برای تقویت موهای خود از آب پیاز استفاده کنید

کم پشت شدن مو خبر از کم شدن ویتامین های ضروری بدن می دهد. آب پیاز می تواند به شما در درمان ریزش موهایتان کمک زیادی کند. شوره‌ی سر، عفونت‌های قارچی و عفونت‌های مخمری نیز با این ماده مفید قابل برطرف شدن هستند.

نبض ما – در حالی که تعداد زیادی از کالاها ادعا می‌کنند که بهترین درمان موثر برای ریزش مو هستند، اما به عنوان یکی از گزینه ها می توانید به آب پیاز هم توجه کنید. آب پیاز، یک درمان طبیعی قدرتمند است که رشد مو را افزایش می‌دهد و می‌تواند باعث شود موهایتان بهترین ظاهرشان را داشته باشند.

ریزش مو یک مشکل ناخواسته است که بسیاری از افراد مجبورند با آن روبرو شوند (هم مردان و هم زنان). از دست دادن مو در واقع یک فرایند طبیعی است، اکثر مردم بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز از دست می دهند، و هیچوقت هم متوجه این اتفاق نمی‌شوند.

با این حال ریزش مو باعث استرس بسیاری از افراد می‌شود، چون ممکن است آنها در وهله‌ی اول، موی زیادی برای از دست دادن نداشته باشند. کم پشت شدن مو باعث حس نا امنی زیادی می‌شود و می‌تواند اعتماد بنفس را کاهش دهد.

خواص پیاز

پیاز دارای خاصیت ضد عفونی کننده می باشد که دارای ویتامین های c، منیزیم، کلسیم، فسفر، گوگرد، سدیم، پتاسیم، ومقدار کمی اسید فولیک وآهن می باشدو مس وروی نیز در آن وجود دارد.

– به علت وجود کلسیم در پیاز این ماده از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

– با مصرف پیاز می توانید قند خون و کلسترول را پایین بیاورید.

افزایش کلسترول

– پیاز به گردش خون در بدن کمک می کندو درفعالیت قلب کمک کننده است.

– از سکته جلو گیری کرده و اضطراب ونگرانی را کاهش می دهد.

– پیاز یک ضد سرطان می باشد که از سرطان ریه جلوگیری می کند.

– این گیاه برای پوست بسیار مفید می باشد با خوردن آن رنگ چهره باز می شود وپوست زیبا وجذاب به نظر می آید.

– اگر یک نصف پیاز را در روز میل نمایید ۳۰ در صد از کلسترول بد خون تان کم می شود ودر عوض کلسترول خوب خون تان افزایش میابد.

– این گیاه در جلوگیری از آب مروارید کمک کننده است وافراد مسن بهتر است بیشتر آن را مصرف کنند.ودر آخر این نکته را هم می گویم که برای رفع تندی و بوی پیاز آن را زیر آب یا درون ظرف آب قرار دهید وبعد پوست آن را بگیرید.

عوارض آب پیاز برای مو

شما می توانید از آب پیاز برای تقویت موهای خود استفاده کنید، اما به خاطرداشته باشید که استفاده زیاد از آن ممکن است عوارضی داشته باد. آب پیاز ممکن است نوعی ماده سمی از خود خارج سازد که ممکن است سبب بروز مشکلاتی شود.

شانه لیزری برای رشد مو

باید درنظر داشته باشید که استفاده زیاد از هر نوع درمان گیاهی باید طبق نظر پزشک انجام شود. آب پیاز روی موهای سر ممکن است در بعضی از افراد ایجاد حساسیت کند زیرا آب پیاز بسیار قوی بوده و در صورتی که به مدت طولانی روی پوست سر بماند ممکن است سبب خارش، قرمزی، التهاب و یا سایر مشکلات پوستی شود.

بنابراین، در صورت استفاده از آب پیاز برای موهایخ ود، بهتر است در زمان معینی آن را بشویید تا مانع از آسیب رسانی به پوست سر شود. همچنین استفاده زیاد آب پیازبرای مو، ممکن است ریشه مو را سوزانده و مانع از رشد مجدد آن شود.

آب پیاز برای رشد موها

پیاز به علت داشتن گوگرد در رشد موها تأثیر بسزایی دارد. آب پیاز یک ماده طبیعی و مطمئن برای مبارزه با ریزش مو است که نه واکنش آلرژیکی در پی دارد و نه عوارض جانبی؛ تنها مشکلی که ایجاد می‌کند، بوی بد آن است.

پیاز حاوی ترکیبات متعددی است که برای رشد مو مناسب هستند، از جمله سولفور؛ که مالیدن آن به سر جریان خون را بهتر می‌کند و در نتیجه شرایط برای رشد دسته‌های مو بهتر می‌شود.

مطالعات علمی بسیاری روی ریزش مو، رشد مو و درمان‌های طبیعی که برای هر دو مفید هستند انجام شده است. در بسیاری از مطالعات مختلف، مشخص شده که آب پیاز در جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد موی جدید، کاملا موثر است. گفته می‌شود که آب پیاز از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می‌کند و برای سایر مشکلات مو مانند شوره‌ی سر، عفونت‌های قارچی و عفونت‌های مخمری نیز مفید است.

آب پیاز چگونه عمل می‌کند؟

شاید این مانند یک راه غیر محتمل برای افزایش رشد مو بنظر برسد، اما بارها و بارها نشان داده آنقدر موثر است که بسیاری از مردم، در مورد قدرت آن قسم می‌خورند.

مقدار فراوان گوگرد موجود در پیاز است که با کمک به افزایش گردش خون به پوست سر، این روش را اینقدر موثر می‌سازد. همچنین گوگرد، تولید کلاژن که برای تولید موی جدید ضروری است را نیز افزایش می‌دهد.

موها در فولیکول‌ها تولید می‌شوند و هنگامیکه خون و کلاژن بیشتری به این فولیکول‌ها راه بیابند، آنها مواد مغذی، و تحریکی که برای رشد موهای جدید نیاز دارند را دریافت می‌کنند.

در بعضی مواقع، پوست سر از طریق باکتری‌ها آلوده می‌شود. این مسئله ممکن است به سرعت به ریزش مو منجر شود، اما می‌تواند بدون استفاده از آنتی بیوتیک‌ها به شیوه‌ای بسیار مطمئن تر درمان شود. همان محتوای گوگردی که به افزایش گردش خون کمک می‌کند، دارای خواص ضد باکتریایی هم هستند که از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها روی پوست سر جلوگیری می‌کند.

باکتری پروبیوتیک

جلوگیری از رشد بیشتر این عفونت‌ها به جلوگیری از هرگونه ریزش موی اضافی کمک خواهد کرد. پیاز به استحکام مو نیز می‌افزاید و این مسئله به جلوگیری از شکستگی و نازک شدن موها کمک می‌کند. این استحکام، همان چیزی است که برای افزایش رشد موی جدید و جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر، نیاز است.

معجزه آب پیاز قرمز برای مو

آب پیاز قرمز، تاثیر زیادی در جلوگیری از ریزش مو دارد. همچنین ممکن است سبب درخشندگی و رشد مجدد موها شود.آب پیاز قرمز می تواند از ریزش زودرس موهای شما جلوگیری کرده و ریشه مو را تقویت و قوی کند.

مزایای عمده آب پیاز قرمز برای مو عبارتند از:

  • درمان آلوپسی
  • رفع خشکی پوست سر
  • درمان ریزش مو
  • درمان شوره سر
  • رفع شکنندگی موها
  • جلوگیری از ریزش رودرس موها
  • جلوگیری از عفونت پوست سر

استفاده از آب پیاز برای رشد ابرو

بیشتر خانمها دوست دارند که ابروانی پرپشت وزیبا داشته باشنددر اینجا چند روش برای تقویت ابرو به شما پیشنهاد می کنیم.

رنگ کردن ابرو

– آب پیاز را گرفته و مدتی کنار گذاشته تا از تندی آن کاسته شود وآن را روی ابروها بمالید و ماساژ دهید.

– آب پیاز را با روغن نارگیل مخلوط کرده وروی ابرو بمالید.

– گیاه آلوئه وررا از عطاری تهیه کنید و عصاره آن را با مقداری آب پیاز مخلوط کرده وبر روی ابرو بمالید.

– می توانید مقداری شیر را با آب پیاز مخلوط کرده بر روی ابرو بمالید.

۴ راه آسان برای استفاده از آب پیاز برای رشد مو

امتحان کردن هر یک از درمان‌های خانگی زیر برای ریزش مو و افزایش رشد مو مفید خواهد بود. نکته مهم این است که یک روش را انتخاب کرده و برای چند ماه به آن عمل کنید. شما بدون شک نتایج مثبتی خواهید دید، اما باید صبور باشید. هر یک از روش‌های زیر را که برایتان جذاب‌تر است انتخاب کنید، تا در مسیر افزایش رشد موها و سلامت کلی موهایتان قرار بگیرید.

۱. آبکشی موها با آب پیاز

این روش واقعا ساده است، و فقط به ۵ پیاز قطعه قطعه شده که بمدت ۱۵ دقیقه در یک لیتر آب درحال جوش، جوشانده شده نیاز دارد. اجازه دهید خنک شود، آن را صاف کنید و پس از شامپو کردن، موهایتان را با آن آبکشی نمایید. بوی آن ممکن است باقی بماند، اما باید در یک یا دو روز، پس از آنکه دوباره شسته شد، از بین برود.

۲. آب پیاز و عرق نیشکر

نه، این برای نوشیدن نیست… این دستور برای گذاشتن روی موهای شما تهیه شده است. یک پیاز متوسط باید خرد شده و برای تمام شب در یک لیوان عرق نیشکر قرار بگیرد. بعد از حداقل ۱۲ ساعت، این مخلوط را صاف کرده و پیاز خرد شده را دور بیندازید. می‌توانید آن را روی پوست سر ماساژ دهید و سپس بشویید، یا می‌توانید پس از شامپو کردن، موهایتان را با آن آبکشی نمایید.

۳. آب پیاز و عسل

این متد آسان به دو روش عمل می‌کند. می‌توانید آن را بصورت خوراکی مصرف کنید، یا می‌توانید آن را روی پوست سرتان بمالید. هر دو روش موثرند، و هر دو نتایج قابل توجهی ارائه می‌دهند.

یک چهارم فنجان آب پیاز و ۱ قاشق غذاخوری عسل باید با هم مخلوط شوند. پس از آن، انتخاب با شماست. می‌توانید آن را سر بکشید یا بمدت ۱۵ دقیقه روی پوست سرتان ماساژ دهید. این کار را هر روز انجام دهید تا خیلی سریع، نتایج مثبت آن را ببینید.

۴. فقط کافی است پیاز بیشتری بخورید

تقریبا اینگونه بنظر می‌رسد که پیازها، فقط برای افزایش رشد مو و یک پوست سر سالم ساخته شده اند! خوردن پیاز بیشتر و اضافه کردن آنها به رژیم غذایی‌تان باعث می‌شود متوجه تفاوت زیادی در سلامت موهایتان شوید. این، مانند روش‌های دیگر عمل نمی‌کند، اما با این حال خواهید دید که چقدر به موهایتان کمک می‌کند که بهترین ظاهرشان را داشته باشند.

خواص آب پیاز برای پوست

پیاز، دارای ویتامین A، C و E است که تمام این ویتامین ها، به سلامت پوست کمک می کند. این ویتامین ها، از پوست در برابر پیری زودرس محافظت کرده و مانع از آسیب رسانی رادیکال های آزاد به پوست می شود.

از آنجا که آب پیاز یک ضد عفونی کننده قوی است، می تواند پوست را از باکتری های بد محافظت کرده و پوست را سالم نگه دارد. از سوی دیگر، تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C تاثیر زیادی در جوان سازی پوست دارد.

راز زیبایی پوست صورت

برای استفاده از آب پیاز می توانید 2 قاشق غذاخوری آرد را با 1/1 قاشق غذاخوری آب پیاز ترکیب کرده و در رژیم غذایی خود قرار دهید و یا به عنوان ماسک صورت از آن استفاده کنید.

البته شما می توانید کمی شیر خرچنگ هم به مواد اضافه کنید تا نتیجه بهتری داشته باشد. تمام مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کرده و روی پوست بگذارید. الیته دقت کنید که به هیچ عنوان نزدیک چشم ها اعمال نشود.

در صورتی که به بوی پیاز حساسیت داشته و شما را اذیت می کند ، می توانید برای جلوگیری از حساسیت، چند قطره اسانس اسطوخودوس به این ترکیب اضافه کنید. پس از5 دقیقه، صورت خود را شسته و مرطوب کننده بزنید. شما می توانید این ماسک را برای گردن هم استفاده کنید.

4.4/5 - (5 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید