درگیری میلیون ها کودک با بیماری عفونی

نتایج تحقیق شورای جهانی بهداشت نشان می دهد که سالانه میلیون ها کودک زیر پنج سال به دلیل ابتلا به بیماری های عفونی قابل پیشگیری جان خود را از دست می دهند.

به گزارش نبض ما به نقل از ایسنا، در بررسی شورای جهانی بهداشت آمده است هر سال بیش از سه میلیون کودک بر اثر بیماری های عفونی قابل پیشگیری جان خود را از دست می دهند. این مطالعه که با عنوان “اقدامات کوچک برای تغییرات بزرگ” انجام گرفته بر اهمیت بهداشت روزانه مطلوب به منظور توقف مرگ و میر کودکان به دلیل ابتلا به بیماری های عفونی تاکید دارد.
همچنین در این مطالعه آمده است از میان بیش از سه میلیون کودک زیر پنج سالی که در جهان به دلیل بیماری های عفونی فوت می کنند یک میلیون کودک بر اثر ذات الریه و بیش از ۷۰۰ هزار نفر به دلیل اسهال جان خود را از دست می دهند.
پرفسور “جان آکسفورد” از دانشگاه لندن و مدیر شورای جهانی بهداشت گفت:قابل قبول نیست که در حال حاضر ابتلا به بیماری های عفونیِ قابل پیشگیری از قبیل اسهال یکی از بزرگترین عوامل مرگ و میر کودکان در سطح جهان است. فقدان بهداشت فردی و روش های بهداشت خانگی عوامل اصلی انتقال عفونت در بیماری های سرماخوردگی، آنفلوآنزا و اسهال به حساب می آیند.
علاوه بر این، حدود ۵۲ درصد خانواده ها در سراسر جهان در فصل شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزا دفعات ضدعفونی سطحی را افزایش نمی دهند.
همچنین به گفته کارشناسان محافظت از کودکان در ماه های نخست تولد و پیش از واکسیناسیون، پیشگیری از گسترش میکروب از طریق شست و شوی مناسب دست ها، به حداقل رساندن خطر فاسد شدن مواد غذایی، جلوگیری از شیوع عفونت ها که موجب ورود میکروب به فضای خانه می شود و دور نگهداشتن کودک بیمار از دیگر افراد می تواند از شیوع بیماری های عفونی جلوگیری کند.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید