توافق سازنده با کودک لوس

اگر به خاطر نظم و انضباط، از ابراز عشق و محبت دریغ کنید، کودک تان همیشه مشکلی به همراه خواهد داشت و اگر بالعکس، بدون داشتن انضباط و نظم، کودک تان محبت زیادی از شما دریافت کند فردی لوس و نازپرورده می‌شود.

به گزارش نبض ما به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر اصغر نژاد با بیان اینکه کودک احساس می کند محیط اطراف یک محیط امن وآرام است، گفت: در دوره ای از رشد ۳ سالگی باید به کودک عاشقانه و بی دریغ محبت کرد.

سختگیری به کودکان

این روانشناس افزود: کودکی که خیلی سخت گیرانه تربیت می شود، فردی که در کودکی از سوی والدین محبت نبیند و در تربیت او سخت بگیرند، در بزرگسالی یک انسان خشک، سرد و بی عاطفه می شود.

اصغر نژاد با اشاره به اینکه در مدرسه آموزش های نظم و انضباط از جمله انجام تکالیف و اجازه گرفتن به دانش آموزان نیاز است، تصریح کرد: جهت ایجاد نظم و انضباط در دانش آموزان، باید سیستم آموزشی همراه با محبت و ملایمت باشد.

علت و پیشگیری از نازپروده شدن کودک

وی با تاکید بر اینکه عدم توجه والدین به نظم و انضباط باعث لوس و نازپرورده شدن کودک می شود اذعان داشت: والدین از پنج درخواست کودک ، سه تای آن را انجام دهند و یکی را با تاخیر و از درخواست دیگری خود داری کنند، زیرا درخواست کودک باید گاهی به تاخیر بیافتد و حتی بداند امکان رد آن وجود دارد. وی ادامه داد: با این روش تحمل ناکامی در کودکان افزایش می یابد و در خصوص موافقت و یا مخالفت با خواسته اش ارزیابی منطقی دارد.

پاسخ منفی قاطع به درخواست کودک

وی با بیان اینکه در زمان درخواست کودک قبل از بحث و جدل آن را انجام دهید، تاکید کرد: در زمان درخواست کودک اگر تمایل به انجام آن ندارید در همان وهله اول پاسخ منفی دهید و حتی در زمان التماس و سماجت های کودک هرگز نظرتان را تغییر ندهید، تا اینکه کودک به درخواست های بی مورد همراه با سماجت عادت نکند.

اصغر نژاد درباره کودکانی که مورد لطف و محبت افراطی قرار می گیرند، اظهار داشت: با توجه به فراز و نشیب ها و دردسر های زندگی این کودکان هیچ گاه تحمل سختی، گرفتاری و ناکامی را ندارند و خیلی زودرنج و آسیب پذیر هستند که همین امر باعث ایجاد بیماری روحی مانند استرس و افسردگی در افراد می شود.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید