میوه هایی که با ویروس مبارزه می کنند

بهتر است به اطلاعات تغذیه ای برخی میوه ها که در پاییز و زمستان بیشتر در دسترس هستند، نگاهی بیندازید و با خوردن میوه خودتان را ضد ویروس کنید.

به گزارش نبض ما، بهتر است درفصل سرما خودتان را تقویت کنید تا در مقابل بیماری ها به خصوص سرماخوردگی و آنفلوآنزا مقاوم شوید. البته بهتر است به جای اینکه خودتان را با خوردن مولتی ویتامین های صنعتی و تقویت کننده های شیمیایی تقویت کنید، سراغ میوه ها بروید که همه نوع ویتامین و املاح معدنی مورد نیاز بدن تان را داراست؛ خواص درمانی میوه ها را نباید دست کم گرفت.

بهتر است به اطلاعات تغذیه ای برخی میوه ها که در پاییز و زمستان بیشتر در دسترس هستند، نگاهی بیندازید و خودتان را ضد ویروس کنید!

سیب

ترش و شیرین، سبز و زرد و قرمز؛ هر کدامش عطر و بویی دارد و البته که مصرف روزانه یک عدد سیب بیماری را از شما دور می کند. این میوه سرشار از پروتئین، کلیسم، فسفر، آهن و انواع ویتامین های B۳، B۲، B۱، A و ویتامین C است.

برای خوردن میوه سیب بهتر است بی خیال پوست کندنش شوید که بیشتر ویتامین های آن را با پوستش دور خواهید ریخت! اگر شب ها یک عدد سیب میل کنید، نه تنها غذایتان بهتر و راحت تر هضم می شود، بلکه خواب شبانه بسیار آرامی را هم تجربه خواهید کرد.

موز

می دانستید موز یکی از قدیمی ترین میوه ها در دنیا است؟! در واقع موز یک گیاه شبه درخت است که می تواند به ارتفاع ۹ متر هم برسد. خوردن میوه موز متوسط ۱۱درصد نیاز روزانه افراد بزرگسال به پتاسیم تامین می شود. یک موز در روز به بهبود مشکلات عصبی و حتی فراموشی سالمندان کمک کرده و از یبوست پیشگیری می کند؛ البته یادتان نرود که به اندازه کافی آب بنوشید.

نارنگی

خوردن میوه نارنگی به دلیل ویتامین A فراوانی که دارد، برای پیشگیری از سرطان مفید است. البته خوردن میوه نارنگی برای افراد چاق و همچنین برای کسانی که ترس از چاق شدن دارند، دوست خوبی است. همچنین در مواقع سرماخوردگی نباید از این میوه غافل شد که منبع غنی ویتامین C است و برای کاهش تب می تواند مفید باشد.

 

کیوی

کیوی سرشار از ویتامین C است. مقدار پتاسیم آن از نظر وزنی تا حدی کمتر از موز است. همچنین دارای ویتامین های A، E، کلسیم، آهن و اسید فولیک است. کیوی دارای مقدار زیادی آنزیم حل کننده پتاسیم به نام پاپایین است که از نظر تجاری برای نرم کردن گوشت هم مفید است؛ بنابراین اگر غذایی پرگوشت و سنگین میل کردید، می توانید با خوردن میوه کیوی، هضم آن را برای معده آسان تر کنید!

یادتان باشد کیوی مقدار زیادی اگزالات دارد که این ماده باعث تشکیل سنگ در کلیه و کیسه صفرا می شود. بنابراین اگر مستعد سنگ کلیه و سنگ صفرا هستید، بهتر است چشم تان را روی خواص این میوه ببندید!

حتماً بخوانید:
هر آنچه در مورد بیماری کرونا باید بدانید، کلیک کنید.

پرتقال

برای استفاده بیشتر از مواد غذایی پرتقال بهتر است که پوست زرد رنگش را بگیرید و با پوست سفید و پره های داخلش آن را بخورید چون مواد معدنی زیادی در پوست سفید آن وجود دارد که اثر اسید موجود در پرتقال را خنثی می کند.

پرتقال گرچه اسیدی است ولی خاصیت قلیایی به بدن می دهد و برای کسانی که گوشت زیاد مصرف می کنند و بدنشان اسیدی شده، مفید است .از پرتقال برای کم کردن وزن می توانید استفاده کنید.

طرز استفاده به این صورت است که یک عدد پرتقال و ۳ عدد لیموترش را پوست کنده و به قطعات کوچک تقسیم کنید بعد آن را داخل دیگی ریخته و به آن نیم لیتر آب اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. سپس ۳ قاشق عسل به آن اضافه کرده و مجددا به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و آن را صاف کنید. از این شربت ۳ فنجان در روز بنوشید. تا وزن شما به عدد دلخواه برسد.

خرمالو

متاسفانه این روزها به دلیل تغییر سبک زندگی افراد و عادات ناسالم غذایی، انواع بیماری ها افزایش یافته است. افراد به دلیل کم تحرکی، افراط در مصرف گوشت های فرآوری شده و نخوردن میوه ها و سبزیجات دچار بیماری های کلیوی، کبدی و حتی نقرس می شوند.

اگر خدای ناکرده شما هم در میان این بیماران قرار دارید، خوردن میوه خرمالو را فراموش نکنید. البته خرمالو حاوی مقدار زیادی پکتین (یکی از فیبرهای محلول در آب) هم هست که باعث کاهش چربی خون می شود. پس خوردن  میوه پر خاصیت خرمالو را فراموش نکنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید