بهترین ایده ها برای اتاق نوزاد

وقتی قرار باشد نوزادی به جمع خانواده اضافه شود همه بسیار هیجان زده هستند و پیش از آن برای اتاق نوزاد تدارکات مختلف می بینند. با نزدیک شدن به ورود نوزاد به خانواده تزیین وسایل سیسمونی با استفاده از بهترین ایده ها مورد توجه قرار می گیرد.

گردآوری – نبض ما

طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد یکی از لذت بخش ترین طراحی های دکوراسیون داخلی منزل است، تمام مادر و پدرها با شوق و اشتیاق فراوانی اقدام به طراحی و ایده پردازی برای دکوراسیون اتاق نوزاد تازه متولد شده خود دارند، حتی در بسیاری از موارد و طبق آداب و رسوم ما ایرانی ها اتاق نوزاد از ماه ها قبل تولد نوزاد طراحی و تزئین می گردد.

تخت

از جمله وسایلی که بودن آنها در سرویس اتاق نوزاد ضروری است:

  • تخت نوزاد.
  • کمد قدی برای قرار دادن لباس های او در سنین بالاتر.
  • کمد کشو دار برای لباس های خانگی و سر همی و وسایل مورد نیاز برای نوزاد.
  • مبل راحتی برای مادر.
  • یک جعبه برای قرار دادن لباس های کثیف.
  • محلی برای عوض کردن نوزاد که این محل میتواند در پایین تخت او قرار گیرد.
  • کفپوش مناسب اتاق نوزاد
  • چراغ خواب مناسب و اسباب بازیهای مناسب کودک

اتاق کودک

ایده برای تزیین سیسمونی و اتاق زایمان

در هر یک از اتاق ها یک ایده کارآمد و مفید پیاده سازی شده است که می تواند راهگشای والدینی باشد که به دنبال نمونه مدل برای تزیین اتاق نوزاد خود هستند.

خیمه زدن چادری روی تخت خواب کودک با پارچه هایی که طرح و رنگ بچه گانه دارند علاوه بر اینکه سیسمونی و دکوراسیون اتاق را زیباتر جلوه می دهد باعث حس امنیت به کودک می شود و از تابیده شدن مستقیم نور به چشمان بچه جلوگیری می کند. برای این کار بهتر است از پارچه های حریری و شیشه ای استفاده کنید که راه ورود نور و دید کودک به بیرون به طور کامل کور نشود.

اتاق کودک

اتاق خواب

از تزیینات دیواری در اتاق کودک نوزاد خود اصلا غافل نشوید که معجزه می کنند و در مقایسه با دیگر تزیینات فانتزی اتاق خواب، معمولا قیمت کمتر و منصفانه تری دارند. با ایجاد طرحها و رنگ های متفاوت بر روی دیوارهای اتاق نوزاد ، فضایی شاد و با انرژی برای پرورش و رشد کودک خود ایجاد کنید

اتاق خواب زیبا

در فضای پیرامون نوزاد، می توان در موقعیت های متفاوت از اشکال و اجسام زیبا و کودکانه استفاده کرد. این المان ها را می توان به تخت نصب کرد تا در دیدرس نوزاد قرار بگیرند و یا آنها را روی دیوار و سقف چسباند که مورد توجه او قرار گیرند. دیدن این المان ها، بینایی و ذهن نوزاد را تحریک و فعال می کند. در صورتی که حرکت کنند، این فعالیت تقویت شده و سرگرمی مثبتی برای نوزاد فراهم می کنند. تاپ های بچه روش موثری در تخلیه انرژی آن هاست. می توانید از نوعی که به چارچوب وصل می شود یا از سقفی و ساده آن استفاده کنید. برای بچه های کوچک تر نی نی لای لای تهیه کنید.

کودک

هنگام انتخاب و خرید تخت خواب کودک اگر امکانش را داشتید به سمت تخت خواب هایی بروید که علاوه بر ایجاد فضا برای استراحت بچه، در ذخیره سازی لوازم بچه هم مثل یک کمد کوچک و جادار بتوانند به کمک شما بیایند.

اتاق خواب صورتی

تختخواب های نوزاد- نوجوان در سن های نوزادی و شیرخواری لبه های بلندی دارد که کم کم و با بالا رفتن سن کودک می توانید لبه های بلند آن را  بردارید. ارتفاع تخت هم با بالا رفتن سن کودک قابل تنظیم است. تخت نوزاد هر روز باید تمیز شود. وجود یک پشه بند دور این تخت، نوزاد شما را از گزند حشرات دور نگه می دارد. لبه های بلند دور این تخت ها هم برای جلوگیری از سقوط نوزاد روی زمین در نظر گرفته شده که بهتر است یکی از این لبه ها امکان باز شدن داشته باشد.

اتاق کودکان

اتاق

اگر از طرفداران ایجاد هماهنگی در دکوراسیون اتاق نوزاد خود هستید می توانید روی فرش و تخت خواب و پرده اتاق خواب نوزاد حساب ویژه باز کنید. مثلا برای این سه عنصر اتاق خواب کودک خود از طرح و رنگ های مشترک و یکسان استفاده کنید.

 

4.8/5 - (6 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید