۱۰ نکته مهم درباره خرید از فروشگاه های بزرگ

اگر می خواهید تلاش تان در این روزهای پایانی سال برای صرفه جویی کار ساز باشد، در خرید از فروشگاه ها اندیشمندانه تر برخوردید.

اگر خانواده بزرگی دارید یا فریزر بزرگی دارید یکی از بهترین راههای صرفه جویی خرید از فروشگاه های عمده فروشی است که قیمت ارزان تری دارند. علی الخصوص برای اقلامی مثل آجیل البته نه برای همه اقلام.

بنابراین مطمئن شوید که چه می خواهید. اگر خانواده شما در طی هفته مصرف کمتری از آن جنس را دارد می توانید با خرید یک کارتن از آن جنس و تقسیم آن با دوستان و همسایگان در قیمت خرید صرفه جویی کنید.

قیمت ها را از فروشگاه های محلی مختلف چک کنید. چون برخی فروشگاه ها گرانتر و گاهی تا ۲ برابر قیمت از فروشگاه های دیگر می دهند.

خرید

غذاهای عجیب و غریب نخرید

از خرید از فروشگاه های گران اجتناب کنید مگر در شرایط اضطراری  و خاص. این به این منظور است که برنامه ریزی موثرتری در خرید غذای بسته بندی شده از یک فروشگاه و غذاهای عجیب و غریب از فروشگاه های دیگر داشته باشید و حتما کیف پولتان به خاطر حذف خرید از فروشگاه های گرانتر از شما ممنون خواهد بود.

و اما راه دیگر خرید ارزان تر اما سالم تر است. تاحالا شده  که مقدار زیادی ماهی تن تازه، فیله، کاسنی ارگانیک و … گرفته باشید؟

توجه داشته باشید که هنوز می توان با تخم مرغ، سوپ عدس یا ماهی تن کنسروی برای سالاد، غذاهای دلچسبی تهیه کنید؟ همه این اقلام ارزان، ارزش غذایی بالایی دارند. به این ترتیب کودکان هم با غذاهای جدیدتر آشنا می شوند و شما هم برای بالابردن سطح سلامت خانواده کاری مفید کرده اید.

خرید کردن

همچنین محصولات تازه به نظر می سد که بهتر از فریزی باشند و یا همیشه این طور نیست چون غذاهای فریزشده بلافاصله پس از تولید فریز می شوند و ارزش غذایی آنها معمولا حفظ می شود. ولی برخی غذاها به علت انتقال از راه های دور فایده خود را از دست می دهند. مثلا اسفناج فریزشده بهتر از نوع تازه آن است.

خرید از فروشگاه های سنتی و قدیمی

به طور تفریحی خانوادگی سفر کنید و از فروشگاه های سنتی و قدیمی خرید کنید. شبیه آنچه در آسیا، هند، ایتالیا و یا خاورمیانه و آفریقاست. خرید از فروشگاه ها ارزانتر هستند. به این طریق بچه ها هم در معرض فرهنگ های دیگر قرار می گیرند. نهار می خورید و روز شادی را طی می کنید.

به گزارش نبض ما، طبق آمار CNN آمریکایی ها سالانه ۴۴ میلیون دلار صرف خرید از «برند»ها می کنند و درحالی که برندهای ارزان تری هم با تقریبا همان کیفیت هستند. خرید اقلام عمومی یک شیوه عالی برای صرفه جویی است مثل دستمال کاغذی، شکر، نمک، بکینگ پودر و … با برندهای معمولی با همان کیفیت (بدون به خطرانداختن طعم، مزه، کیفیت) ولی با قیمت مناسب تر.

بازار تهران

نوبتی خرید کنید

یک گروه با دوستانتان به وجود آوردید تا مجبور نشوید هزینه های بنزین و پرستار بچه بدهید. ترتیبی بدهید که با دوستان و همسایه ها لیستی از خرید تهیه کنید. و زمانی که آنها از کودکتان نگهداری می کنند شما برای آنها خرید کنید. همچنین که شما هم در زمان نیاز آنها از فرزندان ایشان نگهداری کنید. خرید از فروشگاه هایی که حراج زده اند، هم یک راه دیگر صرفه جویی است. فروشگاه ها را به طور دوره ای چک کنید که کدامیک حراج  دارند.

خرید با بچه

از کشاورزان محلی حمایت کنید

به گزارش نبض ما، راه دیگر که شاید هنوز در کشور ما اقدامی در این باره صورت نگرفته، تشکیل انجمن محلی است. از کشاورزان محلی حمایت کنید. با این ترتیب می توانید اجناس را با قیمت کمتر و البته تازه تر تهیه کنید. به این شکل از کشاورزان محلی خود نیز حمایت کرده اید و به طور قطع هم شما مبلغ کمتری را پرداخت کردید و هم برای کسب وکار کشاورزان مفید بوده اید. همچنین در سوخت (ماشین) صرفه جویی کرده اید.

سیب

همچنین سبزیجات و میوه های تازه شما مواد مغذی بیشتری دارند. چراکه تازه ترند و از راه دور نیامده اند. البته این کارشما تأثیر زیادی در تعدیل قیمت در فروشگاه ها را نیز دارد. چراکه در همان محل فروشگاه هایی هستند که مواد غذایی را گرانتر می دهند و مجبور به کاهش قیمت می شوند.

نبض ما– مترجم: مریم السادات تهرانی

4.5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. MAHSA می‌نویسد

    من یه بار از این غذا عجیب غریبا گرفتم از هایپر. انقد بد مزه بود که پشیمون شدم. تا یه روزم مسموم بودم

از پزشکان نبض‌ما بپرسید