح پوشانندگی و جذب آن کاهش نمی یابد.

کلام آخر

یکی از چالش های مهم در خرید محصولات بهداشتی انتخاب ضد آفتاب است که مصرف کننده می تواند با مقایسه ویژگی های هر دو برند بهترین و مناسب ترین کرم را برای خود تهیه کند. تنها برند ضد آفتاب نشانه کیفیت آن نیست؛ بلکه برخی از عوامل دیگر نیز در کیفیت این محصول بسیار نقش دارند. برخی از این محصولات برجسته و باکیفیت شامل ضد آفتاب کانبیو، درمالیفت، لافارر، سیگل و لاروش پوزای می شوند .

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید