با خواص فوق العاده سیب زمینی آشنا شوید

سیب زمینی به دلیل داشتن املاح پتاس برای بیمارانی که قند دارند غذایی بسیار مفیدی است. همچنین سیب زمینی برای زیبایی و از بین بردن لکه های پوست موثر است.

گردآوری – نبض ما

برخی خواص درمانی سیب زمینی

دارای فیبر قوی

سیب زمینی معمولاً به عنوان غذایی که موجب اضافه وزن می‌شود در نظر می‌گیرند ولی سیب زمینی سرشار از فیبر است که معمولاً برای افرادی که رژیم کاهش وزن دارند توصیه می‌شود. این که چطور آن را تهیه می‌کنید کالری آن را تعیین می‌کند و منجر به غذای پرکالری می‌شود.

مقابله با بیماری ها

از آنجا که منبع غنی فیبر محسوب می‌شود بسیار برای سیستم گوارشی مفید است. آنها خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و همچنین مطالعات نشان داده است که برای مبارزه با بیماری قلبی نیز خوب است. همچنین حاوی ویتامین B6 است که به شما در اختلالات عصبی کمک می‌کند.

تندرستی عمومی را ارتقا می‌دهد

سیب زمینی در کالری و مواد غیر چاق کننده متعادل است. همچنین شکم شما را پر می‌کند و برای مدت طولانی احساس گرسنگی نمی‌کنید. از آنجا که نیمی از آن غیر حل شدنی و نیمی از آن حل شدنی است به شما در کاهش سطح کلسترول کمک می‌کند.

مفید برای مغز

سیب زمینی بسیار برای سلامت و فعالیت‌های روزمره مفید بوده و سرشار از آهن و مس است که برای مغز نیز بسیار سودمند است .

درمان سنگ کلیه

سنگ کلیه عموماً به دلیل افزایش سطح اسید اوریک در خون ایجاد می‌شود. پزشکان عموماً به این بیماران توصیه می‌کنند که از سیب زمینی در غذای خود بیشتر استفاده کنند چرا که حاوی آهن و کلسیم است.

کاهش استرس

سیب زمینی از آنجا که حاوی ویتامین B6 غنی است و یک ماده مورد نیاز برای بازسازی و تجدید سلول است بسیار در کاهش استرس از ذهن و بدن موثر است. به گزارش نیک صالحی سیب زمینی هورمون آدرنالین تولید می‌کند که به واکنش ما در مقابل استرس و گابا (عامل عصبی) کمک می‌کند.

سیب زمینی برای پوست

آب سیب زمینی برای چاقی صورت

به مدت ۲ هفته بدون اینکه تغییر خاصی را در رژیم غذایی خود ایجاد کنید، هر روز، آب ۲ تا ۳ عدد سیب زمینی متوسط  را مصرف کنید. آب سیب زمینی به دست آمده را باید خوب هم بزنید و پس از گرفتن بلافاصله مصرف کنید.  با وجود سردی هوا، اگر تصور می کنید پوستتان خشک و پوسته پوسته می شود، با اینکار مانع از این خشکی پوست خواهید شد.

برای از بین بردن جوش ها

افرادی کف از این روش استفاده کرده اند، ادعا می کنند که بسیار موثر بوده است. آب سیب زمینی التهاب، سوزش، خارش، جوش، زخم و کبودی را کاهش می دهد. پالپ سیب زمینی را با آب لیمو مخلوط کنید و روی قسمت های مورد نظرقرار دهید. می بینیدکه جوش روی صورت، کمی پس از استفاده از این روش کوچک تر می شود.قرار دادن برش های سیب زمینی به جای پالپ سیب زمینی موثر تر است.

جمع شدن پوست با سیب زمینی رنده شده

سیب زمینی رنده و مخلوط شده با آب یک عدد لیمو را به صورت بمالید و اجازه دهید ده دقیقه بماند. حس خوبی می دهد. جمع شدن پوست را می توانید احساس کنید. ویتامین C از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند آنتی اکسیدان موجود در سیب زمینی، رادیکال های آزاد را جذب می کند و مانع فعالیت می شود. رادیکال های آزاد با آسیب رساندن به سلول ها باعث پیری پوست می شود، هر چند که شاید ویتامین C و آنتی اکسیدان به اندازه کافی اثرگذار نباشد.

با این روش اگرچه ممکن است مشکلات پوست برطرف نشود  اما احساس می کنید پوستتان جمع و نرم شده است.

سیب زمینی به عنوان خوراکی

علامت بهترین سیب‎زمینی

الف) سفت و محکم باشد.

ب) سوراخ های کم عمق داشته باشد.

ج) پوست آن بریدگی نداشته باشد.

د) جوانه نزده باشد که بسیار خطرناک است.

بهترین نوع خوراک سیب‎زمینی تنوری یا بخارپز آن می‎باشد. می توانید سیب‎زمینی‎های کوچک را بدون آن که پوست بکنید به سیخ کشیده روی آتش یا در فر بگذارید پخته شود، زیر آتش خیلی بهتر است.

بهترین روش آب‎پز سیب‎زمینی این است که با آب کمی سیب‎زمینی را پخته تا زمانی که سیب‎زمینی پخته می‎شود آب ظرف هم خشک می‎شود این نوع سیب‎زمینی خیلی خوشمزه است و کمی نمک به آن اضافه می‎کنند.

یکی از غذاهای خوب برای اطفال شما پوره سیب‎زمینی می‎باشد چون علاوه بر این که آسان هضم می‎شود به خاطر موادی که دارد به رشد کودک کمک می‎کند. همچنین  کسانی که زخم معده دارند از پوره سیب‎زمینی به‎عنوان غذا استفاده کنند. همیشه همراه پوره سیب‎زمینی جعفری و تره و پیازچه بخورید.

از خوردن سطح سبز روی سیبزمینی خودداری کنید. سیب زمینی خامی که چند ساعت بماند فاسد شده و نباید آن را بخورید. بخاطر داشته باشید روی سیب زمینی سرکه و آبلیمو نریزید. همچنین سیب‎زمینی پخته را در آب نگهداری نکنید چون باعث تولید میکروبی می‎شود که مرگ‎آور است.نام آن میکروب ciluo protuo است.

 

5/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید