قرص تاوانکس چیست و چه عوارض و فوایدی دارد؟

قرص لووفلوکساسین یا تاوانکس برای درمان بسیاری از بیماری های باکتریایی مورد استفاده قرار می گیرد که مزایا و معایب مختلفی دارد.

قرص تاوانکس و یا لووفلوکساسین به گروهی از آنتی بیوتیک ها به نام کینولون ها تعلق دارد. این گروه دارویی موجب توقف رشد باکتری ها می گردد.

قرص تاوانکس ۵۰۰ چیست؟

لووفلوکساسین با نام تجاری تاوانکس از دسته داروهای آنتی بیوتیک از گروه فلوروکینولون ها می باشد. موارد مصرف تاوانکس عموما برای بیماران مبتلا به ذات الریه، سینه پهلو و عفونت های مزمن پوستی، سینوس، دستگاه مجاری ادرای، کلیه، پروستات و عفونتهای پوستی می باشد.

همچنین منع مصرف این دارو برای افرادی است که سابقه حساسیت به لووفلوکساسین و به مشتقات فلوروکینولون، التهاب یا پارگی تاندون مربوط به مصرف داروهای گروه کینولون داشته باشند.

لووفلوکساسین ضد باکتری وسیع الطیف است که بر روی باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی هوازی و برخی بی هوازی های حساس به دارو موثر است. لووفلوکساسین به عنوان درمان خط اول پروستاتیت باکتریال توصیه شده است.

تاوانکس لووفلوکساسین 500

لووفلوکساسین۵۰۰

قرص لووفلوکساسین ۵۰۰ یک آنتی بیوتیک فلوروکینولون است که با باکتری های موجود در بدن مبارزه می کند. لووفلوکساسین برای درمان انواع مختلف عفونتهای باکتریایی استفاده می شود. لووفلوکساسین همچنین برای درمان افرادی که در معرض آنتراکس یا انواع خاصی از طاعون قرار دارند ، استفاده می شود.

قرص تاوانکس برای چه بیماری است؟

به یاد داشته باشید که آنتی بیوتیک ها از قبیل همین دارو برای درمان عفونت های ویروسی نظیر سرماخوردگی و همچنین مقابله با آنفولانزا کاربردی ندارد و نه تنها موجب بهبود آن ها نمی گردند بلکه استفاده از آن ها در عفونت هاب ویروسی می تواند موجب تقویت سایر باکتری های بدن و دشوار گردیدن درمان سایر عفونت های باکتریایی می گردد.

لووفلوکساسین برای سینوزیت و عفونت گلو

لووفلوکساسین برای درمان عفونت سینوسها، پوست، ریه ها، گوش ها، مجاری هوایی، استخوان ها و مفاصل عفونی استفاده می شود.

قرص لووفلوکساسین برای عفونت ادراری

لووفلوکساسین اغلب برای درمان عفونت های ادراری و همچنین عفونت پروستات به خصوص برای کسانی که به سایر آنتی بیوتیک ها  مقاوم هستند تجویز می‌شود.

لووفلوکساسین برای عفونت رحم

لووفلوکساسین برای عفونت رحم

عفونت رحم (آندومتریت) می تواند در اثر باکتریهای واژن که هنگام زایمان وارد رحم  می شوند رخ دهد و باعث عفونت در شش هفته پس از تولد شوند (آندومتریت پس از زایمان). علاوه بر آنتی‌بیوتیک‌های دیگر برخی پزشکان لووفلوکساسین را برای درمان عفونت رحم تجویز می‌کنند.

قرص تاوانکس برای عفونت ریه

عفونت ریه ممکن است در اثر ویروس، باکتری، و انگل باشد. که باعث التهاب بافت ریه و ایجاد درد در یک یا دو طرف قفسه سینه می‌شود. با توجه به دلیل ایجاد عفونت ریه، انواع بسیار متنوعی از پنومونی وجود دارد.

چه وقت لووفلوکساسین برای عفونت ریه تجویز می‌شود؟

از آنجا که مکانسیم آنتی بیوتیک‌هایی از جمله  قرص تاوانکس به توقف رشد باکتری‌ها کمک می‌کند، این دارو فقط برای عفونت ریوی که به دلیل باکتری‌ها به وجود آمده باشد تجویز می‌شود. پس در صورتی که احساس کردید به عفونت ریه دچار دشه‌اید حتما باید با پزشک مشورت کنید تا دلیل اصلی عفونت ریوی شما مشخص شود.

علائم پنومونی یا عفونت ریه

تب و لرز، سرفه، و درد قفسه سینه از علائم عفونت ریه هستند. اصولا علائم عفونت ریوی به یکباره و ناگهانی ظهور می‌کنند. سرفه‌هایی که به علت عفونت ریهب باشندُ‌معمولا در یکی دو روز اول خشک بوده و سپس با خلط همراه می‌شوند.

دوز مصرفی تاوانکس برای عفونت ریوی

دوز مصرفی با توجه به سابقه بیماری‌ها باید حتما با پزشک مربوطه مشاوره صورت گیرد. اما معمولا در بزرگسالان بین 500 -750 میلی گرم در روز به صورت خوراکی یا وریدی پیشنهاد می‌شود. در کودکان نیز با توجه به وزن بدن کودک به ازای هر کیلو 16-20 کیلوگرم تجویز می‌شود.

مکانیسم اثر تاوانکس

لووفلوکساسین یک آنتی بیوتیک از گروه فلوروکینولون‌ها است که با جلوگیری از تکثیر DNA باکتری باعث مرگ آنها می‌شوند. به سرعت از راه خوراکی جذب می‌شود و نیمه عمر دفعی آن بین ۶ تا ۸ ساعت است و عمدتاً از طریق ادرار دفع می شود.

نحوه مصرف تاوانکس

این دارو را بایستی همراه مقدار کافی آب (یک لیوان بزرگ که ۲۴۰ میلی لیتر گنجایش دارد) با یا بدون غذا مصرف نمایید. این دارو معولا برای یک بار در روز تجویز می شود. همچنین به خاطر داشته باشید که افرادی که ناراحتی گوارشی دارند بهتر است این دارو را همراه غذا میل نمایند.

شما بایستی این دارو را مطابق نسخه خود مصرف نمایید و از افزایش یا کاهش این دارو بدون نظر پزشک خود جدا خودداری نمایید.

کوتاه نمودن دوره درمان و قطع زودهنگام این دارو می تواند موجب عود عفونت باکتریایی شما گردد. همچنین توصیه می شود که این دارو را با دو ساعت قبل یا دو ساعت پس از مواد غذایی و داروهایی استفاده نمایید که از جذب آن می کاهند. مکمل های منیزیم و داروهای حاوی کلسیم و آلومینیم برخی از این قبیل محصولات می باشند.

مقدار مصرف تاوانکس

این دارو برای بزرگسالان روزانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی گرم بوده و در درمان پروستاتیت مزمن باکتریال روزانه یک قرص ۵۰۰ میلی گرم به مدت ۲۸ روز.

دوز قرص تاوانکس به میزان پاسخ شما به دارو، شدت مشکلتان، سن و همچنین سایر داروهایی که مصرف می نمایید وابسته می باشد. همچنین میزان عملکرد کبد و کلیه در تعیین دوز این دارو توسط پزشک نیز نقش دارد.

برای کاهش عوارض این دارو ممکن است پزشکتان به شما توصیه نماید این دارو را ابتدا از دوزهای پایین شروع نمایید و میزان آن را به طور تدریجی افزایش دهید تا به میزان تجویز شده برسد. همچنین دوز این دارو در کودکان معمولا بر اساس وزن آن ها تعیین می شود.

به هیچ وجه به صورت خودسرانه اقدام به مصرف این دارو ننمایید.

عوارض جانبی تاوانکس

زمان مصرف لووفلوکساسین

در ادامه به بررسی بهترین زمان مصرف شربت و قرص لووفلوکساسین (تاوانکس) می‌پردازیم:

۱- شربت لووفلوکساسین

شرب لووفلوکساسین باید 1 ساعت قبل یا 2 ساعت بعد از غذا مصرف شود.

۲- قرص لووفلوکساسین

می‌توانید قرص لووفلوکساسین را با وعده های غذایی یا معده خالی مصرف کنید.

این دارو به بهترین وجه با یک لیوان کامل (8 اونس) آب مصرف می شود. هر روز چندین لیوان آب اضافی باید مصرف شود ، مگر اینکه پزشکتان توصیه دیگری داشته باشد. نوشیدن آب اضافی به جلوگیری از برخی عوارض لووفلوکساسین کمک می کند.

نکته مهم در زمان مصرف قرص تاوانکس

بعضی از داروها می توانند در صورت مصرف همزمان با لوفلوکساسین، اثرات این دارو را کمرنگ کنند. اگر هر کدام از داروهای زیر را مصرف می‌کنید، بین زمان مصرف آنها و لووزوکسلاکسین حداقل ۲ ساعت فاصله دهید:

  • آنتی اسیدهائی که حاوی منیزیم یا آلومینیوم هستند (مانند مالوکس ، میلانتا ، یا رولیدها) ، یا داروی زخم سوکرالفات (کارافات).
  • قرص های جویدنی
  • مکمل های ویتامین یا مواد معدنی حاوی آلومینیوم ، آهن ، منیزیم یا روی
هر روز سر ساعت مشخصی لووفلوکساسین را با آب میل کنید. مایعات اضافی بنوشید تا کلیه های شما در هنگام مصرف این دارو به درستی کار کنند.

عوارض قرص تاوانکس پانصد

شایع ترین عوارض این دارو عبارتند از:

این عوارض نادرند و در صورت وقوع معمولا خود به خود بهبود می یابند. با این وجود در صورتی آزاردهنده بودن یا تداوم آن بایستی پزشک خود را در جریان مشکلتان قرار دهید.

هشدار ها

  • بی خطری و کارایی مصرف این دارو در کودکان کمتر ۱۸ سال ثبت نشده است.
  • محدودیت مصرف در سالخوردگان گزارش نشده است.
  • بیماری مغزی و ستون فقرات شامل سفتی سرخرگهای مغزی بیماریهای صرع یا سایر حملات تشنجی را افزایش می دهد.
  • باعث اختلال در کنترل میزان قند خون می گردد.
  • بیماریهای کلیه به دلیل کاهش دفع لووفلوکساسین از بدن اثرات این دارو ممکن است افزایش یابد.
  • برادیکاردی این دارو باعث آریتمی قلبی می شود.
  • هیپوکالمی (کاهش پتاسیم خون) این دارو باعث آریتمی قلبی و طولانی شدن فاصله QT می شود.
  • لووفلوکساسین ممکن است باعث درد ، التهاب ، پارگی تاندون شود.

فواید و عوارض قرص تاوانکس

تداخلات دارویی تاوانکس

به تمامی بیماران توصیه می شود قبل از مصرف داروی خود تمامی داروهای خود را به پزشک خود نشان دهند. برخی از داروهایی که ممکن است با این دارو تداخل نمایند عبارتند از:

  • واکسن های حاوی باکتری زنده
  • داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی
  • ریفامپین
  • ریفابوتین
  • ناپروکسن
  • ایبوپروفن
  • کتورولاک
  • ایندومتاسین

مصرف در دوران بارداری و شیر دهی

قرص تاوانکس در زمان بارداری

مصرف در دوران بارداری تنها زمانی مجاز است که استفاده از آن اجتناب ناپذیر می باشد. در صورتی که شما حین استفاده از این دارو باردار شده اید یا قصد بارداری دارید، موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید و با وی درباره مصرف این دارو مشورت نمایید.

این دارو می تواند از طریق شیر مادر به نوزاد یا شیرخوار منتقل شود.

تا کنون گزارشی از زیان بار بودن این دارو بر نوزاد یا شیرخوار گزارش نشده است. به طور کلی شیردهی در این دوران توصیه نمی گردد. اما در صورتی که شما قصد شیر دهی به فرزند خود را دارید موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

شرایط نگهداری تاوانکس

دارو را در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد و دور از رطوبت نگهداری نمایند.

اشکال دارویی تاوانکس

  • ویالهای تزریقی ۵mg/ml و ۲۵mg/ml
  • قطره چشمی ۰.۵ و ۱.۵ درصد
  • قرص های ۲۵۰ و ۵۰۰ و ۷۵۰ میلی گرمی

قیمت تاوانکس

در سال ۹۶ طبق مصوبه ی سازمان غذا و دارو ، قیمت هر بسته تاوانکس ۷۵۰ میلی گرم ۲۶۲۵۰۰ ریال و قیمت هر بسته تاوانکس ۵۰۰ میلی گرم ۲۱۰۰۰۰ ریال می باشد.

شما می توانید سوالات خود را از طریق لینک پرسش از دکتر با پزشکان ما مطرح نمایید.

4/5 - (156 امتیاز)
منبع rxlist mayoclinic medicinenet

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

98 نظر
  1. بهلول عباسی می‌نویسد

    سلام قرص تاوانکس که مصرف میکنیم آیامیشه ورزش یادوچرخه سواری کنم باتشکر

    1. نبض ما می‌نویسد

      https://t.me/nabzemafaq_bot
      سوالات خود را از قسمت مشاور پزشکی نبض ما بپرسید

      1. ناشناس می‌نویسد

        اایافشار خونرا بالا میبرد

        1. حمزه می‌نویسد

          سلام جناب دکتر من جدیدا کرونام مثبت شده دکترتاوانکس وآزیترومایسین ونیزوپرد تجویز کردن زمان مصر این داروها رو لطفا بفرمایید قبل از غذا ویا بعدازغذا خیلی ممنون میشم

      2. ناشناس می‌نویسد

        ایا تاوانکس ضعف احصاب میاره

        1. رحیمی می‌نویسد

          بله تاواتکس دلروی بسیار قوی و ممکنه حتی روده معده اذیت کند و ممکنه که بی حال وناتوان بشوید

      3. عبدی می‌نویسد

        سلام من سینوزیت مزمن دارم دوروز پیش دکتر متخصص گوش وحلق بهم آمپول پنی سیلین ۸۰۰ داده تزریق کردم ولی امروز دکتر دیگری تاوانکس داده آیا آمپول پنی سیلین رو قطع کنم

  2. طاهره خباز می‌نویسد

    با سلام مادر من زخم اثنی عشر دارن و دکتر این دارو رو تجویز کرده
    ایا مصرف این قرص باعت یبوست میشه؟ممنون از راهنماییتون

    1. نبض ما می‌نویسد

      با سلام
      خیر اتفاقا در مواردی تاوانکس باعث ایجاد اسهال می شود

      1. سحر می‌نویسد

        با سلام. من خانمی ۳۸ ساله ام. بیماری پوستی صدف دارم و سه ماهه قرص متوترکسات و پردنیزولون میخورم. چند روزیست انفولانزا گرفتم و پزشک عمومی رفتم واسم قرص تاوانکس پنج تایی نوشت. ایا بخاطر بیماری پوستی و مصرف قرص کورتونی عوارض دارد؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

        1. علی می‌نویسد

          سلام آنفلوانزا ویروسه و این دارو بر روی ویروس بی اثره

    2. سید داود می‌نویسد

      ۳سلام این قرص را دکتر برای فرزندم تجویز. کرده اما اسپانس شدید عضلانی پیدا کرده است در ضمن فرزندم ام وی ام مغزی دارد وتشنج هم میکند

      1. جوان می‌نویسد

        سلام من این قرص مصرف کردم ورم صورت سردرد بی خوابی نفخ بی قراری شودم علت چیست بزارم کنار

    3. رضا می‌نویسد

      بله.. باعث کندی عکل روده و یبوست میسود

    4. ابراهیمی می‌نویسد

      سلام. برای عفونت شدید رحم دو دوره دکتر برام تاوانکس ۵۰۰ تجویز کرد اول ۵ تا بعد ۱۵ تا از میانه مصرف دارو قوزک داخلی پای چپم ورم کرده ودرد میکنه ودرد تا ساق پام میپیچه آیا ممکنه تاندون پام آسیب دیده باشه

    5. ناشناس می‌نویسد

      سلام ایا مصرف تاوانکس برای از بین بردن پرکادت افیوژن دور قلب موثر است

      1. ناشناس می‌نویسد

        ایا قرص تاوانکس برای سینوزیت بینی مؤثر است؟

  3. كاوه می‌نویسد

    با سلام و احترام.میخواستم ببینم به عنوان مسکن از چه دارویى میتونم استفاده کنم بصورت همزمان؟

  4. علی می‌نویسد

    سلام آیا نوع تزریقی این دارو هم هست چون من مشکل معده دارم و انتی بیوتیک خوردنی برام مشکل ساز بوده همیشه

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام.من عفونت معده دارم آیا میتونم از تاوانکس استفاده کنم؟

  5. سامان می‌نویسد

    سلام . قرص تاوانکس ۷۵۰ برای عفونت ریه میتوان استفاده کرد ؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام .سایت آموزشی خوبی است

  6. محمد می‌نویسد

    ببخشید این دارو باعث افزایش فشار خون یا سر درد هم میشود؟؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      من دقیقا” همراه با مصرف این قرص دچار سردرد های شدید و افزایش فشار خون ( مینیمم ) شدم

  7. علی سلی می‌نویسد

    من بر اثر سرما خوردگی ریه ام مشکلدار شد دکتر تاوانکس برا م تجویز کرده سه روز است که مصرف میکنم کمی بهتر شدم ولی نه زیاد. حالت تهوع و بوی بد در بینی ام احساس میکنم همین حال منو بدتر میکنه ادامه بدم یا به متخص ریه مراجعه کنم.؟ متشکرم

  8. میثم گلشن می‌نویسد

    سلام به من این دارو رو برای عفونت سینوس تجویز کردن ولی ناپروکسن هم دادن که الان دیدم نوشته بودید تداخل داره چکار باید بکنم؟؟

  9. بهروز می‌نویسد

    سلام سایت خوبیه و بسیار مفید مصرف داروی تاوانکس برای سنین بالای ۸۰سال که مشکل ریه هم داره چطوره؟

    1. سعید می‌نویسد

      میمیرن این که قرص نیست سمه سم من که داره بدنم میلرزه
      عرق میکنم

      1. کمالی می‌نویسد

        سلام.خانمی ۵۷ ساله هستم. کرونا.دیابت و چربی خون دارم.باتوجه به عوارض قرص تاوانکس .آیا مصرف آن مجاز است؟

        1. ناشناس می‌نویسد

          سلام خانمی ۸۰ساله هستم‌ دیابت دارم وکرونا گرفتم به‌ خاطر عفونت ریه دکترتاوانکس ۵۰۰ به من داده آیادیابت منوبالا می برد؟

  10. حمید می‌نویسد

    سلام من گلو درد بسیار شدید که روزی ۶ عدد اموکسی ۵۰۰ میلی استفاده اما بعد از ۲ روز هیچ اثری نکرد بدترهم شد دوباره یه فوق تخصص داخلی رفتم و همین قرص تاوانکس منتها خارجی ۵۰۰ میلی من ۲ دونه رو خوردم در عرض ۳ ساعت گلودردم قعط شد و سرم و سردرم هم از بین رفت البته قیمتش ازاد و یه مقدار بالاتر از قرص ایرانی ۷۵۰ میلی بود ولی بینظیر بود البته نو درمان هم شرطه که حتمن بایستی یه دکتر متخصص داخلی قبل از استفاد این دارو حتمن دکتر معاینه کنه گلو رو .

    1. ترلان می‌نویسد

      منم بعد یک سال سر درد سینوسیت با خوردن اولین قرص صبح اول سنگینی گدشهام بر طرف شد و اثری از سردرد نموند برام

  11. احمدی می‌نویسد

    سلام اچ پایلوری مثبت است کلاریترومایسین واموکسی سیلین وامپرازول تجویز شده ولی من هر نوع انتی بیوتیک که میخورم بشدت عصبی میشوم واثر بدی روی اعصابم داره لطفا پیشنهادی ‌دارید بفرمایید با تشکر از شما

  12. فرانک می‌نویسد

    سلام شوهرم تا قرص ۷۵۰ میلی تاوانکس رو مصرف کرد تا دم مرگ رفت و برگشت تمام عوارض این دارو در شوهرم دیده شد واقعا داشت میمرد ای کاش دکترهای دلسوزمون قبل از تجویز یه اطلاعاتی هم به مریض بیچاره بدن

  13. سعید می‌نویسد

    سلام .بنده قرص تاوانکس ۵۰۰ مصرف میکنم با تجویز پزشک ولی از موقع مصرف پادرد ضعف پا گرفتم ایا معمولیه

    1. مشاور نبض ما می‌نویسد

      لطفا سوالات خود را از لینک زیر یا بخش از دکتر بپرسید سایت پیگیر شوید

      https://nabzema.com/faq

      1. ناشناس می‌نویسد

        من مشگل ریه دارم و به فوق تخصص ریه مراجعه کردم که به من چند تا دارو داد ، یکی از آن تاوانکس ۵۰۰ بود هر ۱۲ ساعت یکی، وقتی از داروخانه ۱۳ آبان گرفتم مسئول تحویل دارو من را به دکتر داروخانه ارجاع داد که ایشان گفتن ۷۵۰ واحد یک بار در روز بخور این دارو برای دوبار در روز که میشود ۱۰۰ واحد در هیچ رفرنسی نیست الان من دست رسی به دکتر ریه ندارم لطفاً من را راهنمایی بغرمایید. قبلاً از جوابتان تشکر میکنم.

  14. صادقی می‌نویسد

    سلام قرص تاوانکس چرک خشک کن است یا مسکن ضد درد.

    1. مرتضی می‌نویسد

      سلام من گلوم گرفته بود صدام در نمیامد دکتر ۲تا تاوانکس داد خوردم اماخیلی سرفه میکنم چکارکنم

  15. مسعود می‌نویسد

    سلام
    من رباط پا وعمل پای پراتتزی انجام دادم به شدت سرفه و عفونت پشت حلق داشتم آقای دکتر قرص تاوانکس ۵۰۰ تجویز کرده و بهتر شدم آیا برای رباط پا ضرر ن ندارد با تشکر

    1. الی می‌نویسد

      ببخشید شما عمل پای پرانتزی انجام دادین چطوری بود درموردش بهم میگین چون منم باید انجام بدم و اینکه آیا آلن کاملا خوب شدین و دکتر تون کی بود؟ ممنون

  16. ناهید می‌نویسد

    سلام دکترم به من ناوانکس داده ولی رنگ دارو چرا صورتی من همش فکر میکنم نکنه دارو فاسد شده قرصش ایرانی بحرحال الان تاوانکس یافت نمیشه و منم حساسیت داروییم بالا اینم گرفنم نخوردم چون میگم شابد فاسد وتاریخ انقضا ندارد ندیدم فقط تولید

  17. فاطمه می‌نویسد

    سلام من بخاطر عفونت پشت حلق و خونریزی گلو پیش فوق تخصص ریه رفتم و تاوانکس تجویز کردن. با وجود اینکه به دکتر گفتم یه دختر ۸ ماهه دارم که شیر خودمو میخوره ولی ایشون تجویز کردن. ولی توی عوارض دارو نوشته توی شیر ترشح میشه و برای نوزاد عوارض جانبی جدی داره!!! دیگه به فوق تخصص ها هم نمیشه اعتماد کرد.

  18. ناشناس می‌نویسد

    دوستان حتما عوارض و ضررات قرص رو روی کاغذی که توی جعبه اش هسته حتما بخونید چون واقعا این قرص مرگ اور هسته و تا الان میخواسته خدایی نکرده جون دو نفر از اعضای خانواده منو بگیره حتما مراقب باشید

  19. ICTMAN می‌نویسد

    این دارو دوبار جون منو نجات داد از پنومونی.
    این یادگاری من که یه ماهه قلیون رو برا ابد ترک کردم.

  20. هدایت می‌نویسد

    با سلام خانم ۵۲ساله با آریتمی قلبی به بیمارستان مراجعه و بستری گردید که روزانه ۴عددمتورال و آ اس آ ۸۰ تجویز. پس از آزمایشات لازم مشخص گردید پرکاری تیرو یید دارد و روزانه ۴عدد متی مازل و۳عدد ایندرال ۲۰ تجویز شده مریض پس از ۲۰ روز با سرفه و خمیازه شدید روبرو شد و سه روز گذشته عصر ها تب ولرز داشت او را به بیمارستان بردم متخصص داخلی علاوه بر داروهای قبلی به علت وجود عفونت در آزمایش خون قرص لاوانکس و استامینو فن نیز تجویز کرد .
    آیا لاوانکس آریتمی ایشان را بر نمی گرداند اگر جواب مثبت است چه آنتی‌بیوتیکی تجویز می کنید با تشکر از لطفتان

  21. سووووز می‌نویسد

    سلام
    بیمار دجار عفونت بای دیابتی شده و بزشک ارتوبدی کفته باید با قطع شود ک بیمار راضی نیست و بزشک عفونی این قرص را براش تجویز کرده
    ایا بیمار معالجه میشود و از قطع با جلوکیری میکند یا بدلیل راضی نبودن بیمار برا قطع عضو بزشک را مجبور کردن ک دارو را تجویز کند؟
    ایا این دارو درمان هس برا بیمار یا کنترول بیماری است؟

  22. ناشناس می‌نویسد

    با سلام
    من چندروز هست قرص تاوانکس۵۰۰استفاده میکنم بعد از ۴روز ادرارم رنگ تیره مایل به قرمزی به خود گرفته میخواستم ببینم از عوارض این دارو هست یا نه؟کلیه سمت راستم کمی درد گرفته .۳۵ ساله هستم با تشکر

  23. سجاد زمانی می‌نویسد

    با سلام
    من چندروز هست قرص تاوانکس۵۰۰استفاده میکنم بعد از ۴روز ادرارم رنگ تیره مایل به قرمزی به خود گرفته میخواستم ببینم از عوارض این دارو هست یا نه؟کلیه سمت راستم کمی درد گرفته .۳۵ ساله هستم با تشکر

    1. علی موسوی می‌نویسد

      منم همین تور شدم

  24. ناشناس می‌نویسد

    سلام بدر من دو ساله که عمل بروستات انجام داده ولى به هیج وجه عفونتش قطع نمیشه میشه بفرمایین علتش جیه

  25. محسن خواجوی می‌نویسد

    سلام من مادرم عمل نفروستومی انجام داده و کلیه قارچ زده دکتر کوشا کمالی تاوانش تجویز کردن میخورن مادرم دچار افت فشار میشن که الان گرفتیم فشارشکن رو ۹ در ۴ بود لطفا راهنمایی کنید

  26. تسبیحی می‌نویسد

    سلام ایا قرص تاوانکس بدن درد می اورد من نزدیک یک هفته دارم استفاده میکنم ولی از بدن درد دارم جون میدم مخصوصا زانهام لطفا جواب بدین ممنون

    1. نورمحمدی می‌نویسد

      با سلام من پدرم ۸۶ سالشه طبق تشخیص دکتر ریه هاش عفونت داره و آزمایش خون نشان از آنفولانزا داد دکتر بیمارستان مسیح دانشوری براش تاوانکس ۷۵۰ ۱۰ تا تجویز کرد روزی یکی و الان میخوره امروز روز سومه و سرگیجه و بیحالی داره همش میخوابه آیا ادامه بده ؟

    2. ناشناس می‌نویسد

      من یکماه خوردم درد مفاصل خیلی شدیدی گرفتم که عضلات گردن ودستم خیلی بیشتره

    3. مرادی نژاد می‌نویسد

      سلام بن اتمی ۶۷ساله هستم به علت عود مجدد ناراحتی پوستی قارچ کاندیدا با تجویز پزشک مجبور به استفاده از این شدم ولی معده من خیلی ضعیف است و مصرف ان برایم غیر قابل تحمل چه باید بکنم?;?

  27. ناشناس می‌نویسد

    سلام،من یک ماهه قرص تاوانکس مصرف میکنم،چند روزی هستش که چشمام خیلی ضعیف شده شده ،سرگیجه هم دارم… میشه منو راهنمایی کنید

    1. ناشناس می‌نویسد

      مبتلا به بیماری سوزاک شدماین قرص واسم تجویز شده.همین قرصو همسرم هم مصرف میکنه ولی سرگیجه میگیر.سنش۱۶ساله.چه قرصی باید به عنوان جایگذین مصرف کنه؟ممنون

  28. حسین می‌نویسد

    سلام،من یک ماهه قرص تاوانکس مصرف میکنم،چند روزی هستش که چشمام خیلی ضعیف شده شده ،سرگیجه هم دارم… میشه منو راهنمایی کنید

  29. فائزه می‌نویسد

    سلام الان تقریبا یک هشت روزی میشه کا بخاطر سینوزیت دارم تاوانکس ۵۰۰ میخورم. بعدازظهرا میخورم این قرصو. باعث میشه که شبا خابم نبره و اختلال خواب اورده واسم. با اینکه دارم مصرف میکنم اما هر روز به سردرد هام داره اضافه میشه.

  30. زهره قمری از کرمانشاه می‌نویسد

    سلام من انفولانزا گرفتم دیابت نوع Bدارم کواموکسی کلاو رو سه روز هست دکتر تجویز کرده اسهال گرفتم دارویی دیگه بجاش میشه استفاده کرد ممنون

  31. امین می‌نویسد

    تاوانکس خوردم دو ماه شکمم بند اومده و دیگه کار نمیکنه خسته شدم دیگه بگید چه کنم

    1. مهناز می‌نویسد

      ماست پروبیوتیک بخور. باکتری های مفید روده از بین رفتن

  32. ناشناس می‌نویسد

    سلام علت قطع شدن ادار هنگام دفع چیست؟

  33. ناشناس می‌نویسد

    سلام ارادت خسته نباشید آغای دکتر ببخشید من رفتم دکتر پزشک عمومی بعدی ویزت شدن بهم گفت مزمن دارم برام قرص تاوانکس پیشنهاد داد اونم ۷۵۰میلی گرم اما این دارو چندان مفید نکرد تازه بیشتر شده جوش های چرکی ریز برای پاهام دراومده خیلی خارش اذیتم میکنه همینطور برای دستم دراومده آیا بیشتر این دارو را استفاده کنم ضرر نداره مشکل سنگ کلیه داشتم آیا ربط به کلیه نداره مزمن چ نوع مریضی است بهم توضیح بدید ممنون میشم راهی درمانش است مشکل کاهش وزن دارم فکر کنم همش تقصیر مزمن است راهنمایی کنید

  34. سحر می‌نویسد

    سلام توروخدا پاسخ بدید من دکتر برام تاوانکس رو به خاطر عفونت لوزم نوشت ولی الان ۳ روز خوردم دوعدد دیگر باقی موندهو لرزشی رو توی بدن و دستهام حس میکنم و پزشکی که برام نوشته دسترسی ندارم ممکنه از عوارضش باشه این لرزش قطع کنم بهتره یا ادامه بدهم؟

  35. هستی می‌نویسد

    من ۵قرص از این دارو رو مصرف کردم تا دم مرگ رفتمو برگشتم سه بار بستری شدم تاندون دستم آسیب دیده یک ماهه درست نمیشه اسهال شدید سردرد و تحوع وحشتناک درد قفسه سینه بی خوابی کهیر هرچی ب ذهنتون برسه اومد سراغم الان یک ماهو ۵روزه از مصرفش گذشته هنوز خوب نشدم ده بار دکتر رفتم.. کاش دکتر خیر ندیده بهم میگفت ک چقدر عوارض داره عمرا اگه ی دونه میخوردم

    1. سحر می‌نویسد

      دستتون لرزش هم داشت؟

  36. ناشناس می‌نویسد

    سلام من این تاوانکس رو ساعت ۱ بعدظهر خوردم بعد ساعت ۱۰ شب کلداستاپ رو خوردم اشکالی داره؟؟؟؟

  37. ناشناس می‌نویسد

    سلام من امروز دکتر بودم وبهم قرص تاوانکس و مترونیدازول بهم داده بچه شیر میدم ایا ضرری برای بچه نداره ممنون میشم جواب بدین

  38. حسن حیدری می‌نویسد

    سلام من سرفه تنگی نفس دارم دکتر تو بیمارستان نوشت خلط پشت حلقم دارم سرفه هام خشک گفت وضع بیمارستانا بد تو خونه بمون و مایعات گرم بخور

  39. لیلا می‌نویسد

    سلام من رفتم دکتر گفت کرونا داری قرص تاوانکس دادی دونه خوردم خوب نشدم هیچ خون دماغ نفس تنگی سرفه من بیشتر شد من دیابت ناراحتی قلبی و چربی خون آنزیم کبد معده درد شدید هم دارم ادامه بدم ؟متشکرم لیلا هستم ۴۶ ساله

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام،کرونا ویروس هستش،تاوانکس برای باکتری هستش

  40. زهرا می‌نویسد

    سلام من ۴۷ سالمه قرص تاوانکئس را ۸استفاد کردم عفونت ریه داشتم یک هفته تب شدیدو پشتم و دست پا من از گرمامی سوختن الان این قرص دو روزقطه کردم الان سرفه من شدید شوده و خلط توی گلویم گیر می کنه اگر جوابم بدین ممنون می شیم

  41. امیرزیرک می‌نویسد

    با آندوسکپی معده دکتر برام تجویز کرده که در کنارش آموکسیسیلین ۵۰۰ و نیترادوزل ۲۵۰ هم میخورم که بشدت حالت تهوع ضعف و عرق سرد میکنم واقعا این قرص زرد رنگ بشدت قوی هست .میخواستم بدونم میشه همراه غذا خورد؟ آیا اثرش از بین نمیره؟

  42. ناشناس می‌نویسد

    سلام من یه چند روزیه یه چیزی مثل توپ تنیس تو گلومو گرفته وبه خاطر خلت سینه توانکس مصرف میکنم ایا گلکم بدتر شده از این دارو هست ممنون ار راهنمایتون

    1. آرزو می‌نویسد

      سلام من حس بویایی ام کلا قطع شده آیا بعد از مصرف تاوانش بر میگرده

  43. زهرا کریمایی می‌نویسد

    سلام من به داروهای از گروه سولفانامیدها حساسیت دارمدر حال حاضر ریه ام عفونت کرده ودکتر برایم ۱۰تا تاوانکس تجویز کردن آیا میتوانم بخورم تاوانکس جزو سولفا نامیدها نیست سپاسگزارم تقاضا میکنم جواب منو خیلی زود بدین چون اولین قرص را دیشب خوردم

  44. ناشناس می‌نویسد

    سلام من چند روزه گرفتگی شدید بینی دارم و از این دارو مصرف میکنم تاوانکس .اما علائم بهبودی ندارم و اینکه خیلی میترسم حس بویایی ام کلا برو گروه

  45. ناشناس می‌نویسد

    من تاوانکس مصرف کردم متاسفانه بعد از اتمام دوز دارو دچار عارضه پوستی شدید تب ولرز . تورم لب و زخم

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام من سینوزیت مزمن دارم دوروز پیش دکتر متخصص گوش وحلق بهم آمپول پنی سیلین ۸۰۰ داده تزریق کردم ولی امروز دکتر دیگری تاوانکس داده آیا آمپول پنی سیلین رو قطع کنم

  46. ناشناس می‌نویسد

    من تاوانکس مصرف کردم متاسفانه بعد از اتمام دوز دارو دچار عارضه پوستی شدید تب ولرز . تورم لب و بعدش زخمی شدن لبام شدم . ۱۰ روز حالم بسیار وخیم بود . الان هم ۴۰ روز از اون اتفاق میگذره جای زخما و دونه ها رو بدنم و صورتم مونده . بسیار اذیتم .نمیدونم چکار کنم . بسته تاوانکس که میبینم بدنم میلرزه از نمام قرصا متنفر شدم

  47. علیرضا یعقوبی می‌نویسد

    سلام علیکم .آیا تاوانکس و ومترونیدازول دریک مرحله مصرف تداخل دارد متشکرم

  48. کمالی می‌نویسد

    سلام.خانمی ۵۷ ساله هستم. کرونا.دیابت و چربی خون دارم.باتوجه به عوارض قرص تاوانکس .آیا مصرف آن مجاز است؟

  49. زهرا نصیری می‌نویسد

    سلام من اسید معده ورم معده ومیکروب معده داشتم دکتر بهم قرص نولپازا وآرتیبت وآموکسی سلین و تاوانکس دادن وقتی قرص تلوانکس خوردم خارش گردن ورم ساق دست داشتم چه کار کنم

  50. محمد می‌نویسد

    سلام خدمت شما مترانیدازول برای پولیپ رحم خوب است دکتر زنان به خانم من داده و اگه خوبه باید تا کی و چه مقدار مجاز است برای مصرفش

  51. ناشناس می‌نویسد

    سلام خسته نباشد من کرونا دارم میتونم قرص تاونکس بخورم

  52. زینب می‌نویسد

    سلام من سه روزهست که احساس میکنم ریه هام میسوزهبه همین دلیل قرص تاوانکس ومونته لوکاست استفاده میکنم خیلی نگرانم علاعم دیگه ای ندارم

  53. جواد می‌نویسد

    سلام و خسته نباشید
    بعد از مصرف دارو ادرار به رنگ نارنجی شده موردی نداره

  54. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ناراحتی معده دارم ایا قرص تاوانکس ناراحتی معده رو زیاد میکنه،،. باتشکر

  55. عباس می‌نویسد

    سلام من ناراحتی معده دارم ایا قرص تاوانکس ناراحتی معده رو زیاد میکنه،،. باتشکر

  56. مهدی می‌نویسد

    سلام ،من پدرم ریه ش اب میاره بدلیل مشکل قلبی و پاهاش ورم میکنه ،آیا تاوانکس براش خوبه ؟

  57. مریم می‌نویسد

    من دو ماه پیش برای عفونت روده مصرف کردم درمان شدم ولی وحشتناک ریزش مو گرفتم چی مصرف کنم موهام بهتر بشه و ریزشش قطع شه ؟

  58. محسن برارپور می‌نویسد

    سلام اقای دکتر منک ونا دارن ولی ریه من درگیر نیست پنجروز اول قرص ازیترومایسین ۲۵۰خوردم بعد دکتر داخلی به من قرص تاوانکس ۵۰۰به من داد تا ۵روز اما این قرص را میخورم سرگیجه و تهوع دارم باژد چکار کنم

  59. ناشناس می‌نویسد

    سلام خسته نباشین بنده تازه اندوسکوپی کردم احساس زخم در گلو دارم و دکتر تشخیص هلیوباکتری میکروب معده دادن ایا میتوانم قرص را بشکنم که کوچکتر شود و بخورم قرص ۵۰۰ لووفلوکساسین هیت؟!؟وایا شربت یا سوسپانسیون هم دارد؟!؟

  60. ناشناس می‌نویسد

    سلام خسته نباشیدم‌من گلودردکردم رفتمدکتر یه کم هم درد بدن دکترتاوانکس۷۵۰تجویزکرد ازقبل‌درد زانو داشتم دکتر گفت تاسه زوز اگر بهتر نشدی بروتست کرونا یده بهترشدم ایا بازهم بایدتست کرونا بدم درد زانوم که شدید شده مال همین قرصه لطفا راهنمایم کنید

  61. الهه می‌نویسد

    سلام دکتر.من یک ماه و نیم پیش کرونا گرفتم .سینوسم چرکی شده بود وبهتر شد..اما چند روزه که یه کم پیشونی ام سنگینه رفتم دکتر تاوانکس ۵۰۰ دادن با خوردن این قرص تنگی نفس سنگین شدن قفسه سینه بی حالی و منگی گرفتم البته در دوران کرونا هم به علت عارضه میوکاردیت داشتم این علائم و که بهتر شده بود البته هنوز تپش قلب دارم ولی با خوردن این قرص دوباره سنگینی قفسه سینه دارم میخواستم بدونم از عوارضشه و خوب میشه؟ الان دو روزه تموم شده اما همچنان منگم و این عوارض هست…برطرف میشه؟

  62. مهدی می‌نویسد

    با سلام من الان همسرم قصدبارداری داره ولی ازاین دارواستفاده میکنه میخواستم ببینم ایابراش ضرداره یانه

از پزشکان نبض‌ما بپرسید