چگونه یک عسل طبیعی را تشخیص دهیم؟

محققان کشور موفق به ساخت کیت عسل شدند تا مصرف کنندگان بتوانند عسل طبیعی از صنعتی را با کمترین هزینه تشخیص دهند.

گردآوری- نبض ما- مهدی آذری

اگرچه بسیاری به خاصیت عسل واقف هستند و آن را می خرند و می خورند، اما عده کمی از خواص عسل خام اطلاع دارند. بیشتر عسل هایی که در مغازه ها فروخته می شوند تصفیه شده هستند و بعضی از خواص آنتی اکسیدانت و باکتری های مفید خود را از دست داده اند.

عسل خام مستقیم از کندوی زنبور عسل بدست می آید و خواص مفیدی برای بدن انسان دارد. این عسل ممکن است حاوی مقدار کمی موم باشد که باید قبل از مصرف از عسل جدا شود.

فواید عسل خام برای بدن

 کمک به هضم غذا

عسل خام عملکرد دستگاه گوارش را تقویت می کند و برای درمان اسهال و اسید معده خوب است. گفته می شود که شما می توانید عسل خام را حتی قبل از غذا هم بخورید.

 جلوگیری از امراض پیری

به دلیل داشتن آنتی اکسیدنت های فلاونید و فنولیک، عسل خام جلوی آسیب سلول ها را می گیرد و از بیماریهای دوران پیری جلوگیری می کند. ترکیب پولی فنول که در عسل خام به وفور وجود دارد باعث جلوگیری از بیماریهای قلبی می شود.

سرفه کردن

 درمان موثر سرماخوردگی و سرفه

عسل خام به همراه چای گرم و لیمو بهترین درمان برای سرماخورگی و گلو درد است. به دلیل داشتن الدیکسترومتورفان، عسل خام باعث التیام سرفه و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

 منبع خوب انرژی

عسل خام به خاطر داشتن آب و مواد غذایی، یکی از بهترین منبع انرژی برای بدن است و می توانید قبل از ورزش آن را مصرف کنید.

 جایگزین سالم برای شکر

شیرینی عسل خام بهترین جایگزین برای شکر است.

 شفای زخم ها

عسل خام باکتری های زیانبار را از بین می برد، و خاصیت ضدعفونی آن باعث بهبود زخم ها می شود.

با همه این خواص لطفا قبل از دادن عسل به کودکان زیر یک سال با دکتر مشورت کنید، زیرا باکتری های موجود در عسل خام ممکن است در کودکان خردسال باعث مسمومیت شود.

عسل و رفلاکس معده

مری لوله‌ای است بین معده و گلو و هنگامی که عضله تنگ کننده (اسفنگتر) بین مری و معده بسته نمی‌شود، اسید معده از معده به مری وارد می‌شود که به آن رفلاکس می گویند.مصرف عسل، سبب تحریک این اسفنگتر شده و رشد مجدد این اسفنگتر را سبب می‌شود. در نتیجه با مصرف مداوم عسل این تحریک مدام صورت گرفته و سبب کاهش احتمال برگشت محتویات مری به معده می‌شود. علاوه بر این عسل خاصیت ضد میکروبی دارد و میکروب‌های مضر معده را از بین می‌برد.

عوارض زیاده روی در مصرف عسل

عسل نیز حدود ۵۵ درصد فروکتوز، قند میوه است که این قند توسط کبد پردازش می شود اما با وجود تفاوت شیمیایی، بدن ما هنوز به عسل به عنوان یک قند مانند شکر واکنش نشان می دهد بنابراین مصرف زیاد آن انسان را حتی دچار بیماری دیابت نیز می کند.

اتفاقی که در مصرف بیش از حد عسل در بدن می افتد دقیقا مشابه مصرف زیاد شکر است.

قند دریافتی زیاد لوزالمعده را وادار به تولید انسولین اضافی می کند و مازاد آن در بدن به صورت چربی ذخیره می شود و این رخداد دقیقا آغاز فرایند چاق شدن انسان است.

مشکلات قلبی و بیماری های کبدی عوارض دیگری از زیاده روی در مصرف هر نوع قند حتی عسل است.

تشخیص عسل طبیعی از صنعتی

عباس ابراهیمی مجری طرح «کیت شیمیایی برای تشخیص عسل طبیعی %D

3/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده‌است، اما بازتاب و پینگ باز است.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید